Jer med børn med få år imellem??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.324 visninger
28 svar
0 synes godt om
13. juni 2009

Honningblomst

Bliver nød til at spørge Jer om noget...Når I fik dem så tæt på hinanden, havde I så den lille storebror eller søster hjemme i barslen, så denne ikke bare kom på institution og vinkede til mor der gik hjem og hyggede med den nye..??

Ved godt jeg sikkert provokerer mange her, men jeg får så ondt i maven når jeg i min søns børnehave og dagpleje hører pædagogerne fortælle at små børn bare afleveres til en dag på arbejde selvom mor går hjemme..?? Hvorfor ikke have begge børn hjemme når nu man er hjemme??og især når det er så små bitte børn og ikke mindst hvis grunden til man får dem tæt er at de får glæde af hinanden, skal de så ikke være sammen, så de faktisk oplever det er positivt og ikke at den lille bare skubber den store væk?

Men omvendt, så kan jeg da godt forstå man som mor orker det hvis man bare sende den anden ud og blive passet...

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2009

BellaT

Godt og farligt skrevet, Eva! 

Anmeld

13. juni 2009

eliasogmor

nu har jeg ikke fået  nummer to endnu..så jeg ved ikke om, jeg ville holde elias hjemme når jeg skulle på barsel... men jeg mener da ikke at man skubber barnet væk , fordi man sender det afsted ud og blive passet...men kan sige god for begge ting......

Anmeld

13. juni 2009

eliasogmor

hov...

Anmeld

13. juni 2009

BellaT

eliasogmor skriver:

nu har jeg ikke fået  nummer to endnu..så jeg ved ikke om, jeg ville holde elias hjemme når jeg skulle på barsel... men jeg mener da ikke at man skubber barnet væk , fordi man sender det afsted ud og blive passet...men kan sige god for begge ting......

Tror nok Eva mener små børn. Altså dagpleje/vuggestue/tidlig børnehave-alder børn.

Anmeld

13. juni 2009

eliasogmor

BellaT skriver:

Tror nok Eva mener små børn. Altså dagpleje/vuggestue/tidlig børnehave-alder børn.

okay...men tror da stadig at f.eks. børnehavebørn, ville have godt af at komme ud og lege med nogle andre, end at sidde hjemme og dele mor med en baby...men jeg mener også, at man jo ikke behøver at aflevere hver dag....

Anmeld

13. juni 2009

BellaT

eliasogmor skriver:

okay...men tror da stadig at f.eks. børnehavebørn, ville have godt af at komme ud og lege med nogle andre, end at sidde hjemme og dele mor med en baby...men jeg mener også, at man jo ikke behøver at aflevere hver dag....

Helt enig. Børnehavebørn har brug for noget mere end mor og baby derhjemme. Korte dage og korte uger vil jeg gøre. Ligesom du gør med Ellie, fordi du kan.

Anmeld

13. juni 2009

finkedinke

Når du skriver få år imellem gå rjeg ud fra du ikke mener 4 år som der er mellem mine piger. Men jeg svarer lige alligevel.
Min ældste datter var i børnehave mellem 1-3 dage om ugen da jeg var på barsel med hendes lillesøster. For mig handlede det om at der ikke var legekammerater, legestue o.l. i nærheden der kunne give min ældste pige samvær med jævnaldrende.
Nu er jeg så på barsel igen. Den ældste går i skole og bestemmer selv om hun vil i sfo eller komme hjem efter skoletid.
Den mellemste der bliver 4 år lige om lidt er det straks værre med. Hun har været i dagpleje hjemme hos mig selv og hun var meget svært at starte op i børnehaven. Hun er glad for vennerne i børnehaven og er også sammen med flere hun kender fra dagplejen. Men hvis hun holder fri to dage udover weekenden, har hun svært ved at finde rytmen i børnehaven igen. I stedet har hun gerne en fridag midt i ugen og så ellers en blanding af korte og lange dage. Pædagogerne fortæller mig at hun heller ikke skal have for mange korte dage. Hun har brug for at være med til både de planlagte aktiviteter og fri leg.

Jeg er dagplejer og ser en del forældre der har fridage, barsel eller bare tidligt fri men som alligevel sender børn afsted. Jeg kender dog ikke nogen forældre der gør det uden at have overvejet det grundigt og selv mener at have gode grunde til det.

Berith

Anmeld

13. juni 2009

Janep

nu har jeg ikke født endnu. Men der kommer til ar være lidt under 2 år mellem mine børn.

Jeg regner med at når jeg ska på barsel kommer min store pige stadig i dp. Det blir bare ikke hver dag og ikk så lange dage. Jeg menre hun har brug for at være sammen med andre børn på hendes alder. Men det blir så bare på hendes primisser og efter hvad hun har lyst til. HVis hun nu gerne vil være hjemme ved mig og lillesøster/bror må hun gerne det

sådan regner jeg ihvertfald med at det kommer til at gå

Anmeld

13. juni 2009

mortil(nichlasogmathias)

Janep skriver:

nu har jeg ikke født endnu. Men der kommer til ar være lidt under 2 år mellem mine børn.

Jeg regner med at når jeg ska på barsel kommer min store pige stadig i dp. Det blir bare ikke hver dag og ikk så lange dage. Jeg menre hun har brug for at være sammen med andre børn på hendes alder. Men det blir så bare på hendes primisser og efter hvad hun har lyst til. HVis hun nu gerne vil være hjemme ved mig og lillesøster/bror må hun gerne det

sådan regner jeg ihvertfald med at det kommer til at gå

enig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.