Inspireret af tråden om kræft.
Jeg tænker sjældent tanken - hvad nu hvis jeg dør fra mine børn? Jeg ved andre tænker mere over det end jeg gør i hvert fald, men tanken strejfer mig da fra tid til anden. Så jeg går ikke decideret rundt og er bange for det, men det er da en skrækkelig tanke.
Og så kommer den ledende tanke - hvis jeg døde, hvad bliver der så af min søn? Jeg snakkede med min kæreste om det forleden, og jeg blev helt forvirret - jeg har jo ikke ligefrem nogen plan for hvis det sker! Og skal man det?
Nu er min søn jo skilsmissebarn. Hans far har ham hver anden weekend og kan, af personlige grunde, ikke have ham mere. Derfor bor min søn jo sammen med os - min kæreste og jeg og snart hans lillesøster. Men hvis jeg døde, så ville hans far jo være tvunget til at have drengen.. og hvad så med lillesøster? Skal han besøge min kæreste og hans lillesøster selvom min kæreste ikke er far for ham? Og siden faren af mange grunde ikke kan rumme at have sønnike ret længe ad gangen, hvem skulle så? Mine forældre? Mine søskende?
Det var dog nogle forvirrende tanker. Håber ikke det ville blive ligeså rodet for jer - men har i tænkt tanken? Og hvad ville der så ske for jeres børn?
fjollede og grumme tanker, det ved jeg godt...
Anmeld