Dinna88 skriver:
Ja, nu ad jeg lige og stenede tråden om nytårsmenuerne! Og der er overraskende mange der skal have sauce bearnaise.
Så det slog det mig - laver I en ægte sauce? Man hører jo altid at det er så hundesvært, så derfor vil jeg gerne vide det 
Personligt kan jeg IKKE få en ægte sauce bearnaise ned, men jeg har ingen problemer med at lave den. Det sværeste er for mig at få den serveret varm, i arbejdet med at tage den af blusset, på igen osv. (Jeg bruger ikke vandbad) - Jeg må indrømme, at jeg elsker Knorrs udgave, men den minder jo på INGEN måder om en sauce bearnaise 
Derimod elsker jeg en ægte sauce Hollandaise! Jeg vil til enhver tid gerne lave det til en pandestegt laksefilet f.eks. uh, mundvandet løbet 
Nå, men hvad med jer?! 
Jeg er ved at tage grundforløbet til ernæringsassistent hvor vi blev udfordret med den såkaldte ægte sauce , altså en bearnaise . (undskyld stavefejl)
Jeg fik den lavet i første forsøg, fik den arrangeret på tallerkenen og klartl servering da der så blev vente tid til fremstillingen hvor den blev kold
Jeg kunne godt li den, men synes efter min smsg at den er for fed - der skal jo virkelig bruges meget smør/ margarine !! :0
Jeg holder mig til knorr's bearnaise , og andre sovse laver jeg selv -
Anmeld