Jorden går under den 21. December 2012

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2012

FogL

Nej, for min mand kommer hjem den 21 - så det gør den ikke!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2012

aarhusmor

Touché skriver:

Lige netop Nostradamus er lidt af en joker i historikeres optik. Nostradamus' forudsigelser matches som regel først med begivenheder EFTER de er sket. Og stort set alle hans forudsigelser er så vagt formuleret, at de i princippet kan tolkes som næsten hvad som helst. F.eks. har han fået credit for at forudsige 2. verdenskrig, men ser man nærmere på hans nedskrevne ord, matcher det faktisk lige så godt - hvis ikke bedre - på et slag ved Donau i 1396, altså før Nostradamus levetid. Og sådan er det med alle de profetier, jeg har set fra hans hånd. Med god vilje, lidt fantasi og en hel del elastik i fortolkningsbegreberne kan man sikkert finde match på de fleste i nyere tids historie, men faktisk matcher de som regel endnu bedre på begivenheder sket FØR Nostradamus' levetid. 

Jeg ved godt, at det er langt mere spændende at koble profetierne på nutidens hændelser, men rent videnskabeligt halter det gevaldigt. En eller anden dag vil jorden sikkert gå under, og med mindre mennesket har udslettet sig selv, vil der med garanti være en eller anden dommedagsprofeterne, der kan stå og klappe sig selv i hænderne og sige JEG fik ret. Men sandsynligheden for, at det udelukkende er rent (u)held, at han rammer plet er i min optik større end det modsatte.

Med hele den her lettere kedelige videnskabelige tilgang i baghovedet vil jeg da lige sige, at jeg også kan få lidt gåsehud, når gamle forudsigelser matcher nutidens hændelser, for tænk nu hvis... Men med mit fags videnskabelige briller på, ser det hele ganske anderledes ud. Lidt ligesom jeg synes det er vanvittigt spændende med teorierne bag "Hellig blod, Hellig gral" og "Da Vinci Mysteriet", men når jeg ser på det som historiker holder deres såkaldte kilder slet ikke vand - selvom jeg til tider godt kunne ønske det, for så skulle der forskes og skrives nye historiebøger

ja det har jeg også tænkt. Jeg læste lidt Nostradamus i starten af 90'erne og læste dengang at der ville komme mange år hvor naturen ville gøre oprør, samtidig med en 17 år lang krig. Ilfg. Nostradamus (oversættelsen) skal det ske lige nu.

Det der så undrer mig er at hvordan man det ske lige nu, hvis jorden gik under i 1999. Men sådan er der jo så meget

Anmeld

16. december 2012

morethanperfect

Er spændt på om den går under .. Men jeg er også meget overtroisk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.