Jer med børn med få år imellem??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2009

Pia

Når nu den bette gider komme ud ( hun skulle jo have været ude nu  )
ja så kommer Lærke stadig i børnehave..
De første 14 dage hvor manden går hjemme også, ja der kommer hun kun afsted 2 dage og det er fordi der er nogle udflugter og andet oppe i bh, som vi ved at hun vil elske og komme med på..
Når han så starter igen, ja så skal hun forsat i bh.. Ikke hver dag.. 3-4 dage om ugen.
De 2 dage bliver "lange" fra 7.00 til 15.00
De andre 2 dage bliver det ca fra 9.00 til 14- 15 stykker alt efter hvad de lige skal i bh den dag osv..
Jeg kunne ikke drømme om og holde hende hjemme under hele min barsel.
For det første ville jeg slet slet ikke kunne underholde hende og dem vi kender der har børn på hendes alder går alle på arbejde og derfor vil hun ikke kunne lege med dem.
For det andet vil jeg også have lov til og nyde den lille ny i nogle alene timer ligesom jeg gjorde med Lærke den gang hun var lille..
For det tredie syntes jeg ikke Lærke skal med i mødregruppe.. Det er for mig en voksen tid med andre nybaget mødre jeg vil have lov til og nyde....

I sommerferien får hun 3ugers ferie med os begge og så får hun nogle ekstra fridage med mig også...

Jeg syntes ikke det er iorden de børn der kommer afsted hver dag i instution når mor går hjemme på barsel.
Men jeg syntes bestemt det er ok at de kommer afsted nogel dage om ugen og jeg gør det også selv ,uden så meget som og tøve..

Så det er sådan det bliver her hjemme det næste år.

Pia..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2009

lonemus

Eva skriver:

Bliver nød til at spørge Jer om noget...Når I fik dem så tæt på hinanden, havde I så den lille storebror eller søster hjemme i barslen, så denne ikke bare kom på institution og vinkede til mor der gik hjem og hyggede med den nye..??

Ved godt jeg sikkert provokerer mange her, men jeg får så ondt i maven når jeg i min søns børnehave og dagpleje hører pædagogerne fortælle at små børn bare afleveres til en dag på arbejde selvom mor går hjemme..?? Hvorfor ikke have begge børn hjemme når nu man er hjemme??og især når det er så små bitte børn og ikke mindst hvis grunden til man får dem tæt er at de får glæde af hinanden, skal de så ikke være sammen, så de faktisk oplever det er positivt og ikke at den lille bare skubber den store væk?

Men omvendt, så kan jeg da godt forstå man som mor orker det hvis man bare sende den anden ud og blive passet...

Knus Eva..

Hej Eva!

Kan sagtens følge din tankegang

Der er kun 1 år og 4 dage imellem mine 2 vidunderlige unger Da jeg stoppede barsel med nr 1, holdt jeg ferie og gik direkte på barsel nr 2. Jeg holdt begge børn hjemme, det var drøn hårdt, for der var hele tiden én der skulle sove og én der skulle spise. Det var faktisk kun morgen og sidst på eftermiddagen begge børn var vågne samtidig, så jeg oplevede både at nyde dem hver for sig, og sammen.
Så jeg føler faktisk jeg fik dækket alles behov - måske lige undtagen mine egne mht søvn og afslapning, men det har jeg kunnet tage senere

MIn datter kom først i vuggestue da hun var 1 år og 11 mdr., simpelthen fordi vi kun ville have en vuggestue og ikke ville tage en dagpleje. Lillebror kom ud 2 mdr senere.

Så nej, jeg har ikke sent den store afsted, her har vi hygget og barslet alle sammen

Knus Lone

Anmeld

13. juni 2009

..

ENIG!
Der er 20 mdr mellem mine.
William går da i dagpleje lige som  hele tiden har gjort og han er en glad ligevægtig dreng.
Han føler sig ikke ret tilside sat til hverdag, og det ville da ikke gøre det bedre at have ham hjemme så man som mor hele tiden skal sige.."nej, skat, mor kan ikke lege lige nu, lillesøster skal lige have ro til at spise. Eller lillesøster skal lige skiftes og lillesøster skal lige puttes osv osv..det er da lige sådan noget der ville få ham til at forstå at alt var anderledes og at han blev sat til side for hende..
Det at han kommer i dp næsten hver dag, giver han netop den stabile hverdag som er god når der kommer en ny til familienOg har svært ved at give ham korte dage tit da jeg oftest ikke har bilen og dp er 13 km væk.
Men jeg ved han har det godt i dp og at min energi er bedre når han kommer hjem og gerne vil hygge med mig.
Så føler mig heller ikke provokeret, men er bare af en anden holdning
I øvrigt elsker han sin dp og dp elsker ham
I øvrigt er hver barsel jo dedikeret til hvert barn...
Min søn fik sin hygge, kærlige omsorg og mortiden helt for sig selv, hvorfor skulle hun så ikke omgså få den gode mortid og hygge med mig?

Helt enig.. Smilla elsker sin dp og det første hun spørger om når hun vågner er om hun skal ned til Helle (hendes dp).

