Hjæææælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2012

Faith

Hvor gammel er han?

Jeg ville vække ham kl 16.30, give ham aftensmad og så putte ham til nat kl 18.30. Jonathan havde samme rytme i starten, men vi fik det langsomt ændret. Det var hårdt i starten for jeg er bestemt ikke fan af at holde børn vågne når de er trætte. Men i hans tilfælde var det nødvendigt for han mente bestemt det var morgen kl 4. Nu er han 7 måneder, og har en meget bedre og fast rytme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2012

Sørens

Gigl skriver:

Prøv evt at vende rytmen ved at give lillemand en middagslur lige efter middagstid, og lad ham så sove nogle timer. Han vågner nok omkring der, hvor du ellers ville have lagt ham i seng så, vil jeg gætte på og derefter er han jo så vågen indtil han bliver træt igen til aften. Tror det handler om at få skubbet rytmen lidt. 

Uuuuh tro mig det har jeg prøvet maaange gange Jeg lægger ham ved 13-14 tiden men han sover aldrig mere end en time

Anmeld

29. december 2012

MorDk

Sørens skriver:

Ja ok...troede at det ikke var godt at vække dem? Pyha kan godt mærke at jeg er førstegangsmor  Ok...så tricket er at lægge ham et andet sted end hans seng og så vække ham hvis han sover længere end cirka 2 timer?

Selvfølgelig har han brug din søvn. Min datter kan godt sove 3-4 timer i streg. Fx. fra kl.08.30-12.30. Men du skal jo tænke på at han skal have mad osv. Derfor må han heller ikke bare sove dagen væk. Men når det er hen af aften så tror jeg det er bedst du vækker ham. Hvor længe kan han være vågen af gangen? Vores Freya kan MAX være vågen 2 timer ad gangen.  

Men ja det er et meget godt trick (synes jeg) det med at ungerne ikke sover lure i deres seng. Men det er jo meget forskelligt. Vi gør det bare ikke da det ikke har fungeret for os. Først efter vores dreng fx. er blevet ældre kan han godt sove i sin egen seng.

Anmeld

29. december 2012

Sørens

Faith skriver:

Hvor gammel er han?

Jeg ville vække ham kl 16.30, give ham aftensmad og så putte ham til nat kl 18.30. Jonathan havde samme rytme i starten, men vi fik det langsomt ændret. Det var hårdt i starten for jeg er bestemt ikke fan af at holde børn vågne når de er trætte. Men i hans tilfælde var det nødvendigt for han mente bestemt det var morgen kl 4. Nu er han 7 måneder, og har en meget bedre og fast rytme.

Han er 4 1/2 måned. Ja det lyder meget fornuftigt og ja han vil nok være lidt småsur i starten men det må vi jo tage  med! 

Anmeld

29. december 2012

henh01

Som de andre skriver så ville jeg også vække ham efter en tid.
Det er ret vigtigt at få indarbejdet en sund rytme med spisning på faste tidspunkter, rutiner osv. aftensmad bør din søn jo også være med i og så kan han altid blive puttet bagefter

Held og lykke med det

Anmeld

29. december 2012

DitteFisk

Sørens skriver:

Uuuuh tro mig det har jeg prøvet maaange gange Jeg lægger ham ved 13-14 tiden men han sover aldrig mere end en time

Men hvis han sover en times tid efter kl 14, så er kl også 15, hvor han ellers plejer at skulle i seng, så er det allerede rykket lidt. Så kan han måske holde sig vågen fra 15 til 19

Anmeld

29. december 2012

Sørens

MorDk skriver:

Selvfølgelig har han brug din søvn. Min datter kan godt sove 3-4 timer i streg. Fx. fra kl.08.30-12.30. Men du skal jo tænke på at han skal have mad osv. Derfor må han heller ikke bare sove dagen væk. Men når det er hen af aften så tror jeg det er bedst du vækker ham. Hvor længe kan han være vågen af gangen? Vores Freya kan MAX være vågen 2 timer ad gangen.  

Men ja det er et meget godt trick (synes jeg) det med at ungerne ikke sover lure i deres seng. Men det er jo meget forskelligt. Vi gør det bare ikke da det ikke har fungeret for os. Først efter vores dreng fx. er blevet ældre kan han godt sove i sin egen seng.

Han sover BESTEMT ikke dagen væk  Han sover 1 time max mellem 6-7, 1 1/2 max ml.9-11, og hvis jeg er meget heldig så tager han en lille time et sted mellem 12-14

Anmeld

29. december 2012

Faith

Sørens skriver:

Han er 4 1/2 måned. Ja det lyder meget fornuftigt og ja han vil nok være lidt småsur i starten men det må vi jo tage  med! 

Jonathan blev også ret mobset i starten. Men det hjalp når vi satte os med ham og bare puttede sammen. Så snart vi lagde ham fra os blev han vældigt utilfreds. Men mit råd er: Lav det til en hyggestund. Syng for ham, nus ham, masser ham evt, bad ham osv. Det trækker tænder ud i starten, men det belønner sig i sidste ende.

Anmeld

29. december 2012

Sørens

Gigl skriver:

Men hvis han sover en times tid efter kl 14, så er kl også 15, hvor han ellers plejer at skulle i seng, så er det allerede rykket lidt. Så kan han måske holde sig vågen fra 15 til 19

vil lige understrege at der ikke er tale om at jeg tvinger ham til at sove...men f.eks de gange hvor han sover fra 14 til 15 så vågner han og er meget irritabel...vrisser og smågræder og vil ingenting...når jeg så har givet ham en flaske og lægger ham i sengen så smiler han og pludrer lidt og falder i søvn efter cirka 10min, hvis jeg derimod holder ham vågen så bliver han mere og mere ked af det!.

Anmeld

29. december 2012

MorDk

Sørens skriver:

Han sover BESTEMT ikke dagen væk  Han sover 1 time max mellem 6-7, 1 1/2 max ml.9-11, og hvis jeg er meget heldig så tager han en lille time et sted mellem 12-14

Ok. så tror jeg midofrstod det du skrev... eller også læste jeg det ikke grundigt nok. Sorry. Men altså børn har forskellige døgnrytmer... Jeg kan til tider "føle" at vores datter sover dagen væk. Hun vågner og så får hun mad og hygger lidt, skiftet ble og så sove igen...

Håber du finder en løsning!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.