Kan du lave en ægte sauce - og også lide den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.008 visninger
23 svar
0 synes godt om
28. december 2012

Dinna88

Ja, nu ad jeg lige og stenede tråden om nytårsmenuerne! Og der er overraskende mange der skal have sauce bearnaise. 

Så det slog det mig  - laver I en ægte sauce? Man hører jo altid at det er så hundesvært, så derfor vil jeg gerne vide det

Personligt kan jeg IKKE få en ægte sauce bearnaise ned, men jeg har ingen problemer med at lave den. Det sværeste er for mig at få den serveret varm, i arbejdet med at tage den af blusset, på igen osv. (Jeg bruger ikke vandbad) - Jeg må indrømme, at jeg elsker Knorrs udgave, men den minder jo på INGEN måder om en sauce bearnaise

Derimod elsker jeg en ægte sauce Hollandaise! Jeg vil til enhver tid gerne lave det til en pandestegt laksefilet f.eks. uh, mundvandet løbet

Nå, men hvad med jer?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2012

Moma

Jeg kan godt lave en ægte sauce bearnaise, og jeg er ikke en ørn i et køkken. Har godt nok kun lavet det en gang - sidste nytårsaften. Ved ikke lige, hvad der gik "galt", siden det lykkedes . Men jeg bryder mig ikke om det - heller ikke i Knorrs version. 

Anmeld

28. december 2012

tarkoflen

Jeg kan godt lave den, og jeg kan gode lide den

Hvis vi skulle have det nytårsaften, ville jeg selv lave den, men en aften som i går, hvor vi skulle have hakkebøffer, så bliver det knoor

Anmeld

28. december 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Dinna88 skriver:

Ja, nu ad jeg lige og stenede tråden om nytårsmenuerne! Og der er overraskende mange der skal have sauce bearnaise. 

Så det slog det mig  - laver I en ægte sauce? Man hører jo altid at det er så hundesvært, så derfor vil jeg gerne vide det

Personligt kan jeg IKKE få en ægte sauce bearnaise ned, men jeg har ingen problemer med at lave den. Det sværeste er for mig at få den serveret varm, i arbejdet med at tage den af blusset, på igen osv. (Jeg bruger ikke vandbad) - Jeg må indrømme, at jeg elsker Knorrs udgave, men den minder jo på INGEN måder om en sauce bearnaise

Derimod elsker jeg en ægte sauce Hollandaise! Jeg vil til enhver tid gerne lave det til en pandestegt laksefilet f.eks. uh, mundvandet løbet

Nå, men hvad med jer?!

Jeg er ved at tage grundforløbet til ernæringsassistent hvor vi blev udfordret med den såkaldte ægte sauce , altså en bearnaise . (undskyld stavefejl)

Jeg fik den lavet i første forsøg, fik den arrangeret på tallerkenen og klartl servering da der så blev vente tid til fremstillingen hvor den blev kold
Jeg kunne godt li den, men synes efter min smsg at den er for fed - der skal jo virkelig bruges meget smør/ margarine !! :0

Jeg holder mig til knorr's bearnaise , og andre sovse laver jeg selv -

Anmeld

28. december 2012

BornToBe

Jep, og det smager bare godt

Dog hvis det skal gå stærkt, kan jeg godt finde på at snyde med en knorr, med æggeblommer og noget købe essens i Har narret flere, hvor de troed at den var hjemmelavet

Anmeld

28. december 2012

Maja_4000

Jeg kan godt lide den og lave den

Men hvis jeg gjorde det hver gang vi skulle have SOVS , så kunne jeg jo ikke gå igennem døren Haha .. Så her er det Knorrs lavet på minimælk og uden smør

Anmeld

28. december 2012

Ploffer

Dinna88 skriver:

Nå, men hvad med jer?!

Jeg kan godt lave ægte bearnaise sauce og jeg elsker det men med de mængder smør der er i kan jeg ikke så godt tåle den efter min gastric bypass så jeg bruger Jensens bearnaise istedet

Anmeld

28. december 2012

Dinna88

okay, jeg ser så NU at I er så mange der har svaret - og jeg har kun fået een notifikation om det   

Men så lige et fælles svar her midt i madlavningen:

Hvor er det fedt, at der alligevel er en der der kan lave ægte saucer Men ja, vi må hellere passe lidt på - føj, hvor er de usunde Tak for svar!

Anmeld

28. december 2012

BellaCiinea

Dinna88 skriver:

Nå, men hvad med jer?!

Sys det er nemt at lave en ægte sauce bearnaise, men synes simpelthen det smager grimt!! har prøvet at smage det mange gange på kokkeskolen.. og puha, det er bare ikke mig..

Vælger til hver en tid Knorrs haha

Anmeld

28. december 2012

Dinna88

IsabellaCiinea skriver:

Sys det er nemt at lave en ægte sauce bearnaise, men synes simpelthen det smager grimt!! har prøvet at smage det mange gange på kokkeskolen.. og puha, det er bare ikke mig..

Vælger til hver en tid Knorrs haha

Enig!!

Jeg synes også det er nemt, men jeg synes det er svært at holde den varm dog. Det var det der gjorde, at jeg fik 10 og ikke 12 til afgangseksamen på grundforløbet til kok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.