Niqab forbud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2012

Isabella_mor

vi har også niquab forbud på min skole. det er VUC. jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg syntes det er ok, eller ikke ok..

for i min verden skal alle have ret til at uddanne sig ligegyldig hvordan deres religiøse overbevisning er. 

men jeg kan som sagt ikke rigtig blive enig med mig selv om jeg syntes det er ok eller ej... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2012

Dinna88

Anonym skriver:

Det er nemlig rigtig svært. Jeg ved at forbudet også grunder i bl.a. eksamens situationer hvor man skal vise legimentation, og der kan jo opstå problemer ved total tildækkelse, ligesom man realt (ikke at jeg tror det ville ske) Kan snydes ved eksamener, ved det forkerte møder op.
Der hvor mit største problem bliver, er at (vil nødigt udstille nogle, så satser på det ikker går over grænsen) mange af disse piger, i hvert fald dem jeg har oplevet ikke ønsker at samarbejde i grupper, eller tiltales/tiltale med/af mænd, hvilket i sig selv giver nogle problemer i et klasseforum.
Modsat kan man også ved forbud gøre at disse piger dropper uddannelsen, hvilket jo heller ikke er godt.

Jeg synes helt generelt det er rigtig svært. Men heldigvis har vi jo så lovgivningen til at hjælpe os på vej - jeg vil som menneske ikke kunne bestemme hvad de skal gøre, selvom der er både fordele og ulemper ved begge dele. Det må også have været svært, at lave et forbud mod dem

Anmeld

18. december 2012

frkanonym

mariamiss6 skriver:

For min skyld må folk gerne have deres lange kjole og tørklæde på. 

Men en niqap synes jeg er at gå for langt. 

I øvrigt er det slet og ret faktisk ulovligt i Danmark at dække sit ansigt påd en måde, da det kan bruges som maskering under kriminelle handlinger......

maskehuer hos voksne er også ulovligt, netop fordi de går ind under maskering. 

I min verden dækker niqap og maskehuer lige meget, sådan da, og niqapens ansigtstildækning bør være lige så ulovlig som maskehuerne....

Der har endda været tale om at de helt store hættetrøjer, hvor hætten konsekvent dækker næsten hele hovedet og ansigtet under almindelig færden på gader og stræder, går ind under loven om forbud mod maskering. 

Så i bund og grund ER niqapen ulovlig i DK, og jeg synes også det er okay den ulovliggøres på en skole. 

Så må denne muslimske kvinde i skoletiden nøjes med den lange kjole, og et tørklæde som dækker hendes hår. 

Et tørklæde går i min verden ind under almindelig hovedbeklædning, og det må være op til folk selv om de vil gemme deres hår under hatte, huer, eller tørklæder. så længe ansigtet er synligt, sådan at man bedre kan læse mimik.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.