Krævende svigermor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2012

Mor1012

christinak skriver:

Synes helt klart du skal sige fra overfor din svigermor så hun forstår det, jeg havde aldrig ladet nogen tage min søn med sig når vi havde sagt nej der må være grænser for hvad man finder sig i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2012

Mettefpigen

Hold da op!.....
Det ville jeg aldrig gå med til.... Hvis bassen skal passes skal mine regler overholdes!......
Du må simpelthen holde fast i det du mener, skid på hvad din mand siger, det er også dit barn!! Og hvis farmor ellers ikk vil se ham, så er hun ikk interesseret nok i ham....... Og være dog ligeglad med at hun er taget så langt, du havde sagt nej!!

Anmeld

13. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Næste gang hun kommer uanmeldt for at hente din søn, sætter i jer bare ud i bilen og køre en lang tur, tager på besøg hos nogle andre eller hva ved jeg, så ka hun da ha lidt kvalitets tid med sin egen søn, som så lige ka benytte chancen til en gang fra alle til at sige fra overfor hende! 

Aldrig nogensinde om der var nogen, der sku komme og hente mit barn, når jeg havde sagt nej, eller lavet andre planer. Især ik hvis jeg var nervøs for om de ku passe dem, på en sikker måde. Og da slet ik hvis de boede så langt væk.  Vh stine

Anmeld

13. december 2012

Anonym trådstarter

Prinsessen<3 skriver:

kæreste du og glædelig jul

jeg har simpelhen tændt fuldstendig af, hvis min svigermor ikke fattede det vi sagde, og hun så kom alligevel... mangel på respekt

sikke frygteligt med lundebetændelsen, til sankthans

Jeg ved ik om du søger råd eller om du bare lige skulle ha lettet hjertet

jeg har en mor som er frygtelig !!! HUN forstår slet ingenting, og hun er fuldstendig ligeglad med hvad jeg siger.

nåe men, jeg syntes i Hvertfald ikke hun skal passes hos svigermoren, når du ikke er tryg ved det, og desuden er det jer der bestemmer, ikke hende. så jeg kan ik forstå at du så alligevel ha ladet hende tage din søn med hjem en week hvor du i forvejen havde sagt at han skal blive hos jer.

men vi er jo alle forskellige og intet nigativt til dig

hvor gammel er din søn

knus

Min søn er 1 1/2 år. Jeg tror bare, at situationen kom helt bag på mig og da min kæreste ikke rigtig bakkede mig op, så gik jeg med til, at hun tog ham med alligevel. Jeg har efterfølgende sagt fra til hende utallige gange med den konsekvens, at min søn sin farmor særligt ofte.

Jeg synes bare, det er rart at høre, at I har det på samme måde, for jeg får ikke særligt meget opbakning herhjemme.

Rigtig god jul til dig også

Anmeld

13. december 2012

Mor1012

Anonym skriver:

Min søn er 1 1/2 år. Jeg tror bare, at situationen kom helt bag på mig og da min kæreste ikke rigtig bakkede mig op, så gik jeg med til, at hun tog ham med alligevel. Jeg har efterfølgende sagt fra til hende utallige gange med den konsekvens, at min søn sin farmor særligt ofte.

Jeg synes bare, det er rart at høre, at I har det på samme måde, for jeg får ikke særligt meget opbakning herhjemme.

Rigtig god jul til dig også

kan kun sige... MÆND

min mand er heller ikk den som siger til eller fra

Din søn er for mit vedkommende for lille til hel weekend ophold hos farmor.

jeg håber i altfald at du siger fra nu og så kan hun se ham hos jer, og vil hun ikke det, ja så har hun jo selv valgt det

det er vigtig du er tryg og du føler du har kontrollen med din eget barn, det er der ingen som skal tage fra dig.

knus

Anmeld

13. december 2012

Anonym trådstarter

Tak for svar allesammen, det hjælper at få lettet hjertet lidt.

Men synes I ikke, det er mærkeligt, at hun kun vil have ham for sig selv? Hvis hun ikke kan det, så gider hun ham ikke. Er der nogle af jer, der har oplevet det med jeres mødre/svigermødre? Jeg synes godt nok det er en underlig opførsel.

Anmeld

13. december 2012

Gardenia

Anonym skriver:

Jeg har et stykke tid fulgt med på sidelinjen, men nu har jeg selv brug for at få lidt luft.

Min svigermor har nu igen "bedt" om at få min søn på weekend (fredag - søndag). Egentligt burde jeg være lykkelig for sådan en "engageret" farmor, men det er jeg slet ikke.

Hun er meget krævende og vil kun se HAM. Sådan er det hver gang. Hun inviterer aldrig min kæreste og jeg, men hvis vi er heldige kan vi få lov til at hente ham søndag eftermiddag/aften. Sådan har det stået på i et år.

