Alt for dybt vand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2012

JS<3

Team Putte skriver:

Kiropraktoren var oz overrasket over hvor meget behandling Ida skulle have før hun reagerede.. Hun var MEGET anspændt når kiropraktoren havde fat i hende og skreg fanden et ører af! Hun blev behandlet hver 3. dag fordi behandlingerne kun holdte til 1 dags fred, 1½ dag hvis vi var heldige.. Hun ville ellers have der skulle gå en uge mellem hver behandling for ik at "overbehandle" hendes lille krop..

Der ligger oz et tigerspring lige der.. Et når de er 8 uger og et når de er 12 uger.. Det er nok en god blanding af det og at hun har ondt der driver det hele så vildt

Jeg har slet ikke mærket noget til de tigerspring, men okay det heller ikke nemt at se med alt det her oveni hatten. En stakkel er hun ihvertfald  

vi skal til kiropraktor imorgen igen, så håber det hjælper lidt.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2012

Team Putte

JS<3 skriver:

Jeg har slet ikke mærket noget til de tigerspring, men okay det heller ikke nemt at se med alt det her oveni hatten. En stakkel er hun ihvertfald  

vi skal til kiropraktor imorgen igen, så håber det hjælper lidt.. 

Vi troede skrigeriet var pga. tigerspring.. Hun skreg nemlig kun om aftenen.. fra 16-17-tiden til 21-22-tiden.. Kun afbrudt af max 30 min pause hvor hun havde skreget sig selv i søvn

Mærkede heller ik noget til 5 ugers springet.. og så startede skrigeriet og som du selv siger er det svært at vide hvad der er hvad!

for behandlingen imorgen hjælper!

Anmeld

17. december 2012

HopinWishin

Puha.. det er sgu hårdt når de græder!!

Jeg fik også altid det af vide af andre ''nyd hun er inde i maven.. det er hårdt når hun kommer ud..'' og jeg tænkte lidt det samme som dig

Men det ER hårdt.. for det første bliver ens verden lavet ret meget om.. og når man ikke lige kender det lille væsen der kommer ud, bliver det pludselig ret svært..

Vores Laura er 4 mdr. nu... Hun havde hysteriske tudeture flere gang i uen - kan godt læse du døjer med det dagligt :/ Og hun sov skønt om natten.. men sjældent særlig lang tid om dagen (det var faktisk sådan at jeg fik et sug i maven når hun vågnede, og jeg tænkte øv eller nu Laura!) .. Men vi gik til kiropraktor.. og det er kun 1 mdr. siden.... Jeg giver hende massage dagligt, og leger med hendes amre og ben hver gang hun bliver puslet.... Desuden er jeg blevet bedre til at læse hendes signaler.. så snart hun viser den mindste tegn på træthed så laver jeg vores putte ritual og lægger hende i barnevognen og går ud i haven med hende.... I starten skulle jeg også altid gå en tur på min. 30 min for at få hende til at sove.... Hmm.. jeg tog en uge ud af kalenderen.. afllyste alt og koncentrede mig om at lære at få hende til at sove!! ... Det tog to dage... hver gang hun begyndte at græde gik jeg ud og vuggede vognen og sagde ikke noget.. hvis hun så skreg tog jeg hende ind.. puslede snakkede legede lidt og så forfra... 

har ikke lige læst andres svar.. men hvordan kan det være hun står inde i stuen og ikke udenfor? =)

Håber I snart får en god rytme... masser af knus =)

Anmeld

17. december 2012

HopinWishin

HopinWishin skriver:

Puha.. det er sgu hårdt når de græder!!

Jeg fik også altid det af vide af andre ''nyd hun er inde i maven.. det er hårdt når hun kommer ud..'' og jeg tænkte lidt det samme som dig

Men det ER hårdt.. for det første bliver ens verden lavet ret meget om.. og når man ikke lige kender det lille væsen der kommer ud, bliver det pludselig ret svært..

Vores Laura er 4 mdr. nu... Hun havde hysteriske tudeture flere gang i uen - kan godt læse du døjer med det dagligt :/ Og hun sov skønt om natten.. men sjældent særlig lang tid om dagen (det var faktisk sådan at jeg fik et sug i maven når hun vågnede, og jeg tænkte øv eller nu Laura!) .. Men vi gik til kiropraktor.. og det er kun 1 mdr. siden.... Jeg giver hende massage dagligt, og leger med hendes amre og ben hver gang hun bliver puslet.... Desuden er jeg blevet bedre til at læse hendes signaler.. så snart hun viser den mindste tegn på træthed så laver jeg vores putte ritual og lægger hende i barnevognen og går ud i haven med hende.... I starten skulle jeg også altid gå en tur på min. 30 min for at få hende til at sove.... Hmm.. jeg tog en uge ud af kalenderen.. afllyste alt og koncentrede mig om at lære at få hende til at sove!! ... Det tog to dage... hver gang hun begyndte at græde gik jeg ud og vuggede vognen og sagde ikke noget.. hvis hun så skreg tog jeg hende ind.. puslede snakkede legede lidt og så forfra... 

