Synes at det er svært :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.293 visninger
27 svar
0 synes godt om
11. juni 2009

banaman89

Dette er mit første barn ..

Jeg synes at det er svært at vælge tøj , har fået af vide at det bliver en pige den 7. maj til min misdannelsesscanning i 20 uge , men mange siger at det ikke sikkert , men jordmoren som scannede mig sagde hun var 80-85 % sikker at det var en pige ..

Men jeg synes bare stadigvæk at der er noget som holder mig tilbage for at købe noget tøj og sager til min baby ..

På en måde går det mig helt vildt meget på, for jeg tænker vildt meget over om der nu sker noget så jeg bliver indlagt og jeg intet tøj har til den lille ..

Hvordan kom i andre igang med at købe ?

Hilsen Anna 24+6 ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2009

Mira0911

Du kan bare købe tøjet i neutrale farver.... Bare rolig så snart du står foran baby tøj, så tror jeg da at du køber noget...

Jeg gik i gang med det samme da jeg fik kønnet afvide...

Det skal nok komme...

Anmeld

11. juni 2009

Findusinde

Hejsa..

Jeg er gravid med mit første barn og er 25+3... Til MD scanningen var der ingen mulighed for at se kønnnet, da den valgte at ligge med ryggen til og med krydset ben det meste af tiden..  Lidt overraskelse skal der jo være tilbage..   Kan sagtens forstå din situation, men synes alligevel godt du kan købe noget lyserødt, men stadig måske købe noget i neutrale farver..  Alt vores tøj er i neutrale farver, det kræver lidt mere kiggen rundt omkring, men vi har sagt at en pige godt kan have en lyseblå sparkedragt på, bedre end en dreng kan have en lyserød på.. Så vi har da købt lidt i blålige farver, eller andre drengefarver..
Og børneværelset blir også indrettet meget neutralt.. Med råhvide og brunlige bamsefarver.. Og for os fungere det fint..

Så fat dankortet og kom ud og shoppe, du skal nok finde noget fint..

Anmeld

11. juni 2009

linemus

Jeg ville nøjes med at købe lidt bodyer og lidt natdragter i neutral farve. Du kan hverken være sikker på køn eller størrelse, før baby er født. Du kan komme langt med natdragter - det har jeg brugt til mine den første tid. Det er nemt at komme dem i og behageligt for de små. Og når du har født, er butikkerne stadig åbne, og så kan du shoppe amok (evt. på nettet, hvis du har svært ved at komme ud med den lille). Så jeg ville vente (taler af erfaring)

Anmeld

11. juni 2009

Stumpen

Ved begge mine graviditeter har vi ikke kendt kønnet, så her er der købt neutralt.. -Sandfarve og grøn køb t i H&M..

Anmeld

11. juni 2009

banaman89

Har prøvet at tage dankortet med og gå ned i alle baby forretninger her i Esbjerg, men jeg kommer aldrig hjem med noget , kigger kun men gå væk fra det igen.
Men om det er fordi det hele ikke rigtig siger mig noget lige for tiden eller om det er fordi jeg ikke ved om det passer til den lille .. Aner jeg faktisk ikke helt ..

Anmeld

11. juni 2009

Sweet1978

Jeg havde slet ikke det problem for fik en masse tøj gratis fra familie og venner og der var til begge køn. Men køb da lige et enkelt sæt eller 2 i hvid/gul/brun eller ander neutrale farver så i har lidt.

Anmeld

11. juni 2009

Mira0911

banaman89 skriver:

Har prøvet at tage dankortet med og gå ned i alle baby forretninger her i Esbjerg, men jeg kommer aldrig hjem med noget , kigger kun men gå væk fra det igen.
Men om det er fordi det hele ikke rigtig siger mig noget lige for tiden eller om det er fordi jeg ikke ved om det passer til den lille .. Aner jeg faktisk ikke helt ..

Hvordan har du det med din graviditet? Måske det der spiller lidt ind at du ikke får købt tøj - eller ikke har lyst til det ?

Anmeld

11. juni 2009

banaman89

Dutte84 skriver:

Hvordan har du det med din graviditet? Måske det der spiller lidt ind at du ikke får købt tøj - eller ikke har lyst til det ?

Jeg har det faktisk ret svært lige for tiden ,, min kæreste fortalte mig i sidste uge at han ikke havde det godt med nye ting og han havde det svært med at jeg var gravid for han har det svært ved at tage det til sig ..
Som self gjorde mig rigtig ked af det for det var faktisk ham som overtaget mig til at beholde barnet .. og nu virker det til at han har fået kolde fødder ..

Jeg har prøvet at snakke med ham om det men jeg får ikke noget ud af det for jeg bliver mega ked af det at han kan virke så kold og at han intet har at sige til mig efter vi har været kærester i 2½ år ..

Også hjælper det overhovedet ikke at mine svigerforældre eller mere min svigermor kan være så negativ over det hele med ham og mig .. Ingen på min kærestes side har spurgt efter hvordan jeg har det eller hvordan det går ..
Kun hans druk venner har kommet og givet mig kram og spurgt efter hvordan det går og lidt ind til min graviditet ..

Jeg har været ved været lægen og jordmoren hvergang helt alene samt været til en pludselig scanning i uge 17 pga kramper i maven ,, så han har faktisk kun været med til de 2 faste scanninger (NF og misdannelsesscanningen)

Så jeg tror at det har lidt med det at gøre ..

Anmeld

11. juni 2009

Mira0911

banaman89 skriver:

Jeg har det faktisk ret svært lige for tiden ,, min kæreste fortalte mig i sidste uge at han ikke havde det godt med nye ting og han havde det svært med at jeg var gravid for han har det svært ved at tage det til sig ..
Som self gjorde mig rigtig ked af det for det var faktisk ham som overtaget mig til at beholde barnet .. og nu virker det til at han har fået kolde fødder ..

Jeg har prøvet at snakke med ham om det men jeg får ikke noget ud af det for jeg bliver mega ked af det at han kan virke så kold og at han intet har at sige til mig efter vi har været kærester i 2½ år ..

Også hjælper det overhovedet ikke at mine svigerforældre eller mere min svigermor kan være så negativ over det hele med ham og mig .. Ingen på min kærestes side har spurgt efter hvordan jeg har det eller hvordan det går ..
Kun hans druk venner har kommet og givet mig kram og spurgt efter hvordan det går og lidt ind til min graviditet ..

Jeg har været ved været lægen og jordmoren hvergang helt alene samt været til en pludselig scanning i uge 17 pga kramper i maven ,, så han har faktisk kun været med til de 2 faste scanninger (NF og misdannelsesscanningen)

Så jeg tror at det har lidt med det at gøre ..

Det er jo slet ikke godt... Måske alligevel ikke et for godt tidspunkt at få et barn på? Han føler sig måske ikke klar alligevel ? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.