Hmm.. okay, er jeg den eneste der ikke vidste det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2009

Moderator

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2009

Nanna1985

Det passer ikk.. Man er ikk sikker overhoevdet, fordi man ammer.. Det skal man ikk tro på.. Det samme siger min jordemoder og de læger jeg har talt med..

Anmeld

16. juni 2009

oo

nu kommer ens menstruation jo altid først EFTER en ægløsning, så når 1. mens kommer efter fødsel har 1. ægløsning altså også været der...

Nogle tror også, at hvis man ryger hash, så blir sædcellerne så sløve at de ikke kan nå helt op til ægget, men for guds skyld da: beskyt jer med RIGTIG prævention istedet for ammestuehistorier

Anmeld

16. juni 2009

Sweet1978

Jeg fik det oplyst af lægen efter Nadias fødsels da jeg spurgte til p-pille start, men han sagde så også at det netop ikke er helt sikkert fordi ægløsningen kommer før første mens (som regel først kommer når man nedtrapper amningen) så man kan ikke vide hvornår risikoen helt præcist begynder.

Anmeld

16. juni 2009

BinaMor

Tjuhl skriver:

nu kommer ens menstruation jo altid først EFTER en ægløsning, så når 1. mens kommer efter fødsel har 1. ægløsning altså også været der...

Nogle tror også, at hvis man ryger hash, så blir sædcellerne så sløve at de ikke kan nå helt op til ægget, men for guds skyld da: beskyt jer med RIGTIG prævention istedet for ammestuehistorier

hihi

fed påstand....

Anmeld

16. juni 2009

Heidi.

Anja Nørreslet skriver:

Når folk snakker om, at man godt kan bruge amning som præventionsmiddel, har jeg altid tænkt Yeah right. Hvad tror i selv? Fik et chok da jeg så læste i bladet vores børn at det kan man godt.  Indtil kvindes første mens kan man bruge amning som prævention. Man skal bare amme max hver 5 time og amme 6 gange i døgnet så er det 98% effektivt. Hmm..er jeg den eneste der ikke vidste det???

Det passer IKKE.................... Man siger at når man ammer så får man ikke mens.. Men der kan altså godt komme ægløsning alligevel. Kender 3 der har prøvet det..

Anmeld

16. juni 2009

Nemesis

uha uha NEJ det tror jeg ikke på og ville heller ikke turde, men det er heller ikke det man får af vide,

Jeg fik i øvrigt min første mens præcis 28 dage efter Jonas blev født ved aks..og du kan tro jeg ammede - sådan ca hver 3 time!

Så her ville jeg ikke tro på det, og jeg undrer mig virkelig over at sådan en blad rent faktisk skriver det.

:-) Sisse

Anmeld

30. april 2012

MortilElias2010

Ha ha ha - genial påstand, især hvis modtager er blank som en porcelænsdukke

Anmeld

30. april 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

98 procent er jo under alle omstændigheder ikke nok, hvis man absolut ikke ønsker sig et barn. 

Der er 14 måneder mellem mit andet og mit tredje barn - jeg ammede fuldt ud, og vi brugte kondom. Hvordan skal man i øvrigt vide, om første menstruation er på trapperne? 

Anmeld

30. april 2012

A&F

Det har jeg også hørt. Og mange benytter sig af metoden, men den er altså slet ikke sikker. Jeg kender nogle stykker som blev gravide, da de troede de var beskyttet. Man ved jo ikke hvornår ægløsning falder. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.