Får jeg det samme i børnechecken til januar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.072 visninger
24 svar
0 synes godt om
20. december 2012

Anonym trådstarter

Ja kan desværre ikke afsløre mig lige nu men det kommer. Men det går rigtig dårligt mellem mig og kæresten så vi går fra hinanden efter jul/nytår. Men skal så til at søge en masse ting eksl. ekstra + ekstra ordinært tilskud til børnechecken. Men det skal jeg først her når kommunen åbner igen den 2 januar men får jeg det jeg plejer eller kan jeg nå at få det forhøjet til 20 januar? Eller er det først fra april jeg får det forhøjet? håber der er nogen der kan hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg tror ikke, at de kan nå det til januar. Det er det samme, at hvis du føder efter den 1. januar får du først børnepenge til april.

Anmeld

20. december 2012

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Jeg tror ikke, at de kan nå det til januar. Det er det samme, at hvis du føder efter den 1. januar får du først børnepenge til april.

ok mente det heller ikke men nu må jeg se ellers går det nok. Det er fandeme noget lort det er os januar alle regingerne kommer  Men så må jeg jo tage det med

Anmeld

20. december 2012

trunte89

Du får først forhøjet fra næste gang så. Ellers skulle du ha søgt inden 1. Januar.

Anmeld

20. december 2012

Valle81

Mener det samme som de andre, men mener faktisk at du til april for det forhøjede bidrag med tilbagevirkende kraft fra da du blev enlig.

Anmeld

20. december 2012

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Mener det samme som de andre, men mener faktisk at du til april for det forhøjede bidrag med tilbagevirkende kraft fra da du blev enlig.

HVordan skal det forstås? Får man ekstra med tilbagevirkende kraft pga man går enlig 3 måneder før børnepengene i april?

Anmeld

20. december 2012

baby012

Hvis du bor alene, kan du jo søge det nu, og så når du at få det forhøjet.. 

Bor du sammen med ham skal hans adr. Være flyttet inden du lkan søge de ekstra ydelser.. 

Du kan ikke få med tilbagevendende kraft, og du skal bo alene sidste dag i måneden inden D 1. For at være berettiget til den ekstra hjælp . 

Anmeld

20. december 2012

Anonym trådstarter

Lahn11 skriver:

Hvis du bor alene, kan du jo søge det nu, og så når du at få det forhøjet.. 

Bor du sammen med ham skal hans adr. Være flyttet inden du lkan søge de ekstra ydelser.. 

Du kan ikke få med tilbagevendende kraft, og du skal bo alene sidste dag i måneden inden D 1. For at være berettiget til den ekstra hjælp . 

Det gør jeg heller ikke. Han flytter efter jul det har vi valgt pga det ikke skal gå ud over børnene jule aften. Ved slet ikke om kommunen har åbent mellem jul og nytår?!

Anmeld

20. december 2012

LRJ

Anonym skriver:

Det gør jeg heller ikke. Han flytter efter jul det har vi valgt pga det ikke skal gå ud over børnene jule aften. Ved slet ikke om kommunen har åbent mellem jul og nytår?!

Hvis han flytter inden 1. Januar, så skal du se at få søgt nu, det gjorde jeg da jeg flyttede fra min eks sidste år og så kan du måske nå at få dem

Anmeld

20. december 2012

baby012

Anonym skriver:

Det har de ikke .. 

Men hvorfor ikke gøre det nu ? Altså flytte hans adr. Så du kan søge de ekstra ydelser ? Så står du jo som enlig inden nytår, og så er det i deres systemer til efter jul  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.