Han vil IKKE droppe flasken :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.261 visninger
24 svar
0 synes godt om
19. december 2012

Anonym trådstarter

Vores søn på 2 år og 3 mdr. får snart natflaske.. Han giver ikke afkald på den som det virker at ALLE andre børn gør

Igår forsøgte vi at putte ham uden flaske - han blev ved med at snakke om den, til sidst fik han den. Han drikker omkring 100-200 ml. letmælk hver aften..

Har brug for et

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2012

hesøth

Anonym skriver:

Vores søn på 2 år og 3 mdr. får snart natflaske.. Han giver ikke afkald på den som det virker at ALLE andre børn gør

Igår forsøgte vi at putte ham uden flaske - han blev ved med at snakke om den, til sidst fik han den. Han drikker omkring 100-200 ml. letmælk hver aften..

Har brug for et

I skal bare beslutte jer for at nu er det slut - og så holde fast i beslutningen. Det kan godt trække tænder ud et par aftner, men hellere det end at lade knægten bestemme (og lære at hyler man højt nok, så får man sin vilje )

Anmeld

19. december 2012

Kief31

Prøv at give ham et glas mælk i stedet for

Anmeld

19. december 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Allerførst skal I gøre op med jer selv om han skal stoppe med flasken. De første par dage vil han være ked af det, da det er hans trykhed til, at falde i søvn på. I kan alternativt give ham lidt vand i en kop.

Da vi stoppede var vi konskvense, nu var flasken pakket væk og de fik den ikke selvom de gerne ville. Hold nu - det holder hurtigt op når de finder ud af at flasken ikke kommer selvom de græder efter den.

Anmeld

19. december 2012

Silas&Mille

Vi har ikke prøvet endnu at skulle stoppe med flaske.
Men når Mille bliver et år stopper vi med natflaske, hvis vi ikke er så heldige at hun selv siger fra inden.

Jeg er af den mening af sutteflaske re ok frem til barnet er et år gammelt, så må de derefter få et glas vand hvis de er tørstige inden senge ting and thats it... ingen nat spiseri

Anmeld

19. december 2012

Dot D

Det er ikke alle andre børn, der stopper...

Sophie var noget over to år før hun stoppede, og det kom bare lige pludseligt. Jeg var ved at have det ligesom dig, syntes faktisk, at det var lidt pinligt, at jeg ikke kunne få hende til at stoppe...

MEN jeg er af den mening, ligesom jeg er med sutter, der må være en grund til, at de ikke vil af med dem, så jeg forsøgte IKKE at presse hende, men lod tiden arbejde, og som skrevet, så gav det pote...

Vi gav godt nok tilsidst bare vand i flasken - måske det var det, der fik hende fra flasken, hi hi

Anmeld

19. december 2012

Livsmor

Min datter på 2 år og 5 mdr stoppede for 3 mdr siden. Vi stoppede ved at stoppe fra den ene dag til den anden, nu skulle det være nu. Havde forsøgt flere gange, men blev træt af den skrigende pige...... Men denne gang holdt det, hun spugte da til sin flaske, for den betød meget for hende. Nu sover hun med sin "dukkepige" og sin elskede dyne.

Vær forberedt, det kan godt gå noget ud over resten af familien og søvnen de første par dage. Og gem flasken langt væk.

Anmeld

19. december 2012

Lise

Det er mig der har bestemt at nu var det slut, ved begge mine drenge. De kunne fint have fortsat. Men det var så nemt med begge. Det havde jeg aldrig forestillet mig. Men vi lavede den bare ikke, han blev tilbudt et glas vand eller mælk i stedet, og så bare godnat som normalt. Det var ikke noget vi talte om, det skete bare. Prøv det

Anmeld

19. december 2012

Anonym trådstarter

Vi har prøvet med fortyndende mælk, og så bare med vand. Han tager flasken ud, og råber efter flaske..  Lægen sagde også bare vi skulle give ham flsken (til hans 2 års undersøgelse) - men synes bare næsten alle skriver herinde, at deres børn selv stopper når de er lidt over 1 år

Anmeld

19. december 2012

Loa

Det er næsten de færreste børn som bare accepterer at få taget flasken fra dem. Det er jo klart han bliver ved at brokke sig når i overgiver til sidst....
Når han er så gammel burde det langt fra være nødvendigt, så tag tyren ved hornene og tag den fra ham, og vid med jer selv at der kun går et par dage så har han accepteret det....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.