Niqab forbud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.369 visninger
22 svar
0 synes godt om
17. december 2012

Anonym trådstarter

Vi lige for en god ordens skyld sige, at det her er ikke et forsøg på at skabe endnu en udlændinge debat. - vælger dog alligevel at være anonym, da erfaring siger mig at ord let kan misforståes og fortolkes. Men håber nu stadig på en god debat!

Jeg har nu observeret at flere og flere i Århus begynder at gå med Niqab, der er flere på min skole der har taget det på i løbet af dette år, og nu har en anden skole i Århus valdt at forbyde niqaben pr. 1 januar 2013. Vi har haft flere debatter i klasseforum omkring niqaben og hvordan det er at have medstuderende der er "usynlige". Personligt synes jeg det er problematisk, og har selv rigtig svært ved samarbejde i grupper med en person jeg ikke kan kommunikere 100% med.

Hvad er jeres holdning? er det i orden at en offentlig institution vælger at lave sådan forbud? bør det laves alle vejne, eller bør folk helt selv bestemme hvordan de vil gå klædt??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2012

Wimmie

Jeg synes folk selv skal bestemme 

Anmeld

17. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ej spørg måske dumt, men hva er det?? Vh stine

Anmeld

17. december 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Ej spørg måske dumt, men hva er det?? Vh stine

Hehe, ingen spørgsmål er dumme.. Niqab er tørklæde hvor alt pånær øjne er dækket, ofte indebærer det også handsker, så man altså kun kan se øjnene..

Anmeld

17. december 2012

modesty

Wimmie skriver:

Jeg synes folk selv skal bestemme 

Enig. Det må høre ind under det enkelte individs personlige frihed hvordan man vælger at klæde sig.

Anmeld

17. december 2012

Lady Marion <3

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvordan folk vælger at se ud , håber også de er lige glade med hvordan jeg ser ud   Jeg har en skøn veninde der bærer tørklæde , jeg ser kun hendes hår når vi er alene , det er hendes valg

Anmeld

17. december 2012

Hulubulu86

Jeg elsker at Danmark er et forholdsvist frit land og et forbud ville ødelægge det for mig.Hvorfor udelukke nogen fra en uddannelse pga tøj? Giver slet ingen mening for mig

Anmeld

17. december 2012

mariamiss6

For min skyld må folk gerne have deres lange kjole og tørklæde på. 

Men en niqap synes jeg er at gå for langt. 

I øvrigt er det slet og ret faktisk ulovligt i Danmark at dække sit ansigt påd en måde, da det kan bruges som maskering under kriminelle handlinger......

maskehuer hos voksne er også ulovligt, netop fordi de går ind under maskering. 

I min verden dækker niqap og maskehuer lige meget, sådan da, og niqapens ansigtstildækning bør være lige så ulovlig som maskehuerne....

Der har endda været tale om at de helt store hættetrøjer, hvor hætten konsekvent dækker næsten hele hovedet og ansigtet under almindelig færden på gader og stræder, går ind under loven om forbud mod maskering. 

Så i bund og grund ER niqapen ulovlig i DK, og jeg synes også det er okay den ulovliggøres på en skole. 

Så må denne muslimske kvinde i skoletiden nøjes med den lange kjole, og et tørklæde som dækker hendes hår. 

Et tørklæde går i min verden ind under almindelig hovedbeklædning, og det må være op til folk selv om de vil gemme deres hår under hatte, huer, eller tørklæder. så længe ansigtet er synligt, sådan at man bedre kan læse mimik.

Anmeld

17. december 2012

Wimmie

UmmA skriver:

Jeg elsker at Danmark er et forholdsvist frit land og et forbud ville ødelægge det for mig.Hvorfor udelukke nogen fra en uddannelse pga tøj? Giver slet ingen mening for mig

Nemlig - det burde da handle om folks færdigheder og kompetencer - ikke hvad de har på. Alle har ret til en uddannelse - synd hvis nogen ikke kan få det pga. hvordan de går klædt 

Anmeld

17. december 2012

wamse

Jeg er fuldstændig ligeglad, det har ingen former for betydning for mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.