har ikke lige læst andres svar.. men hvordan kan det være hun står inde i stuen og ikke udenfor? =)

Håber I snart får en god rytme... masser af knus =)

forresten fik jeg af vide af min første SP at Laura skulle sove om formiddagen og om eftermiddagen.. og det kunne jeg bare ikke få hende til.. Har siden fået en ny SP og hun siger så at barnet kan tage maaange lure i løbet af dagen.. det man skal huske er at de kun må være vågen 1,5-2 timer af gangen... Den regel kan jeg meget bedre bruge =)

Anmeld

17. december 2012

LSM

JS<3 skriver:

I bliver de lyttende øre, som jeg læsser af til. nogle af jer vil sikke ryste på hovedet, mens andre måske kan sætte sig i samme båd. - jeg er heldigvis kun et menneske.

Jeg har en smuk lille pige der putter dejligt i hendes barnevogn, midt inde i stuen, den kan "vugge" hende, og den snyder også gerne så hun tror hun går tur.

Jeg elsker hende højere end jeg før har elsket, og hvor er det mærkeligt at den lille trold er helt mig egen, hun lå engang inden i min mave.. Ventetiden var så enorm, flere gange fik jeg fortalt og mindet om at jeg inderligt skulle nyde at hun lå inde i maven, for det er nemt at blive forældre, men svært at være det. "Jaja, tænkte jeg, jeg glæder mig og jeg kan da bekæmpe hver en krig" jeg trækker mig tilbage, det (undskyld) fucking hårdt, og hvor har jeg dog ondt af mig selv.

Min lille pige har forsøgt at fortælle mig noget lige fra starten, men hvad er det dog hun vil fortælle? Jeg forstår det ikke

til at starte med havde hun problemer med at rá på, hvilke vi hurtigt fik rettet op på. Så kom en grim øjnbetændelse og overfaldte hende, herre Gud, hun er en baby det er hvad der kan ske. MEN, så begyndte grædeturene, hun har fra start af sover fra ca 22 og vågnet 1 gang, næsten hver nat, skønt! Men om dagen er det en kamp vi ikke kan bekæmpe. Hun er så.. Vågn og græder af overtræthed, vågner 15-20 efter hun endelig er faldet i søvn, med et KÆMPE skrig.

Til at starte med var det hendes modermælkserstatning, vi skiftede derfor fra nan til allimin, sublere melle grøn og blå (pga forstoppelse) efterfølgende fik vi af vide at hun har det såkaldte "banan form" og går derfor til kiropraktor, med spændinger i både ryg og mave. Men hun græder stadig! Det hjælper self ikke første gang, men en lille forskel burde der være, hvilke der slet ikke er! 

det lille pus har slet ikke sovet hele week kun om natten, og er blevet forkølet, stoppet godt og grundigt ALLE vegne.

SP har været forbi idag, og "tilfældigvis" fik alberte et af sine anfald, hun så jeg gjorte ALT, og sagde til sidst "Simone hun har ondt" ja, Gu fanden har hun ondt, det har jeg fortalt jer alle, men jeg er ikke læge og i hjælper ikke når jeg rækker ud efter jer, jeg er ikke læge, og det er alt for nemt at sige hun har kolik.

jeg magter ikke mere, skal jeg virkelig gi mig og sige fint hun har kolik men utrolig ondt et sted?

Vores søn skreg også rigtig meget fra han var 1½ uge - 2 måneder
Vi var ved at gå ud af vores gode skind, det er simpelthen bare såå hårdt og så er det jo ikke engang særlig lang tid i forhold til hvor længe andre står i det. Så lidt "heldige" var vi alligevel
Han sov også fint om natten, men kunne tilgengæld skrige fra morgen til aften i den tid han var vågen, han sov ca 30 minutter ad gangen for i gen at vågne op og skrige, og ja sådan kørte det bare. Jeg var grædefærdig flere gange og var ved at smide håndklædet i ringen. Det er simpelthen bare så ubeskriveligt hårdt!!! Husker det SÅ tydligt! Jeg har faktisk valgt at forlænge min barsel pga den hårde start vi fik.
Vi var ved lægen som gav os "diagnosen kolik", sundhedsplejersken anbefalede mylocin dråber og kiroprakter ingen af disse ting hjalp.
Vi har prøvet zoneterapi hvilket heller ikke var den største succes, derudover har vi forsøgt med noget laserbehandling, det hjalp de dage vi havde været der, men så heller ikke mere end det

Til sidst prøvede vi kranio sakral terapi, vi var inde ved en fantastisk dygtig en, Benjamin fik 2 behandlinger og så blev han bare den dejligste dreng. Men jeg ved selvfølgelig ikke om det lige var det, eller det gik over af sig selv, det er svært at sige, men han stoppede hvertfald med sine skrigeture efterfølgende
Så det må være det jeg vil anbefale dig

Hold modet oppe selvom det er svært, Håber for jer i snart får en glad lille pige som du rigtig kan nyde.

