Jer med børn med få år imellem??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2009

Mie A

Der er 15 måneder mellem mine de to mindste og jeg har valgt ikke at have dem begge to hjemme. Da en lille baby herhjemme betyder lidt søvn om natten. Så hvis jeg havde begge hjemme, så ville jeg ikke have den samme mulighed for at kunne få sovet lidt i løbet af dagen. Jeg går jo ikke "bare hjemme" - Jeg er på barsel!
Han bliver jo overhovedet ikke skubbet væk - han er en glad dreng der elsker sin vuggestue og sin lillesøster.

Mie - som ikke føler sig provokeret - Tænker bare at du vist ingen erfaring har med at have to små børn på én gang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2009

Betina88

Jeg ka' virkelig godt forstå jeres meninger .. Jeg tror jeg vil lade Phillip være hjemme , hvis han får en søster eller bror , så ka' han hjælpe lidt til med at passe sin søster/bror ..

Tiden vil vise om vi ska' ha' en til , når han bli'r gammel til det ..

Anmeld

13. juni 2009

Mum33

Altså, jeg tror nok at et barn i børnehave-alderen vil kede ..... ud af bukserne, hvis han eller hun skulle sidde og se på mor der ammer, mor der pusler, mor der laver mos, mor der prøver at få den lille til at sove i et væk. Stakkel barn, undskyld jeg siger det. Det er da langt mere optimalt for dem at komme i dp hvor de kan lege med jævnaldrene og hygge sig. Nå det er sagt ville jeg nok også hente dem lidt før end jeg ellers ville. 

Anmeld

13. juni 2009

Camilla_a

- skriver:

Cassandra var afsted i VS.

Hun havde mange fridage, altid korte dage og meget ferie...

Vi tror på børn har godt af selskab med andre børn.

Og sådan bliver det også næste gang...

Enig. Frey er også afsted i VS for han ville simpelthen kede sig! Jeg har ham nogen gange hjemme men det er ik så tit, for han hver morgen han står op og siger at han skal ned og lege i VS og bliver så sur hvis han ikke skal. Men han ik så lange dage.

Anmeld

13. juni 2009

kiroo

Betinsen skriver:

Jeg ka' virkelig godt forstå jeres meninger .. Jeg tror jeg vil lade Phillip være hjemme , hvis han får en søster eller bror , så ka' han hjælpe lidt til med at passe sin søster/bror ..

Tiden vil vise om vi ska' ha' en til , når han bli'r gammel til det ..

nu har jeg selv arbejdet i vuggestue, og mener også at børne har bedst af at komme afsted, men uden stress om morgen og så hentes tidligt, hvorfor holde den store helt hjemme? de går glip af rigtig meget. det er vigtigt for børn at være sammen med andre børn, se deres udvikling og efter ligne hinanden. og hvorfor blive hjemme og hjælpe mor med at passe babyen, men får ikke børn for at de skal pase hinanden, kan du ikke lige hente en ble, en sut, en klud og nogen bliver bare ved. heller ikke når de bliver større..

Afsted med de store så har du nok også mere overskud til at hygge om dem når de kommer hjem. men fri dage her og der skal der også være plads til..

Anmeld

13. juni 2009

AstridM

Jeg har 17 mdr mellem mine.
Vi havde IKKE den ældste hjemme da jeg var på barsel. Af to grunde. En er at hun faktisk havde det godt med at komme ud, og da vi abrejdet meget med det sociale (fordi hun er sky) var det at afbryde arbejdet.
To, er at jeg ikke syntes man skal afbryde deres hverdag, men måske kortere dage, eller fri engang imellem i stedet.

Vi afleverede hende som altid ved 8.30 tiden så hun selv kunne vågne og henter ikke efter 15.15, sådan har det altid været og sådan vil det altid være.

Vi andre bliver jo også idiot af at rende hjemme og jeg kunne ikke aktivere hende nok, da vi har et høj intelligent barn, samtidig med jeg havde en nyfødt.

