Hvornår skifter man til juniorseng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2012

2babygirls

Frøken J. skriver:

Det er også lidt dér jeg står, om ikke det er bedre at forebygge end at vente til de kravler ud og måske slår sig alvorligt. Men på den anden side tænker jeg også bare, at det er noget skidt hvis hun står op og leger. Men ok, jeg kan virkelig ikke forestille mig, at jeg ikke ville høre det, for jeg sover meget let.

Madeleine nåede aldrig at prøve på at kravle ud, men da hun blev 1,5 sænkede jeg kanten så vi nemmere kunne putte hende.

Men som en anden forslår så køb evt sådan en foldemadras som Bilka og biva... Dem til ca 300 kr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2012

Lise

Begge mine kom i juniorseng da de var 2½ år gammel. Den store havde længe forinden ligget i tremmeseng uden den ene side på (Stokke sleepi: lille hul, så man ikke falder ud), men den lille havde alle tremmer på indtil han kom i juniorsengen. Han fandt aldrig ud af at man bare kunne kravle over

Anmeld

29. december 2012

roenlund

Liam var 20 mdr da vi tag siden af tremmesengen og satte en sengehest på istedet, han kommer ofte lige ind til os om natten men så følger vi ham i seng igen. Når han bliver putet bliver han sjældent i sengen men løber lidt rundt ovenpå først men indenfor rimelig tid ligger han sig af sig selv og falder i søvn, vi skiftede fordi jeg havde hørt at nogle børn sov roligere i junior seng end i tremmeseng og Liam har altid kartet rundt i søvne, han sover stadig uroligt men ikke nær så slemt...

Anmeld

29. december 2012

LinLin

David var 3,3 år! Og man kunne ikke tage siden af han prøvede aldrig at kravle ud. Ellers havde jeg klart skiftet den ud noget før!

Anmeld

29. december 2012

Betina&nicoline

Frøken J. skriver:

Ikke fordi vi overvejer at gøre det lige nu, synes helt sikkert Rose er for lille (15 mdr her 10. januar). Men hvornår skifter man? Fordi Rose er en lille cirkusakrobat, som ynder at bestige ting, kravle over mv., og jeg kan ærlig talt godt frygte, at hun pludselig tager turen ud over kanten og knalder hovedet i gulvet Hun er allerede begyndt at forsøge, men er heldigvis stadig for lav til det. Men hun skal da ikke være meget højere førend hun finder en manøvre! Hun kan lige nu fint nok kravle op i sofaen, sengen osv. trods hun kun er 80 cm høj.

Men så tænker jeg jo også, at de heller ikke skal være for små, fordi jeg synes det er farligt, hvis et for lille barn står op om natten uden man hører det, og begynder at rode rundt i ting det ikke må.

Så hvad skal man egentlig vægte, når man skifter, og hvornår gør man det?

Min datter er 2,1 år og hun sover stadig i trammeseng. Det bliver hun ved med så længe hun ikke selv kravler ud  

Anmeld

30. december 2012

K&S

Vi pillede den ene side af tremmesengen og satte en sengehest på i stedet for ca. 1 måneds tid siden, Anton blev 2 år i august 

Han var endelig blevet høj nok til at kunne komme ud over (og havde fint styr på det) men vi ville ikke risikere, at han kravlede ud over i løbet af natten, hvor han måske ikke var helt vågen 

Han elsker sin "nye" seng meeen har lidt svært ved at blive liggende om aftenen, men han står til gengæld ikke ud af den, hvis han vågner i løbet af natten - først når vi når "stå-op-tid" 

Anmeld

30. december 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Theis kom i junior seng da han var 2 år. Fordi han fik sengen i fødselsdagsgave.
Lillebror Theo er 21 mdr og ligger stadig i tremmeseng vi ville gerne vente til han bliver 3 så det kunne passe med at han overtagerstorbrors seng og han får en stor når han skal i skole.
Men Theo er blevet intresseret i at gå uden ble så bliver nok allerede til sommer

Anmeld

30. december 2012

morethanperfect

Oscar får en når noel skal i tremme sengen , hvilket er om 2-3 mdr højst .. Han elsker og kravle men er endnu ik kravlet ud .. Selvom han sagtens kan

Anmeld

30. december 2012

lilledittemor

Min niece fik en da hun fyldte 3 år
Den er dog med en sengehest så hun ikke triller ud om natten.

Anmeld

30. december 2012

Guldet

vi købte en junior seng - da hun var 3 . med stige og rusjebane..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.