Anmeld

17. december 2012

JS<3

Team Putte skriver:

Vi troede skrigeriet var pga. tigerspring.. Hun skreg nemlig kun om aftenen.. fra 16-17-tiden til 21-22-tiden.. Kun afbrudt af max 30 min pause hvor hun havde skreget sig selv i søvn

Mærkede heller ik noget til 5 ugers springet.. og så startede skrigeriet og som du selv siger er det svært at vide hvad der er hvad!

for behandlingen imorgen hjælper!

Jamen skriger de i ders tigerspring ?

Anmeld

17. december 2012

Gardenia

JS<3 skriver:

Tak fordi du fa dig tid til at læse og svare.

hun sover dejligt om natten, vågner kun fordi hun er sulten højest to gange for det meste kun en.

Vi går hjemme, ca hver anden dag er vi nede i en meget lille Aldi og handle ellers går vi tur. Her er meget rolig omkring hende, ingen støj eller larm, højst to hunde der kan finde på at gø (sker ikke tit).

SP, siger hun er meget følsom overfor nye lyde lugte mm, så vi tager det i små bider og i hendes tempo.

jeg skulle ha startet i skole her til april, så hun skulle ha begyndt i dagpleje til marts, men jeg har valgt at gi alberte lidt mere tid, og har derfor søgt om barsel til august og starte i skole der i stedet.

Jeg kan se du har fået mange flere gode svar

Jeg vil give dig det tip at føre en lille dagbog over hendes dage og have den i lommen til næste lægebesøg. Det vil give dig noget mere end at hun græder meget, kan du eventuelt få et eller andet fra din sp der understøtter dig?

Du har ret til en ny læge. Hvis der er gået mere end 6 måneder siden dit sidste lægeskifte kan du gøre det via borger.dk og dit nemid.

Anmeld

18. december 2012

Masig

JS<3 skriver:

Tusind tak for din hjælp 

Så lidt

Anmeld

18. december 2012

Frk. K

Åhh, det må være hårdt.

kender en som var i lignende situation, der hjalp zoneterapi og kraniosaskral (staves) terapi. Tænker man kunne prøve at supplere kiropraktoren?? 

Her i trekantsområdet er der "gamle" sundhedsplejersker/jordemødre som har specialliseret sig i zoneterapi m.m. Til småbørn/spædbørn. Det er der garanteret også hvor du bor.  for i snart for løst det!!

Anmeld

18. december 2012

JS<3

LSM skriver:

Vores søn skreg også rigtig meget fra han var 1½ uge - 2 måneder
Vi var ved at gå ud af vores gode skind, det er simpelthen bare såå hårdt og så er det jo ikke engang særlig lang tid i forhold til hvor længe andre står i det. Så lidt "heldige" var vi alligevel
Han sov også fint om natten, men kunne tilgengæld skrige fra morgen til aften i den tid han var vågen, han sov ca 30 minutter ad gangen for i gen at vågne op og skrige, og ja sådan kørte det bare. Jeg var grædefærdig flere gange og var ved at smide håndklædet i ringen. Det er simpelthen bare så ubeskriveligt hårdt!!! Husker det SÅ tydligt! Jeg har faktisk valgt at forlænge min barsel pga den hårde start vi fik.
Vi var ved lægen som gav os "diagnosen kolik", sundhedsplejersken anbefalede mylocin dråber og kiroprakter ingen af disse ting hjalp.
Vi har prøvet zoneterapi hvilket heller ikke var den største succes, derudover har vi forsøgt med noget laserbehandling, det hjalp de dage vi havde været der, men så heller ikke mere end det

Til sidst prøvede vi kranio sakral terapi, vi var inde ved en fantastisk dygtig en, Benjamin fik 2 behandlinger og så blev han bare den dejligste dreng. Men jeg ved selvfølgelig ikke om det lige var det, eller det gik over af sig selv, det er svært at sige, men han stoppede hvertfald med sine skrigeture efterfølgende
Så det må være det jeg vil anbefale dig

Hold modet oppe selvom det er svært, Håber for jer i snart får en glad lille pige som du rigtig kan nyde.

Tak for dit svar.

Jeg er også sikker på at jeg aldrig glemmer denne periode, og selvom jeg prøver at fortælle mig selv at det ikke er evigt, så er det enormt hård at se lyst på det. Jeg kan synge osv nok så meget, og intet hjælper. Jeg syntes nu også at to måneder lyder som en hård omgang , men dejligt at i er ovre den.

Alberte går til kiropraktor, hun skal faktisk derhen igen idag, han lovet at der ville være store forandringer hun har fået sin behandling, hun mangle denne gang også en mere. Så jeg håber på han har ret.

Hvis ikke det hjælper, er det du anbefalede ihvertfald forsøget værd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.