Anmeld

13. juni 2009

Cris

Fordi man bliver nød til at have lidt tid for sig selv, tror jeg. Jeg synes ikke, at der er noget forkert at aflevere børnene, når man have fri fra arbejde. Man kan ordne en masse ting hurtigere, laver mere mad end normal og frysse den eller ordne papir arbejde. Og så kan man hente dem tidligere en normal. Generelt plejer de at have det godt, ikke? Jeg regner med, at min søn bliver afleveret til institution, når jeg har født. Jeg har ellers ikke familie omkring mig til at komme og hjælpe. Jeg vil gerne kunne amme i ro, især i starten. Jeg synes ikke, at det er sjovt eller hyggeligt for storbror eller søster at glo på mor mens hun skal sidde og amme i så mange timer om dag, som man plejer at gøre de første mange uger. Og så ville det være fantastisk, hvis jeg kunne få lov at sove en lille formiddages lur. Jeg husker, hvor utrolig træt jeg var med min første og jeg bliver nød til at fungere, når der er to børn. Men hvorfor sende dem til institution overhovedet, hvis man synes, at det er så en dårlig sted? Jeg synes, at de er rigtig god til børn. De går nogle spændende ture, de finder på sange, de har masser at ting at lege med og de har deres god venner at lege med... Especielt om vinteren, hvad skal i så gør med børnene hver dag? Eller med så nogle kedelige regn dage? En halv dag på institution tror jeg at det er sjovere for dem. Men vi har forskellige meningen om det.  Men jeg er klar over, at jer ikke er super-mor, jeg vil bare gøre det så godt jeg kan og sådan er det bare.

Anmeld

13. juni 2009

Muffinmus

Der er 15 måneder mellem mine de to mindste og jeg har valgt ikke at have dem begge to hjemme. Da en lille baby herhjemme betyder lidt søvn om natten. Så hvis jeg havde begge hjemme, så ville jeg ikke have den samme mulighed for at kunne få sovet lidt i løbet af dagen. Jeg går jo ikke "bare hjemme" - Jeg er på barsel!
Han bliver jo overhovedet ikke skubbet væk - han er en glad dreng der elsker sin vuggestue og sin lillesøster.

Mie - som ikke føler sig provokeret - Tænker bare at du vist ingen erfaring har med at have to små børn på én gang.

ENIG!
Der er 20 mdr mellem mine.
William går da i dagpleje lige som  hele tiden har gjort og han er en glad ligevægtig dreng.
Han føler sig ikke ret tilside sat til hverdag, og det ville da ikke gøre det bedre at have ham hjemme så man som mor hele tiden skal sige.."nej, skat, mor kan ikke lege lige nu, lillesøster skal lige have ro til at spise. Eller lillesøster skal lige skiftes og lillesøster skal lige puttes osv osv..det er da lige sådan noget der ville få ham til at forstå at alt var anderledes og at han blev sat til side for hende..
Det at han kommer i dp næsten hver dag, giver han netop den stabile hverdag som er god når der kommer en ny til familienOg har svært ved at give ham korte dage tit da jeg oftest ikke har bilen og dp er 13 km væk.
Men jeg ved han har det godt i dp og at min energi er bedre når han kommer hjem og gerne vil hygge med mig.
Så føler mig heller ikke provokeret, men er bare af en anden holdning
I øvrigt elsker han sin dp og dp elsker ham
I øvrigt er hver barsel jo dedikeret til hvert barn...
Min søn fik sin hygge, kærlige omsorg og mortiden helt for sig selv, hvorfor skulle hun så ikke omgså få den gode mortid og hygge med mig?

Anmeld

13. juni 2009

Christinahr

Jeg sender også Aia afsted hver dag - med næsten god samvittighed. jeg overvejde en årgang at holde hende hjemme, men der er flere grunde. Hvis vi tager hende ud får vi ikke vuggestueplads igen og dagplejei Odense kan være et rent lotteri. Aia er meget aktiv og jeg frygtede hun ville kede sig hjemme. Efterfølgende har ejg flere lejligheder haft hende hjemme i ny og næ og de fleste gange er det faktisk noget bøvl. Hun vækker lillebror og lillebror bliver pylret grundet søvnmangel og storesøster er raskløs - muligvis en vanesag, men der skal noget. Ikke at hun ikke kan underholde sig selv - men det er en lang dag når man hopper ud af sengen kl 6 og til man skal i seng igen.

Så jeg er glad for jeg valgte som jeg gjorde.

Anmeld

13. juni 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Der er to år mellem mine børn, og jeg havde også den store i først dagpleje og senere vuggestue mens jeg var på barsel med den mindste. Det var så selvfølgelig korte dage, og fridage og ferier med jævne mellemrum.

Jeg synes så faktisk at det ville have været synd at have min datter hjemme mens jeg havde barsel med hendes lillebror. Fordi der går så meget tid med at amme, skifte bleer og få til at sove, at det ville have været rigtig synd at hun skulle passe sig selv imens. Især når hun nu var vant til at få al opmærksonheden selv. Plus at man jo også ofte er træt i starten, så det kan være svært at have overskud til både en baby og det større barn. Og så mener jeg at alle er bedre tjent med at det større barn kommer afsted hver dag... og kommer hjem til en mor der har overskud til det.

Men hvad jeg til gengæld ikke fatter er dem der afleverer deres barn i dagpleje eller  vuggestue... og så lige går hjemme og holder de sidste par måneders barsel Der forstår jeg virkelig ikke at man ikke holder sit lille barn hjemme så længe som overhovedet muligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.