Får jeg det samme i børnechecken til januar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2012

Kindfed

Kan man ikke gøre sådan noget på nettet, så du kan få det gjort med det samme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2012

Nemesis

hvis i kender datoen for hvornår han flytter så kan i allerede i dag melde flytning fra den dato han reelt flytter!

Dermed kan du søge om boligsikring, enlig forsørger tillæg og reelt enlig forsørger, friplads osv. hvis det er relevant.

alt ud over enlig forsørger og reelt enlig forsøger vil du kunne få med tilbagevirkende kraft hvis hans adresse er flyttet inden december er gået.

De fleste kommuner har dog lukket mellem jul og nytår så alt hvad i kan nå IDAG ville være godt!

Sisse

Anmeld

20. december 2012

Anonym trådstarter

Kindfed skriver:

Kan man ikke gøre sådan noget på nettet, så du kan få det gjort med det samme?

det ved jeg slet ikke men jeg tror godt jeg kan klare den i januar har omkring 3000 fra i morgen af samt 1700 i en opsparing. ellers ved hegnet at mine forældre nok skal hjælpe. har en syg datter så når ikke på kommunen i dag og de har lukket hver fredag så kan ikke nå det før de åbner igen efter jul

Anmeld

20. december 2012

Fenja09

Anonym skriver:

Ja kan desværre ikke afsløre mig lige nu men det kommer. Men det går rigtig dårligt mellem mig og kæresten så vi går fra hinanden efter jul/nytår. Men skal så til at søge en masse ting eksl. ekstra + ekstra ordinært tilskud til børnechecken. Men det skal jeg først her når kommunen åbner igen den 2 januar men får jeg det jeg plejer eller kan jeg nå at få det forhøjet til 20 januar? Eller er det først fra april jeg får det forhøjet? håber der er nogen der kan hjælp

Du skal kunne nå at søge det ekstra børnetilskud og være fraflyttet inden d. 1 Januar for at kunne nå at få forhøjet d. 20 Januar. Til April vil du få ekstra og ordinært tilskud.

/Fenja

Anmeld

20. december 2012

Muhmi

Anonym skriver:

Ja kan desværre ikke afsløre mig lige nu men det kommer. Men det går rigtig dårligt mellem mig og kæresten så vi går fra hinanden efter jul/nytår. Men skal så til at søge en masse ting eksl. ekstra + ekstra ordinært tilskud til børnechecken. Men det skal jeg først her når kommunen åbner igen den 2 januar men får jeg det jeg plejer eller kan jeg nå at få det forhøjet til 20 januar? Eller er det først fra april jeg får det forhøjet? håber der er nogen der kan hjælp

Kan du ikke søge om det nu her?

Anmeld

20. december 2012

Tanja Hedelund Jensen

Søg elektronisk, så er ansøgningen modtaget rettiget og hvis hans adresse er ændret senest den 31 januar vil du være berettiget til udbetalingen 20. januar. Du skal søge via borger.dk, da det ikke er ydelser der ligger ved kommunen mere, men ved Udbetaling Danmark.

Anmeld

20. december 2012

Bonderøvens kone

Du skal søge om ordinært og ekstra børnetilskud på nettet - Det er ikke kommunerne der behandler denne ansøgning - men Udbetaling Danmark.

Hvis han flytter før den 1. januar og du også søger før denne dato, så får du ordinært og ekstra børnetilskud fra januar kvartal.

Boligsikring og økonomisk friplads kan også søges på nettet - Dog er det stadig kommunerne der behandler disse ansøgninger. Disse skal også søges inden den 1. januar - hvis du ønsker tilskud fra januar.

Borger.dk - her burde du kunne finde det hele.

Anmeld

20. december 2012

Anonym trådstarter

Tanja Hedelund Jensen skriver:

Søg elektronisk, så er ansøgningen modtaget rettiget og hvis hans adresse er ændret senest den 31 januar vil du være berettiget til udbetalingen 20. januar. Du skal søge via borger.dk, da det ikke er ydelser der ligger ved kommunen mere, men ved Udbetaling Danmark.

okay hvis man søger om det mellem jul og nytår er jeg så berettiget den 20 januar? kan man også flytte adresse elektronisk?

Anmeld

20. december 2012

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Kan du ikke søge om det nu her?

jeg Vil prøve at se om man kan klare det meste elektronisk i næste uge for når simpelthen ikke på kommunen i dag da jeg har en syg datter og kommunen har altid lukket om fredagen derfor jeg ikke ville kunne ordne det inden næste uge som jeg forhåbentlig kan elektronisk

Anmeld

20. december 2012

Tanja Hedelund Jensen

Anonym skriver:

okay hvis man søger om det mellem jul og nytår er jeg så berettiget den 20 januar? kan man også flytte adresse elektronisk?

Jeps, det er datoen du søger der er afgørende.

Flytning skal faktisk i dag foregå elektronisk. Nyt fra 1 december

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.