Morale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2012

Anonym trådstarter

MinNoah skriver:

Det er noget svineri... Og havde jeg kendt vedkommende havde jeg ikke tøvet med at gå til kommunen eller hvem det er de snyder -fx dem der uddeler julehjælp også.

Jeg havde været ærlig overfor vedkommende og sagt hvordan f..... hun har samvitiighed til at gøre det.

Jeg er HELT enig i at der burde være et fag i 9. klasse der hedder privat økonomi!!

Enig, og sammen med økonomi burde også være mere morale over om brugen af penge og det ansvar vi alle har bla for samfundet. Betale sin gæld, sin skat og ikke søge ting man ikke har strengt behov for og at man ikke behøver alt den luksus mange forventer og ser som status og nødvendigt. Så alm omgang og brugen af penge ville være en god løsning. Feks jeg har fra anden bekendt, nye bryster var mere vigtigt end tag over hovedet, så bor nu gratis ved sine forældre og de må jo så betale de ekstra udgifter det koster.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Julen nu overstået, og har været dejligt og hyggeligt, men noget nager mig. Skriver som anno i frygt for at blive nedslagtet med mine tanker...

Jeg deler gerne og støtter de trængende når jeg kan, jeg bliver dog harm og ked over nogles morale. En bekendt enlig mor til 1 barn får maks hjælp og siger ikke det er nemt at være enlig, dog må man sætte tæring efter næring. I flere måneder undlod hun at betale regninger, og hver gang dækker kommunen fordi hun har barn, hver gang råbes vagt i gevær men intet sker. Til jul gav hun barnet adventsgaver for 1800 kr og der var dyre julegaver. Derudover blev der givet julehjælp, hun straks købte ekstra gaver for, og trods de skulle ud og holde jul blev der købt ekstra slik osv. Hun har bestil sådan en ipad i børneudgaven til 1000 kr og nye ting til barnets værelse for 3500 kr og samtidig købes der ofte designerting til hjemmet.

Hvordan kan man i sådan en situation søge en hjælp som andre virkelig trænger til, der er fattige enlige forældre eller par som knap har råd til både julemad og gaver.
Er moralen dalet, er man blevet forblændet i luksus eller tænker nogle bare: mig først mig først uden at have samvittighed overfor resten af samfundet. Vi ligger som familie på grænsen til, at det ikke kunne betale sig at bo sammen, men kunne aldrig drømme om at flytte fra hinanden. Pga penge og hjælp fra det offentlige. Bør man ikke også se på moralen i at få hjælp, og ikke som en gode man har krav på, og at man må yde for at nyde. Gør man ikke dem som knokler til grin og pisser på dem som virkelig trænger, ved at modtage fordi man kan og ikke fordi man har et reelt behov, så de der knap har råd kan give børnene en julegave.

Håber inderligt at alle de som virkelig trænger får hjælpen i julen <3

enig...

vi fravalgte faktisk at få julehjælp både sidste år og i år da vi ikke syntes vi har det "dårligt nok " og tænkte at det var bedre de penge og andre ting gik til nogen der havde mere behov for det end os...

vi har absolut ikke meget og der er næsten ikke købt noget ekstra her i julen.. vi giver heller ikke hinanden gaver og sønnen får af både farfar og mormor og morfar så han har ikke fået noget fra os af.. venter til han har en alder hvor han bedre forstår det med gaver lige nu er han kun 15 mdr så papiret er mere sjovt end selve gaven

Min svigerfar har hjulpet os enormt meget ved at han lavede mad og så kom over med det i de her sidste par dage hvor vi begge har ligget syge og sønnike har været hjemme da der jo har været julelukket i vuggestuen...

Føler ikke vi har krav på hjælp når vi godt kan klare os selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.