Kan du lave en ægte sauce - og også lide den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2012

BellaCiinea

Dinna88 skriver:

Enig!!

Jeg synes også det er nemt, men jeg synes det er svært at holde den varm dog. Det var det der gjorde, at jeg fik 10 og ikke 12 til afgangseksamen på grundforløbet til kok

Jah det er super svært, og træls at man skal vente på at må servere det.. ellers var der jo ingen ko på isen

En ægte sauce hollandaise, kan jeg bedre gå med til... men ville til hver en tid stadig vælge Knorrs.. er ikk så stor tilhænger til de dersens ægte saucer hihi..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2012

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Her bliver det mest til knorr, dog tror jeg godt at jeg ville kunne lave den ægte

Er vokset op med den ægte (min far er uddannet kok) og i en light udgave han lavede nogle gange

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

28. december 2012

FrkZier

Dinna88 skriver:

Ja, nu ad jeg lige og stenede tråden om nytårsmenuerne! Og der er overraskende mange der skal have sauce bearnaise. 

Så det slog det mig  - laver I en ægte sauce? Man hører jo altid at det er så hundesvært, så derfor vil jeg gerne vide det

Personligt kan jeg IKKE få en ægte sauce bearnaise ned, men jeg har ingen problemer med at lave den. Det sværeste er for mig at få den serveret varm, i arbejdet med at tage den af blusset, på igen osv. (Jeg bruger ikke vandbad) - Jeg må indrømme, at jeg elsker Knorrs udgave, men den minder jo på INGEN måder om en sauce bearnaise

Derimod elsker jeg en ægte sauce Hollandaise! Jeg vil til enhver tid gerne lave det til en pandestegt laksefilet f.eks. uh, mundvandet løbet

Nå, men hvad med jer?!

jeg kan ikke lide bearnaise lavet fra bunden - det eneste bearnaise jeg kan lide er faktisk knorrs pulver og den billige fra fakta pulver

Anmeld

28. december 2012

Maja88

hjemme laver manden den.. han bruger opskriften fra drengerøvens kogebog

Anmeld

28. december 2012

Nettemor

Årh jeg ELSKER den ægte udgave!. Smager meget bedre end pulver versionen. Har dog ikke prøvet at lave den selv men tror nu godt jeg kunne

Anmeld

29. december 2012

kiwiol

Jeg laver aldrig ægte bearnaise.. kan ikke lide det. Knorr derimod kan jeg godt lide, og laver den altid med skummetmælk og uden smør

Anmeld

29. december 2012

chael

Dinna88 skriver:

Ja, nu ad jeg lige og stenede tråden om nytårsmenuerne! Og der er overraskende mange der skal have sauce bearnaise. 

Så det slog det mig  - laver I en ægte sauce? Man hører jo altid at det er så hundesvært, så derfor vil jeg gerne vide det

Personligt kan jeg IKKE få en ægte sauce bearnaise ned, men jeg har ingen problemer med at lave den. Det sværeste er for mig at få den serveret varm, i arbejdet med at tage den af blusset, på igen osv. (Jeg bruger ikke vandbad) - Jeg må indrømme, at jeg elsker Knorrs udgave, men den minder jo på INGEN måder om en sauce bearnaise

Derimod elsker jeg en ægte sauce Hollandaise! Jeg vil til enhver tid gerne lave det til en pandestegt laksefilet f.eks. uh, mundvandet løbet

Nå, men hvad med jer?!

Jeg kan hverken fordrage den hjemmelavet bernaise og slet ikke knorrs, den er sgu vammel.

Kan bedst lide den fra på bøtten, fra k salat eller benkhe, eller hvad den hedder. Den koster vist 16-17kr. Det er den bedste.

Tilgengæld kan jeg lave skysovs, så englene synger

Anmeld

29. december 2012

mn

Dinna88 skriver:

Nå, men hvad med jer?!

Jeg kan overhovedet ikke lave sovs hverken fra bunden eller de der købe breve eller en blanding af de to. Jeg bliver stadig mobbet den dag i dag med at jeg bare skulle hælde det der færdiglavet sovsejævner i en sovs og da jeg ikke kunne finde nogle steder med hvor meget der skulle i en sovs så hældte jeg hele pakken i hvilket resulteret i tæt på samme konsistent som en mursten :p Så kæresten måtte hen og skære et lille stykke af klumpen og se om han kunne lave sovs på ny med det. Så jeg holder mig hvis bare til at snitte salat

Anmeld

2. januar 2013

ano14316

Tror vidst nok lige vi skal have noget med hollandaise  idag fik jeg da lige vildt meget lyst til... 

Men jo, kan sagtens lave en bearnaise.. Det er jo næsten lige så nemt at lave en som lave en pulver, i hvertfald iflg min opskrift.. 

Hvordan laver i den? 

Jeg plasker det hele i en gryde, og så varmer jeg forsigtigt op under omrøringen indtil den har konsistens som jeg vil have den.. og så må den selvfølgelig ikke blive forvarm.. 

Anmeld

2. januar 2013

Muhmi

Nå, men hvad med jer?!

Det er ikke svært at lave en bernaise sauce, det er svært at få den til at hænge sammen Hehe

Ja jeg kan lave en ægte bernaise, fra bunden og stadig undgå at den skeler, jeg kan også lave hollandaise sauce... Ikke svært, det kræver bare tålmodighed og masser af armkræfter

Og jeg eeeeelsker den hjemmelavede sauce, ikke alt det der købeplask.. Wadr!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.