Hvornår skifter man til juniorseng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.340 visninger
36 svar
0 synes godt om
29. december 2012

Frøken J.

Ikke fordi vi overvejer at gøre det lige nu, synes helt sikkert Rose er for lille (15 mdr her 10. januar). Men hvornår skifter man? Fordi Rose er en lille cirkusakrobat, som ynder at bestige ting, kravle over mv., og jeg kan ærlig talt godt frygte, at hun pludselig tager turen ud over kanten og knalder hovedet i gulvet Hun er allerede begyndt at forsøge, men er heldigvis stadig for lav til det. Men hun skal da ikke være meget højere førend hun finder en manøvre! Hun kan lige nu fint nok kravle op i sofaen, sengen osv. trods hun kun er 80 cm høj.

Men så tænker jeg jo også, at de heller ikke skal være for små, fordi jeg synes det er farligt, hvis et for lille barn står op om natten uden man hører det, og begynder at rode rundt i ting det ikke må.

Så hvad skal man egentlig vægte, når man skifter, og hvornår gør man det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2012

Koen.

Lærke var 20 mdr, liam skulle have tremmesengen og det passede så med at hun fik en til jul sidste år af bedsterne så havde hun god tid til at vænne sig til den inden liam kom og hun ville ikke føle den blev taget fra hende pga ham

Anmeld

29. december 2012

anynom

Frøken J. skriver:

Ikke fordi vi overvejer at gøre det lige nu, synes helt sikkert Rose er for lille (15 mdr her 10. januar). Men hvornår skifter man? Fordi Rose er en lille cirkusakrobat, som ynder at bestige ting, kravle over mv., og jeg kan ærlig talt godt frygte, at hun pludselig tager turen ud over kanten og knalder hovedet i gulvet Hun er allerede begyndt at forsøge, men er heldigvis stadig for lav til det. Men hun skal da ikke være meget højere førend hun finder en manøvre! Hun kan lige nu fint nok kravle op i sofaen, sengen osv. trods hun kun er 80 cm høj.

Men så tænker jeg jo også, at de heller ikke skal være for små, fordi jeg synes det er farligt, hvis et for lille barn står op om natten uden man hører det, og begynder at rode rundt i ting det ikke må.

Så hvad skal man egentlig vægte, når man skifter, og hvornår gør man det?

Så langt er vi ikke nået og har ingen idé om det

Men hvad med at lægge en madras på gulvet ved siden af sengen? Så slår hun sig i hvert fald ikke så meget den dag hun vælger at kravle over kanten

Anmeld

29. december 2012

SaNiNa

Vores søn fik juniorseng da han var 2½ år og det gik super let...

Anmeld

29. december 2012

Frøken J.

JulieWH skriver:

Så langt er vi ikke nået og har ingen idé om det

Men hvad med at lægge en madras på gulvet ved siden af sengen? Så slår hun sig i hvert fald ikke så meget den dag hun vælger at kravle over kanten

Vi har bare ret begrænset plads i lejligheden, så den vil fylde det hele i bredden, når den ligger der, og vi har ikke en plads i lejligheden til en ekstra madras Og tænker også, at hun jo også kan vælge at tage turen ud over en af enderne.. Hun måtte gerne have LIDT mindre krudt i måsen

Anmeld

29. december 2012

Frøken J.

SaNiNa skriver:

Vores søn fik juniorseng da han var 2½ år og det gik super let...

Hvorfor var det dér i skiftede?

Anmeld

29. december 2012

FruStolpe

Vores datter er 2år og 3 mdr, og hun sover stadig i tremmesengen.

Vi har købt juniorsengen, men den bliver først taget i brug når hun kravler over kanten i den anden.

Anmeld

29. december 2012

Frøken J.

Lærke&Liam. skriver:

Lærke var 20 mdr, liam skulle have tremmesengen og det passede så med at hun fik en til jul sidste år af bedsterne så havde hun god tid til at vænne sig til den inden liam kom og hun ville ikke føle den blev taget fra hende pga ham

Hun lavede ikke natte-ulykker med at stå op? Der skal i hvert fald også gå lidt fra lillebror kommer til hun får en, sådan at hun netop ikke forbinder de to, men tænkte faktisk også på omkring 2 års alderen, med mindre hun kravler over før da

Anmeld

29. december 2012

dorthemus

Velkommen i klubben af cirkusakrobater min datter er 2,7 år og ligger stadig i tremmesengen..tog dog den ene side af da hun var 22 måneder. Kan du ikke gøre det samme? Hun plankede den også og jeg var bange for at hun ville komme til skade så derfor tog jeg siden af.
Jeg har ikke tænkt mig at gå over til juniorseng før til sommer, synes denne løsning er en god mellemstation

Anmeld

29. december 2012

DitteFisk

Min dreng var 3 da han fik juniorseng ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.