hvem er berettiget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.098 visninger
33 svar
0 synes godt om
17. december 2012

Silas&Mille

Hvad er jeres mening/synspunkt:

Hvem må få JULE-hjælp?
Hvem er berettiget til JULE-hjælp?

Spørgsmålet kommer af en diskussion jeg har med en bekendt på Facebook.

Hold tonen tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2012

wamse

Dem som bliver bevilget af giverne af julehjælp!

Det er ikke op til mig, at sidde og vurdere, hvem der er værdig trængende, for der vil findes forhold, som gør modtagerne værdig trængende

Anmeld

17. december 2012

Gardenia

Alle der gerne vil holde jul og som ikke har midlerne til det...

Anmeld

17. december 2012

Mettefpigen

Det er noget som de styrer (dem der giver julehjælpen)....

Anmeld

17. december 2012

Laulund87

Der sidder socialrådgivere og vurderer hvem der kan få og hvem der ikke kan, tror de har styr på at give til dem der er berettiget.

Anmeld

17. december 2012

henh01

Jeg synes det er rigtig fint at folk der er dårligere stillet rent økonomisk kan få julehjælp, men der går lidt af ballonen når man snakker med et par (som jeg gjorde forleden) der har fået julehjælp 4 steder fra og som forsøger at sælge gavekortene fra føtex osv for at få kontanter til tobak (gavekortene kan nemlig ikke bruges på det!)

Anmeld

17. december 2012

klmf

I min optik, er det dem, der fejrer jul og som har en økonomi, der gør dem værdigt trængende ud fra de kriterier som er opsat af de forskellige organisationer.

Kan ikke se pointen i, at folk der ikke fejrer den kristne højtid skal have julehjælp. Så skal man i hvert fald nok kalde den noget andet

Anmeld

17. december 2012

Hulubulu86

Alle der ønsker at fejre jul (er ligeglad med deres religion) men som er dårligt stillet økonomisk. Det skal gælde både familier og enlige og man skal ikke kunne modtage hjælp fra flere steder

Anmeld

17. december 2012

Fenja09

Julehjælp gives til dem som er økonomisk dårligt stillet og som gerne vil give deres børn en juleaften som alle andre. Jeg skal ikke vurdere hvem der er berettiget til det eller ej, men ovenstående er min holdning til det.

/Fenja

Anmeld

17. december 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Fenja09 skriver:

Julehjælp gives til dem som er økonomisk dårligt stillet og som gerne vil give deres børn en juleaften som alle andre. Jeg skal ikke vurdere hvem der er berettiget til det eller ej, men ovenstående er min holdning til det.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.