Hvornår sender man sit barn i skammekrogen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2012

Dinna88

Laulund87 skriver:

Min datter er 3 år. Vi har ikke brugt det og kommer aldrig til det!

Hun kan finde på at gå på sit værelse og smække med døren. Men det er af egen fri vilje og hun må have brug for en pause for sig selv. Men aldrig om jeg vil sætte hende i skammekrog til timeout.

I min verden er "skammekrogen" udelukket. Det samme med timeout, når den bruges som skammekrogen.

Ordet siger jo også virkelig: "Du har gjort noget slemt, gå hen i et hjørne og SKAM dig!"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2012

Lady Marion <3

Har aldrig benyttet mig af det til mine 3 børn og kommer aldrig til det   Time out er "den nye" skammekrog , mine unger er bleven ganske godt opdraget uden den gammeldaws  foranstaltning ..

Anmeld

20. december 2012

Fenja09

Jeg ville ikke bruge "skammekrog" i opdragelse af min datter - jeg synes nogle gange at time out er ganske fint, hvis det ikke overdrives og barnet faktisk ved hvorfor det sidder til time out.

Derudover vil jeg mene, at det er meget normalt for en 2 + årig at være lidt trodsig, og tror den bedste måde er at blive ved med at forklare og fortælle i børnehøjde, hvorfor man f.eks ikke må sparke til katten eller træde i naboens roser.

/Fenja

Anmeld

20. december 2012

Rockertand

Lady Marion <3 skriver:

Har aldrig benyttet mig af det til mine 3 børn og kommer aldrig til det   Time out er "den nye" skammekrog , mine unger er bleven ganske godt opdraget uden den gammeldaws  foranstaltning ..

FULDSTÆNDIG enig!!!

- og hende der Lola-kloge-konen kan pisse mig af engang imellem, så sig dog nej og sæt grænser for de børn i stedet for alt det amatør-pædagogik.

Anmeld

20. december 2012

Lady Marion <3

Rockertand skriver:

FULDSTÆNDIG enig!!!

- og hende der Lola-kloge-konen kan pisse mig af engang imellem, så sig dog nej og sæt grænser for de børn i stedet for alt det amatør-pædagogik.

Det skal være så skide moderne   og egentlig er det jo bare den gamle skammekrog der bliver trukket frem igen .

Anmeld

20. december 2012

Laulund87

Rockertand skriver:

FULDSTÆNDIG enig!!!

Hun er ulidelig at høre på..

Anmeld

22. december 2012

TbCp

Vi har aldrig selv brugt skammekrog, men vil dog lige sige at 2-års alderen kan være rigtig slem!!!!
Jeg har arbejdet i vuggestue og som dagplejer, så jeg har haft flere børn i den alder...

Vores egen datter var virkelig slem som 2-årig!

Så jeg forstår udemærket din frustration.... men har ikke rigtig nogle gode råd udover det i allerede gør og så.... "DET ER EN FASE"

Anmeld

22. december 2012

Koen.

TbCp skriver:

Vi har aldrig selv brugt skammekrog, men vil dog lige sige at 2-års alderen kan være rigtig slem!!!!
Jeg har arbejdet i vuggestue og som dagplejer, så jeg har haft flere børn i den alder...

Vores egen datter var virkelig slem som 2-årig!

Så jeg forstår udemærket din frustration.... men har ikke rigtig nogle gode råd udover det i allerede gør og så.... "DET ER EN FASE"

Hvor er jeg GLAD for at høre det er en fase, for pt føles det som om det aldrig bliver bedre Lærke er 2 år og 8 mdr og hold da maule det kræver tålmodighed at være mor og far i tiden

Anmeld

22. december 2012

Kamulla

1. Noah bestemmer ikke over mig og har aldrig haft kontrollen over mig.. kan ikke benægte jeg engang i mellem er faldet for hans barne charme, store øjne og dejlige smil.. men det er mig der er forældren, så mig der bestemmer her i huset..

2. bruger ikke rigtig skammekrog, han er sjældne gange kommet i timeout, simpelthen fordi han blev hys og ikke hørte hvad jeg sagde.. og det har altså hjulpet her.. Noah er snart 5år, og har været i "time out" så få gange at det kan tælles på 1 hånd.. skammer mig ikke over at have brugt metoden.. 

3. det behøver ikke hedde kæft, trit og retning, men jeg mener man har regler og grænser som børn skal lære, de prøver helt sikkert at overskride, og der holder jeg bare fast i min beslutning.

Anmeld

22. december 2012

chael

lillepuller skriver:

Jeg er mor til første barn og vi som forældre er så forvirrende for hvordan vi skal opdrage vores 2 årige søn

Vi gør alt for at tale pænt og opdrage ham godt men han bestemmer utrolig meget over os ? Er det normalt i den alder?

Hva gør vi forkert og hvad skal vi gør for at ikke være onde forældre ?

Hvornår kan man sende ham i skammekrogen?

Øhh sådan ca. Aldrig!!

Vores får en pause på trappen, de får det antal minutter de er i år.

Det har stor effekt og de bliver ikke sat væk fra os andre, men de sidder hvor de kan se os og vi dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.