Morale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2012

Clisolka

PT skriver:

enig. Man burde nok se bag forbruget, og hvad der ligger til grund for det. At kommunen betaler hendes regninger er en her og nu løsning, som hun måske ikke forstår konsekvenserne ved, men de skal nok komme. Måske ikke i dag men så i morgen.

Jeg går ind for, at privatøkonomi skulle være et obligatorisk fag i 9. klasse, så den næste generation kan lære at styre deres penge, så den næste finanskrise bliver knap så stor som den, vi oplever i øjeblikket.

Absolut enig! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Dinna88 skriver:

Det er fordi du er gammel 

She's out of my life - helt som Michael Jackson sang :-P

Anmeld

27. december 2012

Anonym trådstarter

PT skriver:

enig. Man burde nok se bag forbruget, og hvad der ligger til grund for det. At kommunen betaler hendes regninger er en her og nu løsning, som hun måske ikke forstår konsekvenserne ved, men de skal nok komme. Måske ikke i dag men så i morgen.

Jeg går ind for, at privatøkonomi skulle være et obligatorisk fag i 9. klasse, så den næste generation kan lære at styre deres penge, så den næste finanskrise bliver knap så stor som den, vi oplever i øjeblikket.

Helt enig

Anmeld

27. december 2012

Dinna88

PT skriver:

She's out of my life - helt som Michael Jackson sang :-P

Det er naturens gang

Anmeld

27. december 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Dinna88 skriver:

Det er naturens gang

Ja, sådan kan det gå

Anmeld

27. december 2012

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Det ses desværre ofte! Der er for mange huller i systemet, som gør det muligt for nogle mennesker at udnytte den velfærd, som er tiltænkt dem der har brug for det!

Herhjemme er vi begge studerende og har et barn. Vi har ALDRIG modtaget noget udover su + forsørgertillæg, som alle studerende med børn er berettiget til!

Nu er jeg gravid igen og hos lægen spurgte hun om vi havde brug for ekstra økonomisk støtte, for der var forskellige måder at få hjælp på! Øh nej, vi kan godt klare os selv og vi mangler intet!

Jeg ringede på et tidspunkt til kommunen for at få hjælp til fripladssøgning, hvor hende på kommunen forklarede mig hvordan det faktisk kunne betale sig for os at vi flyttede fra hinanden!

Ja har regnet på det og vi ville få flere penge, hvis jeg var enlig forsøger, men kunne ikke drømme om det - det ligger ikke til mig!

Der er da i den grad huller hvis personalet direkte opfordrer til at flytte fra hinanden for at få mere... Vi er ikke babysitter samfund folk må lære at klare sig selv og hatten af for jer burde flere gøre i, vi har heller ikke søgt eller undersøgt muligheder selvom jeg tror der var flere ting vi kunne få, hvorfor, så må man undvære luksusting, købe billigt og brugt

Anmeld

27. december 2012

Lunae

Anonym skriver:

Der er da i den grad huller hvis personalet direkte opfordrer til at flytte fra hinanden for at få mere... Vi er ikke babysitter samfund folk må lære at klare sig selv og hatten af for jer burde flere gøre i, vi har heller ikke søgt eller undersøgt muligheder selvom jeg tror der var flere ting vi kunne få, hvorfor, så må man undvære luksusting, købe billigt og brugt

Præcis! Altså jeg ville da elske at have flere penge mellem hænderne, men ikke hvis jeg ikke følte at det var berettiget!

Jeg bruger rigtig mange penge på vores datter og hun mangler intet. Samtidig er vi gode til at spise hos familie, så der spares lidt der! Man kan sagtens klare sig for lidt!

Anmeld

27. december 2012

wamse

Kan sagtens at noget virker umoralsk, men hvor skal man passe på med at dømme andre ud fra ens egen livssituation og livvilkår.
Fint at nogle kan leve for stort set ingen penge, men at andre ikke kan, kan der være andre faktorer som spiller ind.

Der kan være så mange ting som vi ikke kan vide noget om.

Der findes intet lettere end at dømme andre, hvorimod det ville kræve mere, hvis man forsøgte, at sætte sig ind andres syn på livet, for at få en forståelse for, hvorfor nogle agerer som de gør.

Anmeld

27. december 2012

MinNoah

Det er noget svineri... Og havde jeg kendt vedkommende havde jeg ikke tøvet med at gå til kommunen eller hvem det er de snyder -fx dem der uddeler julehjælp også.

Jeg havde været ærlig overfor vedkommende og sagt hvordan f..... hun har samvitiighed til at gøre det.

Jeg er HELT enig i at der burde være et fag i 9. klasse der hedder privat økonomi!!

Anmeld

27. december 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Kan sagtens at noget virker umoralsk, men hvor skal man passe på med at dømme andre ud fra ens egen livssituation og livvilkår.
Fint at nogle kan leve for stort set ingen penge, men at andre ikke kan, kan der være andre faktorer som spiller ind.

Der kan være så mange ting som vi ikke kan vide noget om.

Der findes intet lettere end at dømme andre, hvorimod det ville kræve mere, hvis man forsøgte, at sætte sig ind andres syn på livet, for at få en forståelse for, hvorfor nogle agerer som de gør.

Jeg er enig MEN har man råd til at prioriyere dyre designer ting, give sit barn for over 4000 kr gaver sammenlagt i løbet af en måned og møbler, ipad og andre ting, nrj så synes jeg seriøst man skal undlade at søge julehjælp, og ja det kan være nemt at dømme men hvor jeg ofte synes dem som får råber op, og forstår ikke hvor moralen blev sf, selvsamme person var feks tosset over muslimer søgte for de holdte garanteret ikke jul og kunne være de var skyld i hun ikke fik, og det synes jeg er groft.
Men feks sagen der kører nu om Tania med 4 børn, jamen der er sikkert meget bag og synes netop derfor hver sitiation burde vurderes individuelt og vi alle selv er med til at skabe Danmark så er så vigtigt bi ikke mister vores moral overfor samfundet og gælder jo alle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.