I starten syntes jeg, at han var alt for lille til at blive passet så længe, min min svigermor er ikke en kvinde man diskuterer med. Jeg har sågar oplevet, at hun troppede op herhjemme for at hente min søn, selvom vi havde sagt, at vi gerne ville holde ham hjemme, så vi kunne hygge med ham til Sankt Hans. Det endte med, at hun tog ham med hjem alligevel, for som hun sagde " vejret er alt for dårligt og Sankt Hans er overvurderet". Da min kæreste hentede min søn om søndagen havde han fået lungebetændelse, fordi hun alligevel havde taget ham med til sin egen Sankt Hans uden at klæde ham ordentligt på.

Jeg er generelt utryg ved, at hun passer ham. Hun har ladet ham side alene i hendes badekar da han var helt lille, selvom han først lige havde lært at sidde selv og han er faldet ned af hendes trapper, fordi hun lige "vendte ryggen til".

Jeg aner snart ikke, hvad jeg skal stille op. Jeg har prøvet at tale med hende, men hun går hurtigt til modforsvar og min kæreste han et lidt af en vatnisse . Det underligste er, at hun slet ikke gider min søn, hvis vi er til stede, f.eks. ved familiefester og lignende. Hun gider ham kun, hvis hun kan have ham for sig selv.

Det skal lige siges, at hun selv aldrig rigtig har prøvet at være mor på fuld tid, da hun gav sin søn fra sig (min kæreste) da han var meget lille. Jeg tænker om hendes adfærd kan have noget med det at gøre?

Tak fordi I læste med.

Dit sidste afsnit får du en gigantisk  for. Jeg synes det er mere end flot at du kan overskue den situation som du selv har investeret så meget i, at du kan se tingene lidt fra hendes side af.

Jeg har ingen gode råd, her har vi ingen farmor kun en mormor der arbejder rigtigt meget og er heldigvis godt opdraget.

Men når du nu er et så empatisk menneske som du åbenlyst er, så kan du måske godt styre en samtale mellem bare dig og hende? Fortæl hende at du godt ved at der er noget hun er gået glip af og du er så lykkelig for hun gerne vil din søn. Men at der bliver nødt til at være en natturlig rangorden, for jer allesammens skyld, men især så hendes rolle som den sublime farmor der intet kan gøre forkert, bevares?
Vende den lidt rundt.. Børn søger sikkerhed i deres bedsteforældre fordi mor og far somemtider er dybt urimelige, kører hun så hårdt på vil de roller måske kunne flyttes på?

Men den er svær.. Alt det her med børn, os, bedsteforældre, regler og samarbejde er svært..

Anmeld

13. december 2012

Anonym trådstarter

2-små skriver:

kan kun sige... MÆND

min mand er heller ikk den som siger til eller fra

Din søn er for mit vedkommende for lille til hel weekend ophold hos farmor.

jeg håber i altfald at du siger fra nu og så kan hun se ham hos jer, og vil hun ikke det, ja så har hun jo selv valgt det

det er vigtig du er tryg og du føler du har kontrollen med din eget barn, det er der ingen som skal tage fra dig.

knus

Ja, min mand er lidt af en vatnisse, når det kommer til hans mor og han undgår helst alle komflikter med hende.

Anmeld

13. december 2012

B&J

hold da op en svigermor...

jeg tror godt nok i begge skal til at sætte foden i gulvet og fortælle hende at hun IKKE BESTEMMER og hun ikke bare kan komme og hente jeres søn, hold da op hvis min svigermor var troppet op på den måde havde jeg godt nok smit hende ud... og hun passer  jo slet ikke på jeres barn i skal virkelig få en snak med hende

Anmeld

13. december 2012

Anonym trådstarter

Gardenia skriver:

Dit sidste afsnit får du en gigantisk  for. Jeg synes det er mere end flot at du kan overskue den situation som du selv har investeret så meget i, at du kan se tingene lidt fra hendes side af.

Jeg har ingen gode råd, her har vi ingen farmor kun en mormor der arbejder rigtigt meget og er heldigvis godt opdraget.

Men når du nu er et så empatisk menneske som du åbenlyst er, så kan du måske godt styre en samtale mellem bare dig og hende? Fortæl hende at du godt ved at der er noget hun er gået glip af og du er så lykkelig for hun gerne vil din søn. Men at der bliver nødt til at være en natturlig rangorden, for jer allesammens skyld, men især så hendes rolle som den sublime farmor der intet kan gøre forkert, bevares?
Vende den lidt rundt.. Børn søger sikkerhed i deres bedsteforældre fordi mor og far somemtider er dybt urimelige, kører hun så hårdt på vil de roller måske kunne flyttes på?

Men den er svær.. Alt det her med børn, os, bedsteforældre, regler og samarbejde er svært..

Tusind tak for svar, det varmer rigtig meget.

Jeg er jo enormt ked af, hvis min søn skal miste kontakten med hende fuldstændig. Jeg har selv mistet kontakten til en stor del af min familie da jeg var barn og det betyder meget for mig, at han ikke skal få samme oplevelse. Hun gør uden tvivl også en masse gode farmor-ting, så jeg kan jo ikke afskrive hende fuldstændig. Hun gør det bare ikke særligt nemt for os.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.