Vores hund skal under kniven..., Kastreres....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2009

Diana...

Dutte84 skriver:

Han bliver ikke kastreret fordi han hopper af folk.! Han bliver det fordi han generelt er vildt og rigtig umulig til tider... Er dejlig vild med de kære damer når de pletter her og der...

Dyrlægen siger at det hjælper ikke at vi skal stå råbe ad vores hund at han skal holde med at hoppe op af folk... Det gæsterne selv der skal vende ham ryggen, så han finder ud af, hov de vil ikke have jeg hopper op af dem...

Og opdraget, det bliver han til yderst grænse....

Jeg siger heller ikke han ikke bliver opdraget jeg synes bare det synd når han bare er ved at udvikle sig selv heldigvis er vi så forskellige.

Og det med ryggen sjovt din dyrlæge siger det, jeg har 3 dyrlæger og alle 3 siger det modsatte min søster er uddannet dyrepasser og har speciale i hunde og hun siger os at det ikke virker dem vi går til hundetræning med hende der træner siger os det ikke virker + at der har lige været en udsendelse i fjernsynes ang opdragelse af hunde og de sagde os at det var en skrøne og ja alle de 3 hunde jeg har haft ja det synes så det er endnu sjover at folk vender ryggen til.

Men lyt du til din dyrlæge og så håber jeg det virker og at din hund ikke bliver en doven hund.

Knus til dig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2009

Mira0911

Diana... skriver:

Jeg siger heller ikke han ikke bliver opdraget jeg synes bare det synd når han bare er ved at udvikle sig selv heldigvis er vi så forskellige.

Og det med ryggen sjovt din dyrlæge siger det, jeg har 3 dyrlæger og alle 3 siger det modsatte min søster er uddannet dyrepasser og har speciale i hunde og hun siger os at det ikke virker dem vi går til hundetræning med hende der træner siger os det ikke virker + at der har lige været en udsendelse i fjernsynes ang opdragelse af hunde og de sagde os at det var en skrøne og ja alle de 3 hunde jeg har haft ja det synes så det er endnu sjover at folk vender ryggen til.

Men lyt du til din dyrlæge og så håber jeg det virker og at din hund ikke bliver en doven hund.

Knus til dig.

Når vi og gæsterne vender ham ryggen, bliver han så helt, hvad sker der... Men han prøver lige en eller to gange mere med at hoppe op når vi vender ham ryggen, og han finder så ud af at det er kedeligt....

Håber skam ikke han bliver alt for doven... Tror nu nok han stadig vil have krudt i sig.. Han er jo formel 1'er, der er gang i det hele..  

Anmeld

12. juni 2009

Diana...

Dutte84 skriver:

Når vi og gæsterne vender ham ryggen, bliver han så helt, hvad sker der... Men han prøver lige en eller to gange mere med at hoppe op når vi vender ham ryggen, og han finder så ud af at det er kedeligt....

Håber skam ikke han bliver alt for doven... Tror nu nok han stadig vil have krudt i sig.. Han er jo formel 1'er, der er gang i det hele..  

Oki det jo godt det virker for jeres hund men det er nu sjældent det virker. 
Det håber jeg ikke han gør for det synes jeg er synd   Men held og lykke med det, der ikke noget være end en hund der ikke lystre.

Og det altså ikke for at lyde sur eller noget jeg synes bare det synd og kasterere hunde når der tit og ofte ikke er nogen grund til det men det jo os der for der ikke er særlig mange hunde der er kastereret, men det kan jo være nødendigt en gang i mellem  

Stort knus

Anmeld

12. juni 2009

Sujan

Min dobberman på 3 år fik jeg kastereret sidste år. Han blødte meget derefter men håber jeg selvfølgelig ikke din gør. Han har forandret sig lidt på den måde at han er mere rolig og på en måde hviler mere i sig selv. Han har altid været en meget kærlig hund men han er ikke så opfarende mere og stresser ikke på samme måde som han gjorde før. Nu vil han bare lege og hygge sig i stedet for at holde vagt og være på hele tiden. Men synes meget han er den samme hund. har masser af energi og hopper stadig op af folk hvis han er overgearet. Men har en anden kontakt til ham. Men er måske bare fordi han er blevet ældre og kommet over teenage årene.

Jeg synes ikke det er synd at kasterer en hund. Mange hunde får det meget bedre af det.

Fik min tæve stereliseret for 2 år siden. Hun var meget sky og meget usikker. Det er bare blevet så meget bedre efter hun er blevet stereliseret. Hun kunne ikke klare alle de homonere der raserede når hun var i løbetid.

Men tror det er meget forskelligt hvordan hunde er efterfølgende. Man kan jo også få sin hanhund kemisk kastereret så man kan se hvordan det påvirker den.

Anmeld

12. juni 2009

Mira0911

Diana... skriver:

Oki det jo godt det virker for jeres hund men det er nu sjældent det virker. 
Det håber jeg ikke han gør for det synes jeg er synd   Men held og lykke med det, der ikke noget være end en hund der ikke lystre.

