Anonym skriver:
Du har fuldstændig ret i absolut alt, hvad du skriver. Det er ikke sådan en opvækst vores børn skal have, det er ikke den gode, trygge barndom som alle børn har krav på. Det er den største sorg for mig, at det var sådan en start på livet vi gav vores børn. Det er ikke kun min mands ansvar, det er også mit, fordi jeg er deres mor og jeg ikke tog ansvaret for situationen og flyttede. Der går ikke en dag, hvor jeg ikke forbander min svaghed.
Han er slet, slet ikke "færdigbehandlet" og det er han klar over. Hans adfærd kommer af ting der er foregået i hans barndom, og det koster ham en hel masse arbejde nu. Det er bestemt ingen undskyldning, men har været en vigtig brik for min forståelse af, at det ikke har handlet om mig, noget jeg gjorde forkert eller fordi jeg ikke fortjente bedre.
Det er rigtig godt, at du giver mig noget modspil, det får mig til at tænke over det der er sket og situationen nu. Det fastholder mig i, at volden skal væk for altid. Vi vil ikke have den indenfor dørene igen, men den kan så nemt komme snigende, hvis man ikke aktivt er opmærksom.
Det er på ingen måde for at bebrejde dig, at du stadig er der, for som sagt, har jeg aldrig stået i din situation, så jeg kan ikke sætte mig ind i det, som hvis jeg selv havde prøvet det!
Jeg synes, du er enorm stærk, at du vil kæmpe for, at den mand du elsker får det godt og kan være sammen med jer!
Da jeg skrev, havde jeg ikke set, at han ikke var færdigbehandlet, og det er også en vigtigt brik i mit hoved... For mig er det vigtigt, at den psykiske vold ikke foregår hver dag, og fortrinsvis ikke foregår foran jeres børn! Og det håber jeg sådan for jer alle, at det bliver rigtig meget bedre!
Alt efter hvor slemt det er med den psykiske vold, ville det måske være en mulighed at l flyttede fra hinanden for en periode, stadig er kærester og en familie, men bare i en lidt mere utraditionel form, indtil din kæreste er færdigbehandlet? Det behøver jo ikke være et nederlag, men måske en måde hvorpå l kan blive sammen, uden jeres børn oplever mere vold i den ene eller anden form?
Jeg synes det er rigtig flot, at din kæreste og du tager ansvar for, at han har nogle problemer, som han skal arbejde med! Og at han er i behandling, og l kan se det hjælper, det er så vigtigt for jer allesammen, om l bliver sammen, eller l ikke kan blive ved med at holde til det... Men du virker stærk og jeg tror på, at du kan klare rigtig meget, hvis du også får noget hjælp til at tackle det hele! Både det der gør, at du har det rigtig skidt, på grund af det, du har været udsat for, men helt klart også hvordan du tackler ham, når han udøver den psykiske vold, så han stopper og ikke kører dig længere ned!
Stort