Min lille nyfødte søn fortjener på samme måde som Smilla fik det min fulde opmærksomhed i min barsel. Ikke at misforstå, når Smilla kommer hjem (henter hende så snart hun vågner fra middagsluren) så hygger vi rigtigt meget og jeg nyder hende i fulde drag.

Syntes det er bedst for både hende, Mikas og jeg at hun er afsted og kan lege :-)

- og i øvrigt så aner Smilla da ikke om jeg er hjemme sammen med Mikas eller om jeg er på arbejde (hun er 2 år)

Anmeld

14. juni 2009

Betina88

kiroo skriver:

nu har jeg selv arbejdet i vuggestue, og mener også at børne har bedst af at komme afsted, men uden stress om morgen og så hentes tidligt, hvorfor holde den store helt hjemme? de går glip af rigtig meget. det er vigtigt for børn at være sammen med andre børn, se deres udvikling og efter ligne hinanden. og hvorfor blive hjemme og hjælpe mor med at passe babyen, men får ikke børn for at de skal pase hinanden, kan du ikke lige hente en ble, en sut, en klud og nogen bliver bare ved. heller ikke når de bliver større..

Afsted med de store så har du nok også mere overskud til at hygge om dem når de kommer hjem. men fri dage her og der skal der også være plads til..

Ja , det er jo forskelligt fra person til person .. Men jeg tror der er mange der aflevere den store i vuggestue/børnehave og passer den mindste hos dem selv ..

Anmeld

14. juni 2009

Anja

Mie A skriver:

Der er 15 måneder mellem mine de to mindste og jeg har valgt ikke at have dem begge to hjemme. Da en lille baby herhjemme betyder lidt søvn om natten. Så hvis jeg havde begge hjemme, så ville jeg ikke have den samme mulighed for at kunne få sovet lidt i løbet af dagen. Jeg går jo ikke "bare hjemme" - Jeg er på barsel!
Han bliver jo overhovedet ikke skubbet væk - han er en glad dreng der elsker sin vuggestue og sin lillesøster.

Mie - som ikke føler sig provokeret - Tænker bare at du vist ingen erfaring har med at have to små børn på én gang.

Helt enig !!

Har også 15 mdr mellem mine.

Anmeld

14. juni 2009

Honningblomst

Tak for svar.

Anmeld

14. juni 2009

fam.4xc

Eva skriver:

Bliver nød til at spørge Jer om noget...Når I fik dem så tæt på hinanden, havde I så den lille storebror eller søster hjemme i barslen, så denne ikke bare kom på institution og vinkede til mor der gik hjem og hyggede med den nye..??

Ved godt jeg sikkert provokerer mange her, men jeg får så ondt i maven når jeg i min søns børnehave og dagpleje hører pædagogerne fortælle at små børn bare afleveres til en dag på arbejde selvom mor går hjemme..?? Hvorfor ikke have begge børn hjemme når nu man er hjemme??og især når det er så små bitte børn og ikke mindst hvis grunden til man får dem tæt er at de får glæde af hinanden, skal de så ikke være sammen, så de faktisk oplever det er positivt og ikke at den lille bare skubber den store væk?

Men omvendt, så kan jeg da godt forstå man som mor orker det hvis man bare sende den anden ud og blive passet...

Knus Eva..

Caroline havde flexplads i sin børnehave mens jeg havde barsel... det vil sige hun var der tirsdag, ondag og torsdag og havde så laannggg weeekend og det funkede rigtigt godt. Hun kom ud og havde stadiglege kammerater at forholde sig til og jeg ku komme i mødregruppe osv uden at hun sku føle sig overset mellem en masse snakkende mødre og deres babyer

Anmeld

15. juni 2009

Liva

Hej..

Der er kun godt og vel 19 mdr. mellem mine børn, og min datter var for det meste i dagpleje da jeg gik på barsel med Nicolas. For mig var det den bedste måde at tilgodese alles behov. Min pige er et meget aktivt barn og har altid elsket at komme i dagpleje, der har ikke været en eneste dag hvor hun har været ked af at blive afleveret. Som nybagt mor har jeg ikke ved nogen af mine børn været fyldt med overskud - jeg bliver temmelig mærket af søvnmangel. Derfor har jeg haft behov for at kunne tage en ekstra lur, mens hun var afsted, og dermed have mere overskud til at være der for hende når hun kom hjem.
Derudover mener jeg også min søn har haft krav på/brug for 1 til 1 nærværet, uden at søster 'blander sig'.

Udover mine personlige forhold er min holdning til at have børn i pasning overordnet set også den, at det ikke er noget der nødvendigvis skader nærværet med forældrene, og at det fremmer deres udvikling mere end det hæmmer den. De sociale relationer de skaber til jævnaldrende er nødvendige for at kunne begå sig senere. Dette gælder også før børnehavealderen. Jeg er heller ikke typen der ønsker at gå hjemme og passe mine børn fuldtids selvom jeg økonomisk havde mulighed for det. Jeg føler da mig ikke provokeret af at du har en anden holdning, vi er heldigvis forskellige, og man kan vel kun blive provokeret hvis man dybest set mener man ikke gør det bedste for sine børn, og det mener jeg da overordnet, jeg gør og altid har gjort.

Kh Liva

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.