Jeg får helt ondt i maven af at læse, at du har det så skidt på grund af en mand! Det er der ingen der har fortjent, heller ikke dig!
Jeg kan ikke sætte mig ind i, hvorfor du ikke forlader ham, når han stadig kan udøve psykisk vold imod dig, men det er nok mest fordi jeg heldigvis aldrig selv har prøvet det! Jeg kender et par meget stærke kvinder, der har levet i voldelige forhold, og jeg havde ALDRIG troet, at det kunne ske for dem! Så jeg tror aldrig man skal sige aldrig!
Hvis han fortsat udøver psykisk vold mod dig, så vil jeg mene, at han ikke er færdigbehandlet... Psykisk vold kan sætte så dybe spor, selvom man skulle tro, at det var den fysiske vold, der var værst!
Du er nok nødt til at mærke efter, helt nede i maven, hvad der er bedst for dig og jeres barn! Det er ikke sundt for børn at vokse op i sådan et miljø! Det kan give store problemer senere og hvis jeres barn er en pige, risikerer hun at finde en tilsvarende mand, måske værre og som ikke går i behandling og hvis det er en dreng, risikerer han at vokse op, og behandle sine kærester, som din kæreste behandler dig! Ingen af de scenarier er særlig gode, hvis du spørger mig... Men det kan jeg jo sagtens komme og sige!
Måske du ville have god gavn af at snakke med andre, der har stået i din situation? Jeg tænker lidt, at mødrehjælpen måske kan hjælpe dig? Om det så er med at få din kæreste i yderligere behandling eller at du skal finde styrken til at gå, det er svært at sige, men en eller anden form for hjælp har både du og han brug for!
Jeg håber alt det bedste for dig!