Han vil IKKE droppe flasken :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2012

B&J

jeg ville helt klart proppe mælken og give ham et glas vand istedet for

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2012

Anonym trådstarter

OPGAV - jeg græd lige så meget indvending som han gør udvendigt  Han græd med tåre og skreg efter flaske mor, flaske mor..

Anmeld

19. december 2012

Aagaard

Who anbefaler at man praktiserer "on-demand breastfeeding until 2 years of age or beyond" " der går flaske også ind under.
Jeg ville give flasken lige så længe han vil have den. Dog ville jeg måske prøve at se om jeg kunne adskille den fra putte ritualet.
Har dog ikke den store erfaring - min datter nægtede brystet lidt før hun fyldte 9 mdr.

Anmeld

19. december 2012

MorDk

B&J skriver:

Anmeld

19. december 2012

Anonym trådstarter

Aagaard skriver:

Who anbefaler at man praktiserer "on-demand breastfeeding until 2 years of age or beyond" " der går flaske også ind under.
Jeg ville give flasken lige så længe han vil have den. Dog ville jeg måske prøve at se om jeg kunne adskille den fra putte ritualet.
Har dog ikke den store erfaring - min datter nægtede brystet lidt før hun fyldte 9 mdr.

Han plejer at spørger efter den - når vi sidde i stolen på værelset eller når han er kommet over i sengen. I dag drak han 100 ml. letmælk/vand - og han drak det over to gange.. Han har ikke sagt noget tiden - og han tog "kun" 45 min. om at falde i søvn (igår tog han 1½ time)

Anmeld

19. december 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Han nægter vand i glas (altså før sengetid) og han nægter mælken i glas

Anmeld

19. december 2012

MorDk

Anonym skriver:

Han nægter vand i glas (altså før sengetid) og han nægter mælken i glas

Jamen så tænker jeg han må undværre? Men kun hvis I har besluttet han ikke skal have flaske mere. Så må I holde ved!

Anmeld

20. december 2012

B&J

MorDk skriver:

Jamen så tænker jeg han må undværre? Men kun hvis I har besluttet han ikke skal have flaske mere. Så må I holde ved!

du skrev lige det jeg ville skrive

Anmeld

20. december 2012

hekran

Anonym skriver:

Vores søn på 2 år og 3 mdr. får snart natflaske.. Han giver ikke afkald på den som det virker at ALLE andre børn gør

Igår forsøgte vi at putte ham uden flaske - han blev ved med at snakke om den, til sidst fik han den. Han drikker omkring 100-200 ml. letmælk hver aften..

Har brug for et

Umiddelbart tror jeg I har ladet den køre et år for længe. Nu er han så meget mere bevidst om den osv. Desuden kan det umuligvis være et madbehov, snarere et tryghedsbehov. 

At skulle af med flasken er ikke en beslutning der er børnenes. Så ville de fleste aldrig komme af den. Det er jeres beslutning og I skal stå ved den. Hvis han kan mærke, at han får den, hvis han bliver ved med at spørge, hvordan skulle han så holde op?

I bliver nødt til at hanke op. Giv han en kop vand efterfulgt af hans sut/bamse/nusseklud og så er det det.

Det er jer der skal hjælpe ham af med den og han bliver kun forvirret, hvis i ikke er konsekvente.

Held og lykke med projektet

Anmeld

20. december 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Vores søn på 2 år og 3 mdr. får snart natflaske.. Han giver ikke afkald på den som det virker at ALLE andre børn gør

Igår forsøgte vi at putte ham uden flaske - han blev ved med at snakke om den, til sidst fik han den. Han drikker omkring 100-200 ml. letmælk hver aften..

Har brug for et

tror i skal bestemme jer for om den skal væk nu.
personligt ville jeg snakke med ham om at nu skal babyerne have sutteflasken og så aflevere dem til julemanden der kan give dem vidre.
og evt så købe en ny kop hvor han kan få vand i når han har børstet tænder om aften.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.