Vores hund skal under kniven..., Kastreres....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.381 visninger
30 svar
0 synes godt om
12. juni 2009

Mira0911

Ja vores hund er 15 mdr gammel... Han skal kastreres på Torsdag... Håber virkelig at det hjælper at han vildhed ryger langt ned... Han er Labrador Retriever Formel 1'er....
Jeg har altid været imod at han skulle kastreres, men det er nødvendigt nu...

Hvordan er jeres hunde blevet efter de, blev kastreret, jer der nu har været det igennem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2009

Mathilde

Jeg har ikke selv hund længere, men min generelle opfattelse er, at kastrerede hanhunde bliver mere rolige og afslappede. Da min mors hanhund (sort labrador blanding) blev kastreret stoppede han med at trippe rundt hele tiden og kunne bedre finde ro i sin kurv

Anmeld

12. juni 2009

Mira0911

Mathilde skriver:

Jeg har ikke selv hund længere, men min generelle opfattelse er, at kastrerede hanhunde bliver mere rolige og afslappede. Da min mors hanhund (sort labrador blanding) blev kastreret stoppede han med at trippe rundt hele tiden og kunne bedre finde ro i sin kurv

Vores begynder at springe og hoppe af folk når de kommer ind af døren hos os og når vi går tur med ham.. Håber da en smule på at det os kan hjælpe lidt på det...

Anmeld

12. juni 2009

Mathilde

Dutte84 skriver:

Vores begynder at springe og hoppe af folk når de kommer ind af døren hos os og når vi går tur med ham.. Håber da en smule på at det os kan hjælpe lidt på det...

Ja det er rigtig træls når de gør det, men han har jo lige den sjove alder jeg synes det plejer at hjælpe hvis man vender ryggen til hunden når den forsøger at hoppe op ad én. Altså at man ignorerer uønsket adfærd og så kan man belønne hunden og snakke med den, når den er rolig...
Det har virket for vores hunde.

Anmeld

12. juni 2009

Mira0911

Mathilde skriver:

Ja det er rigtig træls når de gør det, men han har jo lige den sjove alder jeg synes det plejer at hjælpe hvis man vender ryggen til hunden når den forsøger at hoppe op ad én. Altså at man ignorerer uønsket adfærd og så kan man belønne hunden og snakke med den, når den er rolig...
Det har virket for vores hunde.

Det gør vi os med ham.... Når gæsterne kommer, lader de ham gøre det... Og har sagt at de skal vende ham ryggen....

Anmeld

12. juni 2009

Mathilde

Dutte84 skriver:

Det gør vi os med ham.... Når gæsterne kommer, lader de ham gøre det... Og har sagt at de skal vende ham ryggen....

Hmm så er det måske gæsterne der skal opdrages 

Anmeld

12. juni 2009

Mira0911

Mathilde skriver:

Hmm så er det måske gæsterne der skal opdrages 

Ja det tror jeg på...

Anmeld

12. juni 2009

Pia

Vores hund var meget meget hvalpet indtil han var 3 år gammel. Først da gik det over..
Vi spugte dyrlægen mange gange om det kunne være en fordel og kastrere ham, men det sagde dyrlægen nej til, da det i hans øjne ikke var en garanti for noget..

Så han er aldirg blevet det, men faldt også helt til ro, da han havde rundet de 3 år..

Pia.

Anmeld

12. juni 2009

Diana...

Jeg synes altså ikke man skal kastrereret en hund fordi den hopper op den er jo bare hvalp det er jo dens teenager år og det er normal adfær (staves) det er jo bare ren opdragelse der skal til, og så det jo altså ikke gæsterne der skal sætte hunden på plads når de kommer det er jer. der jo jer der skal rive fat i den når den hopper op. 

Og det med at vende ryggen til en hund det er meget få hunde det virker på for så bliver de bare mere nysgerie det det samme som med folk der er bange for hunde eller bare ikke kan lide hunde som så ignorere dem jamen der er altså dem hunden er mest intreseret i. 

Jeg kender kun 2 hunde der er kastrereret og den ene er en Golden retriever og den er blevet mega doven og kanon tyk fordi den er blevet så doven og det er bare ikke et godt liv for en hund og det er desværre det det sker i de fleste tilfælde når man kasterere en hund. den anden er en labrador og der er intet sket den er stadig hvalp heldigvis...

Knus Diana som kun kastere en hund hvis den ikke kan komme af med sit pimperri som man os kan få hunden til at stoppe med hvis man er efter den med det samme.,..

Anmeld

12. juni 2009

Mira0911

Diana... skriver:

Jeg synes altså ikke man skal kastrereret en hund fordi den hopper op den er jo bare hvalp det er jo dens teenager år og det er normal adfær (staves) det er jo bare ren opdragelse der skal til, og så det jo altså ikke gæsterne der skal sætte hunden på plads når de kommer det er jer. der jo jer der skal rive fat i den når den hopper op. 

Og det med at vende ryggen til en hund det er meget få hunde det virker på for så bliver de bare mere nysgerie det det samme som med folk der er bange for hunde eller bare ikke kan lide hunde som så ignorere dem jamen der er altså dem hunden er mest intreseret i. 

Jeg kender kun 2 hunde der er kastrereret og den ene er en Golden retriever og den er blevet mega doven og kanon tyk fordi den er blevet så doven og det er bare ikke et godt liv for en hund og det er desværre det det sker i de fleste tilfælde når man kasterere en hund. den anden er en labrador og der er intet sket den er stadig hvalp heldigvis...

Knus Diana som kun kastere en hund hvis den ikke kan komme af med sit pimperri som man os kan få hunden til at stoppe med hvis man er efter den med det samme.,..

Han bliver ikke kastreret fordi han hopper af folk.! Han bliver det fordi han generelt er vildt og rigtig umulig til tider... Er dejlig vild med de kære damer når de pletter her og der...

Dyrlægen siger at det hjælper ikke at vi skal stå råbe ad vores hund at han skal holde med at hoppe op af folk... Det gæsterne selv der skal vende ham ryggen, så han finder ud af, hov de vil ikke have jeg hopper op af dem...

Og opdraget, det bliver han til yderst grænse....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.