Hmm.. okay, er jeg den eneste der ikke vidste det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2012

Muffinmus

Hjalp sgu ikke mig....

Jeg fik æl efter kun 4 uger selv om jeg fuldammede efter alle regler....Blev dog ikke gravid, men det ville være mere end ualmindeligt dumt at bruge amning som prævention.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2012

celkt

tror godt, de kan tage den teori og stoppe den skråt op...

jeg blev gravid med emma, da asbjørn var 10 uger, og jeg fuldammende så absolut. Og det var endda oven på en kejsersnit med en efterfølgende blodprocent på 4,3!! Så troede faktisk ikke det kunne det var fysisk muligt at jeg skulle lave ægløsning, endsige holde på en lille ny spire så tidligt...

Men Vorherre mener, hvad han nu mener....

Anmeld

30. april 2012

quindelist

Nu har jeg ikke læst alle svar -så måske nogen er kommet mig i forkøbet.

Det er en værre gang sludder. Forud for mens, sådan ca 14 dage før, har man som bekendt ægløsning og når der er ægløsning kan man blive gravid....

Det er rigtigt at amning kan udskyde ægløsning og dermed mens efter fødslen, men på et eller andet tidspunkt kommer mens altså og så har man 14 dage før haft ægløsning uden at vide det..... Der er blevet mange ups'ere (og aborter for den sags skyld) til på den gang sludder.

Anmeld

30. april 2012

Tona

Lullaby skriver:

Når folk snakker om, at man godt kan bruge amning som præventionsmiddel, har jeg altid tænkt Yeah right. Hvad tror i selv? Fik et chok da jeg så læste i bladet vores børn at det kan man godt.  Indtil kvindes første mens kan man bruge amning som prævention. Man skal bare amme max hver 5 time og amme 6 gange i døgnet så er det 98% effektivt. Hmm..er jeg den eneste der ikke vidste det???

Det tror jeg altså ikke at det kan være...kvinden har jo ægløsning inden sin første menstruation og ved den ægløsning vil hun kunne blive gravid. Dvs inden hun har fået menstruation igen og dermed er opmærksom på at hun har en cyklus igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.