Hmm.. okay, er jeg den eneste der ikke vidste det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.594 visninger
23 svar
0 synes godt om
14. juni 2009

Lullaby

Når folk snakker om, at man godt kan bruge amning som præventionsmiddel, har jeg altid tænkt Yeah right. Hvad tror i selv? Fik et chok da jeg så læste i bladet vores børn at det kan man godt.  Indtil kvindes første mens kan man bruge amning som prævention. Man skal bare amme max hver 5 time og amme 6 gange i døgnet så er det 98% effektivt. Hmm..er jeg den eneste der ikke vidste det???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2009

Cris

Hved du hvad, jeg kender faktisk to kvinder som har fuld ammet (12-14 gange i døgnet) og hvad tror du, der er sket? Begge to var blivet gravide! Den ene faktisk blev gravid, da den lille var kun 3 måneder! Jeg har læst, at det fungere 90%, så der er stadig 10% chancer, at man bliver graved. Og fedt nok, hvis man gerne vil, men ikke så fedt, hvis man ikke er klart til næsten guldklump...

Anmeld

14. juni 2009

Lullaby

Ifølge vores børn er det 98% sikkert?

Anmeld

14. juni 2009

A.

undrer mig over det..har altid hørt fra sygeplejerske,sp og lægen at det passer ikke..man ved jo ikke hvornår den første mens kommer og hvornår man får æl

Anmeld

14. juni 2009

Diana...

Det passer sgu ikk så ville lægerne ikke sige sådan og jeg kender os et par stykke der er blevet gravid mens de ammet og min Jdm sagde at de havet tit nogen der kom tilbage meget kort tid efter de havet født fordi de var gravide igen så det tror jeg sgu ikke på og kunne aldrig selv finde på og bruge det prævention. æggeløsning kommer jo før mens og men ved ikke hvornår den kommer og der er nogen der får det mens de ammer.

Anmeld

14. juni 2009

Lullaby

Ganske vist dannes der i forbindelse med mælkeproduktionen blandt andet hormonet prolaktin, som til en vis grad forhindrer ægløsning og dermed graviditet

Jeg undrer mig bare over at det så står i et magasin som burde være sagligt..

Anmeld

14. juni 2009

Cris

Anja Nørreslet skriver:

Ifølge vores børn er det 98% sikkert?

Så kan "Vores Børn" blive ansvarlig for børnepenge, hvis der pludseligt er der en babyboom efter artiklen er kommet ud!!!  

Jeg kender i hvert fald to tilfælde, jeg tror, at chancer for at blive gravid er højere en 2% Jeg vil i hver fald ikke risikere noget som helst og bruge en kondom eller det hvad der nu passer til én...

Anmeld

14. juni 2009

Mimic

Jeg ammede fuldt og endte med at blive gravid og måtte ha en abort... så jeg tror ikke så meget på det, og det er også hvad de fleste læger, sygeplejersker og jordmødre siger idag

Fra Linda

Anmeld

14. juni 2009

Valle81

Det er da det værste pjat jeg nogensinde har hørt. Der er ikke noget tidspunkt man er mere frugtbar end når man lige har født og ammer:0)

Der er så mange der er hoppet på den der med, nå så kan jeg ikke blive gravid, og vupti, så er de gravide få måneder efter de har født.

Og da ægløsning kommer før mens, ja så er det jo svært at vide hvornår man er frugtbar. For ens krop er ikke sig selv når man har født.

Så jeg ville ALDRIG stole på sådan en annonce

Anmeld

14. juni 2009

Loggidut

øh, hvor end du har hørt det henne...så lad være med at tro på det...for ellers er du lige så dum som min mor var...der er 11 måneder mellem min bror og søster!

fortæller det lige som ikke det meste?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.