Frøken J. skriver:
Hvordan havde du det med det? Ved godt man bare bør smile og "go with the flow", for det skal jo nok komme på et tidspunkt. Det er jo de færreste voksne der ikke formår at sige "Hej mor", med mindre de fejler noget. Det er bare lettere sagt end gjort, når folk bliver ved med at spørge hvor meget hun nu kan sige. - Ikke noget ud over et uklart nej.
har hun været fremme med hendes udvikling indtil nu? altså jeg tænker om nu her med sproget er første gang hvor Rose ikke lige er først ved havelågen?
for så tror jeg bare du skal "hærdes" eller vænne dig til hvordan det er "på den anden side" 
Nina blir snart 9 måneder og er den eneste i MG der på ingen måde kravler/møver sig fremad
tilgengæld har hun koncentration som et barn og kan snildt se tegnefilm i 1,5 time (brugte jeg en kort overgang da vi flyttede da hun var 5 måneder)
så jeg har i høj grad været "moren med pigen, der ikke havde travlt" - hverken med tænder, sidde selv eller noget som helst andet 
Jeg er ikke ked af det over det - for jeg kan se:
1) Nina har det godt! Jeg er en god mor for hende
2) Nina charmer lige så mange damer og folk omkring os, som de babyer der kan en helt masse vildt hurtigt
3) Jeg kan se på hende at hun ikke fejler noget, hun har bare nogle andre præferencer, der gør at fx det der kravleri ikke er så vigtigt for hende pt
Så jeg tror måske det vil være godt hvis ikke du ser på "hvad kan min datter nu" (tror måske det er lidt ligesom fx en slankekur, så bliver man lidt afhængig af at man igen har smidt et kg = Rose igen er foran og ka noget) - og hvis man fx måler sin evne som mor og hendes trivsel ud fra hvad hun kan så rammer det hårdere end når man ser det som en udvikling, der går som den har lyst til 
og så skal man heller ikke glemme at du er gravid nu, så er man måske mindre hård i filten, hvad angår ting omhandlende sit barn