Vores hund skal under kniven..., Kastreres....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2009

Mira0911

Hunhesten skriver:

Jeg anede da heller ikke før nu hvor mange meninger folk går rundt om har om det at være gravid, tror aldrig jeg i mit liv har modtaget så mange velmente og dybt frustrerende råd om hvad jeg må og ikke må, skal og bør fordi jeg nu venter barn

Jeg er ret sikker på vi alle får sådanne råd under graviditeten.. Tag kun det til dig som du mener du kan bruge....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2009

Hunhesten

Dutte84 skriver:

Jeg er ret sikker på vi alle får sådanne råd under graviditeten.. Tag kun det til dig som du mener du kan bruge....

Er lige hvad jeg gør, tager pænt imod og smiler mens jeg i mit stille sind sorterer fra

Anmeld

12. juni 2009

Mira0911

Hunhesten skriver:

Er lige hvad jeg gør, tager pænt imod og smiler mens jeg i mit stille sind sorterer fra

Super... Jeg blev rigtig træt af de råd dengang...

Anmeld

12. juni 2009

Nemesis

Vi fik vores 15 mdr gamle hanhund katreret i april og det gik super godt. Han var slet ikke mærket af det og tog det hele i stiv arm.

Vi gjorde det fordi han havde dominansproblemer overfor andre hunde og til dels mennesker. Vi havde også store problemer med at holde hans vægt trods en meget energirig kost.
Vi mærker en forskel - ret stor endda. han er blevet mere rolig, mere kælen(selvom man ikke skulle tro det var muligt) han er mere lydhør overfor kommandoer/opdragelsen fordi hormornerne ikke styrer ham på samme måde.

Han er på ingen måde blev doven men "bare" mere lydhør og så kan vi nu holde hans vægt ligesom hans generelle helbred er blevet bedre. (han havde meget svamp og øremider før)

Vi er glade for vi fik det gjort. Det har gjort det ,ikke lettere, men mindre frustrerende at opdrage ham for nu fiser det ikke bare ud og bliver erstattet af overaktive hormoner men han kan nu styre sig selv bedre og lystrer derfor bedre.

Håber i får ligeså meget gavn af det.
:-) Sisse

Anmeld

12. juni 2009

st

Vi fik vores hund katereret da han var 6 år gammel. Han er en field spaniel. Jeg synes ikke han forandrede sig synderligt af det.
Han er stadig vild med at hoppe på han-hundene :-)

Anmeld

14. juni 2009

Mira0911

ladydan1 skriver:

Vi fik vores 15 mdr gamle hanhund katreret i april og det gik super godt. Han var slet ikke mærket af det og tog det hele i stiv arm.

Vi gjorde det fordi han havde dominansproblemer overfor andre hunde og til dels mennesker. Vi havde også store problemer med at holde hans vægt trods en meget energirig kost.
Vi mærker en forskel - ret stor endda. han er blevet mere rolig, mere kælen(selvom man ikke skulle tro det var muligt) han er mere lydhør overfor kommandoer/opdragelsen fordi hormornerne ikke styrer ham på samme måde.

Han er på ingen måde blev doven men "bare" mere lydhør og så kan vi nu holde hans vægt ligesom hans generelle helbred er blevet bedre. (han havde meget svamp og øremider før)

Vi er glade for vi fik det gjort. Det har gjort det ,ikke lettere, men mindre frustrerende at opdrage ham for nu fiser det ikke bare ud og bliver erstattet af overaktive hormoner men han kan nu styre sig selv bedre og lystrer derfor bedre.

Håber i får ligeså meget gavn af det.

Vores er til tider os virkelig dominant... Så håber det hjælper... Hvordan var jeres hund da han kom hjem, efter bedøvelsen - Jeg tænker appetit, toilet besøg...

Anmeld

14. juni 2009

Ox.

Det eneste der ændrede sig for os, at han blev kastreret, var at han blev lidt tykkere, men absolut stadig ligeså vild ... men det skal nok pase at det hjælper på nogle hunde :-)

Anmeld

14. juni 2009

Mira0911

SussieOx skriver:

Det eneste der ændrede sig for os, at han blev kastreret, var at han blev lidt tykkere, men absolut stadig ligeså vild ... men det skal nok pase at det hjælper på nogle hunde :-)

Det er os så forskelligt på hunde hvordan det hjælper efter det er kastreret...

Anmeld

14. juni 2009

Nemesis

Dutte84 skriver:

Vores er til tider os virkelig dominant... Så håber det hjælper... Hvordan var jeres hund da han kom hjem, efter bedøvelsen - Jeg tænker appetit, toilet besøg...

hehehe vores opførte sig som om der slet ikke var sket noget og vi kunne virkelig intet mærke på ham. Han var lidt mere træt men var mest ked af kraven han skulle have på. Den skulle han bruge indtil stingene var fjernet.

Nu 2 mdr efter kan han lege med de hunde han før prøvede at dominere og nu underkaster han sig og de kan rent faktisk lege. Så det er dejligt og vi fortryder bestemt ikke.

Held og lykke

Anmeld

14. juni 2009

Ox.

Dutte84 skriver:

Det er os så forskelligt på hunde hvordan det hjælper efter det er kastreret...

Ja det er jeg slet ikke i tvivl om :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.