LilleNyPåVej skriver:
Jeg syntes man har lov til julehjælp hvis man er i en situation hvor man ikke kan få en optimal jul.
Men samtidig så skal man jo ikke sidde i et hus til 15.000 kr om måneden, eje en bil til 200.000 kr, ryge 20-30 smøger om dagen og ungerne skal da så bestemt ikke have nye computere og telefoner i julegave.
Altså hvis man mangler penge trods det jeg har skrevet ovenfor - så er der ski da noget i vejen. Nu tror jeg heller ikke at man får bevilliget julehjælp hvis man har ovenstående 
Men man har jo læst om mange eksempler efterhånden, og det er med forældre der prioritere forkert og med børn der skal have ekstremt dyre gaver (fordi det får de andre børn jo) - og ja hvor forældrene ryger
Drop dog de smøger, det er flere tusinde kroner om måneden man spare.
I mit hoved er det ikke det julen går ud på. Jeg voksede selv op med en enlig mor med minimumsløn og som hun siger: - Jamen de andre børn er ikke os.
Vi havde det hyggeligt til jul, vi fik masser af gaver, men det var ikke gaver til 1000 kr og vi fik ikke en ny telefon osv. Faktisk tror jeg først at vi fik en delecomputer UDEN internet omkring min konfirmationsalder og det var også først der at jeg fik en mobil.
Ja julen er dyr, men alt hvad der kan ligges til side i løbet af året - det burde man ligge til side. Om det er så er 50 kr så er det stadig 600 kr mindre man skal finde til jul, eller ja det er så 600 kr mere man har til jul. 600 kr kan sagtens række til julemad og hygge juleaften hvis man er en familie på 4 f.eks.