Og det altså ikke for at lyde sur eller noget jeg synes bare det synd og kasterere hunde når der tit og ofte ikke er nogen grund til det men det jo os der for der ikke er særlig mange hunde der er kastereret, men det kan jo være nødendigt en gang i mellem  

Stort knus

I know....  

Tager det slet ikke negativt...

Anmeld

12. juni 2009

..

Hej.

Jeg er uddannet hundeadfærdsbehandler. Jeg finder det meget mystisk at din dyrlæge har rådet dig til at kastrere din hund pga de adfærdsproblemer du beskriver. Havde han parret alt og alle, været meget aggressiv over for andre hanhunde eller stak han hele tiden af, jamen så ville jeg anbefale en kemisk kastration til at begynde med (en sprøjte som stopper hans hormoner så man kan se om det hjælper inden man kastrerer).

De adfærdsproblemer du beskriver ændret næsten med garanti ikke pga en kastration. Det fjerner en stor del af hans hormoner men de har ingen indflydelse på den almene adfærd.

Det er helt korrekt at man skal ignorere hunden når den hopper op ved at vende den ryggen og først tage kontakt til hunden når den igen er rolig. Det er gæsterne der skal gøre det, for hiver I i den når den gør det, så pisker I en stemning op og den tror at I er med på balladen og det vil blive mere interessant at hoppe op.

Jeg kan på det varmeste anbefale at gå til hundetræning hvis ikke I allerede gør det eller at konsultere en hundeadfærdsterapeut frem for at kastrere hunden.

Mvh Rikke

Anmeld

12. juni 2009

Hunhesten

Macrolf skriver:

Hej.

Jeg er uddannet hundeadfærdsbehandler. Jeg finder det meget mystisk at din dyrlæge har rådet dig til at kastrere din hund pga de adfærdsproblemer du beskriver.

Og så bare for at være tarvelig og dreje tråden i en anden retning.

Jeg står og overvejre at få fat i en adfærdsbehandler til mine hunde, så hvor mon du er fra?

Skal tråden tilbage i den rigtige retning så har jeg på et tidspunkt haft min rottweiler kemisk kastreret da han var yngre, det hjalp på hans hormoner og stress, dog valgte jeg bevidst ikke at kastrere ham efterfølgende da han fungerer super godt sammen med andre hunde og jeg ikke tør tage chancen for hvordan det kan ændre sig ved en kastration.
Roligheden og mindre stress kom dog med alderen og masser af træning på de rigtige områder.

Har på et tidspunkt haft en kastreret schæfer hvor aggresiv adfærd på ingen mulig måde blev mindsket af en kastration.

Anmeld

12. juni 2009

Diana...

Macrolf skriver:

Hej.

Jeg er uddannet hundeadfærdsbehandler. Jeg finder det meget mystisk at din dyrlæge har rådet dig til at kastrere din hund pga de adfærdsproblemer du beskriver. Havde han parret alt og alle, været meget aggressiv over for andre hanhunde eller stak han hele tiden af, jamen så ville jeg anbefale en kemisk kastration til at begynde med (en sprøjte som stopper hans hormoner så man kan se om det hjælper inden man kastrerer).

De adfærdsproblemer du beskriver ændret næsten med garanti ikke pga en kastration. Det fjerner en stor del af hans hormoner men de har ingen indflydelse på den almene adfærd.

Det er helt korrekt at man skal ignorere hunden når den hopper op ved at vende den ryggen og først tage kontakt til hunden når den igen er rolig. Det er gæsterne der skal gøre det, for hiver I i den når den gør det, så pisker I en stemning op og den tror at I er med på balladen og det vil blive mere interessant at hoppe op.

Jeg kan på det varmeste anbefale at gå til hundetræning hvis ikke I allerede gør det eller at konsultere en hundeadfærdsterapeut frem for at kastrere hunden.

Mvh Rikke

Skægt der er så mange meninger om dette 

Knus

Anmeld

12. juni 2009

Hunhesten

Diana... skriver:

Skægt der er så mange meninger om dette 

Knus

Lige så mange hundeejere der er, lige så mange meninger er der nok om hundeopdragelse

Jeg anede da heller ikke før nu hvor mange meninger folk går rundt om har om det at være gravid, tror aldrig jeg i mit liv har modtaget så mange velmente og dybt frustrerende råd om hvad jeg må og ikke må, skal og bør fordi jeg nu venter barn

Anmeld

12. juni 2009

Mira0911

Macrolf skriver:

Hej.

Mvh Rikke

Dyrlægen har ikke rådet os om at kastrere ham pga han hopper op af folk.... Dyrlægen har rådet os til at få det gjort for at få en mere rolig hund ved det....

Jeg får ham ikke kastreret fordi han hopper op af folk, og vil lege vilde lege...
Jeg gør det for at få en mere rolig hund, så han kan finde mere ro i sig selv.
Og så han ikke flyver efter damerne med det samme, når de pletter.. Dem har vi mange af, her i kvarteret...

Vi har jo hver vores mening om kastreration.... Og det skal vi endelig have... Hvis vi ikke havde det, hvordan vil verden så ikke være idag ?  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.