Raserianfald....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2012

An&Jo

Tulle28 skriver:

Er det den store eller den lille? Den har vi nemlig også lige for tiden. Hun sætter sig op på stolen, siger det kan hun ikke lide (uanset hvad der er på menuen og der er ALTID noget hun kan spise) og begynder så at sidde og skabe sig helt vildt. Der er jeg begyndt at sætte hende ind i stuen og sige hun kan komme tilbage og spise med os andre når hun er klar. Ja det er vel egentlig en slags time out. Men gider ikke hun ødelægger stemningen ved bordet. Og det virker faktisk, hun kommer luskende og spiser efter et stykke tid.

dem begge to, men den store er værst..

Det er noget han er begyndt med her indenfor de sidste par måneder, og synes det er SÅ hårdt.. Vi kender dog grunden til mange af hans reaktioner, men dem vil jeg ikke udpensle her..

men jeg vil ikke høre på det fra nogen af dem, de får besked på at spise, og hvis ikke de vil det, så er det ærgeligt for dem, for der bliver ikke serveret andet, heller ikke senere..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2012

morethanperfect

Tulle28 skriver:

Min store datter på 2,8 har et heftigt temperament, men jeg synes det er blevet meget bedre... Indtil i morges. 3 kvarter med skrig og skrål, spark og slag - udløst af sorte strømpebukser! De skulle være lyserøde og desværre var der ingen lyserøde tilbage (mor er bagud med vasketøjet). Intet hjalp. Lagde naturligvis ud med den helt pædagogiske tone, men må indrømme, at jeg efter en halv time (hvor modellen med at lade hende være og falde ned også var prøvet) blev en anelse mere irriteret, end jeg havde lyst til. Så skulle det være far der gav hende tøj på, så skulle det ikke foregå på puslebordet men i hendes seng, så skulle vi vente lidt med cardiganen og det gider jeg simpelthen ikke stå model til. Og så startede det forfra, da jeg forklarede hende, at det altså var mig der bestemte.

Afsted i vuggestue kom hun og far da!

Andre med hidsige børn i den alder?

Hilsen Tulle, der i den grad trænger til en halv time med fred og ro i ørerne.

Heheh jep

Oscar er hidsig hvis ikke han får sin vilje ..
Den anden dag ville han have 2 pakker fra sin pakkekalender , meeen det måtte han jo ikke .... SÅ han stod og græd i et hjørne for sig selv i en halv time !  ... Og vi måtte IKKE komme hen til ham .. Han var godt nok sur på os . ! 

Det er næsten dagligt han tager sådan en tur .. Men vi lader ham falde ned og være alene , det er de eneste der hjælper
Han gør det også i Dagplejen , hvis ikke han må få det de andre leger med .. 

Anmeld

13. december 2012

Tulle28

An&Jo skriver:

dem begge to, men den store er værst..

Det er noget han er begyndt med her indenfor de sidste par måneder, og synes det er SÅ hårdt.. Vi kender dog grunden til mange af hans reaktioner, men dem vil jeg ikke udpensle her..

men jeg vil ikke høre på det fra nogen af dem, de får besked på at spise, og hvis ikke de vil det, så er det ærgeligt for dem, for der bliver ikke serveret andet, heller ikke senere..

Nej her er der helleringen særbehandling, dog plejer hun at blive tilbudt et stykke knækbrød med smør inden sengetid.

Anmeld

13. december 2012

Tulle28

morethanperfect skriver:

Heheh jep

Oscar er hidsig hvis ikke han får sin vilje ..
Den anden dag ville han have 2 pakker fra sin pakkekalender , meeen det måtte han jo ikke .... SÅ han stod og græd i et hjørne for sig selv i en halv time !  ... Og vi måtte IKKE komme hen til ham .. Han var godt nok sur på os . ! 

Det er næsten dagligt han tager sådan en tur .. Men vi lader ham falde ned og være alene , det er de eneste der hjælper
Han gør det også i Dagplejen , hvis ikke han må få det de andre leger med .. 

Ejjjj det gå jo ikke he he Iiiih de børn altså!

Anmeld

13. december 2012

An&Jo

Tulle28 skriver:

Nej her er der helleringen særbehandling, dog plejer hun at blive tilbudt et stykke knækbrød med smør inden sengetid.

vi er stoppet med at tilbyde noget senere, for det gjorde bare det hele meget værre.. vi går heller ikke over til farmor og farfar hvis ikke der bliver spist aftensmad selvom vi måske havde aftalt det, for derovre får vi altid franskbrød og kage til kaffen, og det kan man ikke få hvis man ikke spiser mad..

Vi er nødt til at være hårde og kontante med dem begge, for ellers tror de at de bare kan lade være at spise, for de får jo bare noget senere..

Anmeld

13. december 2012

Koen.

Tulle28 skriver:

Åh en lidelsesfælle! Der er INGEN af mine veninders børn, der har så klar en mening om, hvad de skal have på?! De får bare det på mor tager frem. Den går ikke her... Og jep, kjolen diskuterer vi også ofte om

Ej hvor sjovt sådan er det os her Åh den kjole, den driver mig til vanvid og overvejer at gemme dem helt væk

Anmeld

13. december 2012

Livas mor

Tulle28 skriver:

Min store datter på 2,8 har et heftigt temperament, men jeg synes det er blevet meget bedre... Indtil i morges. 3 kvarter med skrig og skrål, spark og slag - udløst af sorte strømpebukser! De skulle være lyserøde og desværre var der ingen lyserøde tilbage (mor er bagud med vasketøjet). Intet hjalp. Lagde naturligvis ud med den helt pædagogiske tone, men må indrømme, at jeg efter en halv time (hvor modellen med at lade hende være og falde ned også var prøvet) blev en anelse mere irriteret, end jeg havde lyst til. Så skulle det være far der gav hende tøj på, så skulle det ikke foregå på puslebordet men i hendes seng, så skulle vi vente lidt med cardiganen og det gider jeg simpelthen ikke stå model til. Og så startede det forfra, da jeg forklarede hende, at det altså var mig der bestemte.

Man skulle nærmest tro det var min Liva du citerede der.. Herhjemme er tøjet og tit den udløsende faktor for rasserianfald, i går var det herhjemme også farven på strømpebukserne der var galt og i morges var det de forkerte vanter, og hold op hvor hun skriger, sparker og råber i uendelig lang tid.

Så et stor kram fra en hårdtprøvet mor til en anden

Anmeld

13. december 2012

serinasmor

Tulle28 skriver:

Sådan én har vi også ... 

her bestemmer hun selv om hun vil have kjole eller bukser på- og oftest også hvilken kjole/ hvilke bukser af det udvalg der er  ... vi har haft diskutioner omkring tøj der ikke var vasket ..men det der er vasket er det tøj der er at vælge imellem! basta oftest får hun også kun valget mellem 2 af hver .. det er nemmere at tage stilling til men man har stadig medbestemmelse

her forsøger vi oftest at lade hende prøve med tøjet selv inden vi hjælper hende i det ... derfor er vi altid på gulvet og tit og ofte vil hun gerne have hjælp .. men det går nemmest når hun først har fået lov at prøve selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.