Hvornår skifter man til juniorseng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2012

Lunae

Camille fik sin juniorseng da hun blev 2 år og har sovet i den siden! Hun begyndte at kravle over tremmesengen, så vi synes det var tiden!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2012

Clisolka

Isabella på 2 år og 2 mrd. er endnu ikke begyndt at kravle ud - hun kalder når hun vil op. Vi venter liiiiige lidt endnu, for hun sover hos os i soveværelset - lidt pladsmangel i en 2 vær. lejlighed 

Anmeld

30. december 2012

Muhmi

Jeg ved ikke hvornår man bør gøre det, men jeg overvejer kraftigt at gøre det nu her, så den lille kan få silas' tremmeseng og skifte inden han kommer, så Silas ikke bliver sur

Anmeld

30. december 2012

NoName

Vi er sprunget juniorsengen over og er hoppet direkte i en "voksen" størrelse seng...  Det er gået uden problemer og hun er lige knap 2,5 år gammel...

Hun er pave stolt af sin seng og ALLE der kommer i huset skal se hendes nye værelse og ikke mindst sengen.

Anmeld

30. december 2012

LBK

Frøken J. skriver:

Ikke fordi vi overvejer at gøre det lige nu, synes helt sikkert Rose er for lille (15 mdr her 10. januar). Men hvornår skifter man? Fordi Rose er en lille cirkusakrobat, som ynder at bestige ting, kravle over mv., og jeg kan ærlig talt godt frygte, at hun pludselig tager turen ud over kanten og knalder hovedet i gulvet Hun er allerede begyndt at forsøge, men er heldigvis stadig for lav til det. Men hun skal da ikke være meget højere førend hun finder en manøvre! Hun kan lige nu fint nok kravle op i sofaen, sengen osv. trods hun kun er 80 cm høj.

Men så tænker jeg jo også, at de heller ikke skal være for små, fordi jeg synes det er farligt, hvis et for lille barn står op om natten uden man hører det, og begynder at rode rundt i ting det ikke må.

Så hvad skal man egentlig vægte, når man skifter, og hvornår gør man det?

Emmelie fik sin juniorseng i 2 års fødselsdagsgave. Hun sov i den samme aften. 

Jeg var noget bekymret idet hun altid lå MEGA uroligt i sin tremmeseng og rejste sig op osv. MEN MEN MEN vi har ingen problemer haft. Hun sov fint i den fra første nat, går ikke engang ud af sengen

Det var det helt rigtige tidspunkt selvom jeg var nervøs. 

Anmeld

30. december 2012

>>Carina<<

Min søn var 19 mdr og der har aldrig været problemer :-)

Anmeld

30. december 2012

FamilenStorm

Frøken J. skriver:

Ikke fordi vi overvejer at gøre det lige nu, synes helt sikkert Rose er for lille (15 mdr her 10. januar). Men hvornår skifter man? Fordi Rose er en lille cirkusakrobat, som ynder at bestige ting, kravle over mv., og jeg kan ærlig talt godt frygte, at hun pludselig tager turen ud over kanten og knalder hovedet i gulvet Hun er allerede begyndt at forsøge, men er heldigvis stadig for lav til det. Men hun skal da ikke være meget højere førend hun finder en manøvre! Hun kan lige nu fint nok kravle op i sofaen, sengen osv. trods hun kun er 80 cm høj.

Men så tænker jeg jo også, at de heller ikke skal være for små, fordi jeg synes det er farligt, hvis et for lille barn står op om natten uden man hører det, og begynder at rode rundt i ting det ikke må.

Så hvad skal man egentlig vægte, når man skifter, og hvornår gør man det?

Vi startede med at pille den ene side af sengen da Alberte var godt 20 mdr mener jeg.. Af den årsag at hun karter rundt, og vågnede op til flere gange om natten fordi hun bumlede ind i kanten.. Det gik super let..

Hun fik en juniorseng da hun fyldte 2 år og har slet ikke haft nogle problemer..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.