Anonym skriver:
Jeg oplevede det på ingen måde som en bebrejdning
Nærmere som en udefra set betragtning, og det er brugbart for mig. Det kan være svært, og nogle gange umuligt, at bevare det store overblik når man står i en vaskelig situation. Og hvad der er endnu mere vigtigt, at du og andre der besvarer tråden, ikke er indvolveret i hverken mig eller min familie. Det bliver man naturligvis farvet og påvirket af. Du er objektiv, og det er netop hvad jeg søgte med indlæget.
Om vi skal flytte hvert til sit, og bevare det kærlighedsforhold som vi unægtelig har, strejfer også ofte mine tanke. Jeg kan se mange fordele ved det, og når han til tider er modbydelig, er jeg på vej væk. Men så kommer han til fornuft, og er igen den dejlige, omsorgsfulde, og kloge mand. Så ser han klart, bliver opmærksom på sin skadelige adfærd, bliver ked af det og ændrer det til fremover. Bitte små skridt, men hele tiden i den rigtige retning. Jeg er ikke sikker på, at det bedste er at blive sammen. Men drømmen om det sunde parforhold er stor.
Det var også meningen med det jeg skrev, så det er jeg rigtig glad for, at det også blev modtaget sådan

det skrevne ord, kan til tider være svært

Det er rigtig dejligt for jer, at det går i den rigtige retning og at kærligheden er stor! Og ikke mindst, at der gemmer sig en god mand, der gerne vil frem til dig og børnene!
I den mellemliggende periode, hvor han ikke er færdigbehandlet, kunne det være en mulighed at flytte hver for sig, ikke nødvendigvis ret langt fra hinanden, så børnene og du har tæt kontakt til far! Det er i hvert fald vigtigt at du tænker på børnene og dig selv, og hvad der er bedst for jer! Og måske det ville være godt for far, at han ikke har en stresset hverdag oveni, at han skal arbejde med sig selv... Ved jo slet ikke nok om det, det var bare en tanke, at det nok er i spidsbelastninger, det kammer over?
Jeg synes, at jeg kan læse ud af dine svar, at jeres kærlighed er stor, og når l indtil nu har kunne klare alt det, der er kastet imod jer, så skal l nok komme ud på den anden side! Jeg håber det bliver på en rigtig god måde for jer begge