min Oliver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2012

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Jeg har ikke en dyt forstand på flaskebørn, men min datter vejede 3850 g ved fødslen, tabte sig 200 g på hospitalet og vejede efter 6 uger 5500 g. Hun spiser/spiste hver 2-3 time, ind imellem oftere, men hun er jo så også ammebarn og det er jo noget andet... Men der er jo bare forskel på børn, nogen er mere sultne end andre Men ville da lige høre din SP ad.

tusind tak for svar

jeg vil ringe til hende idag og få en snak med hende... for nogle gange går der kun 1½ time inden han er sulten... og spiser som sagt mellem 165-200 ml...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

Anonym trådstarter

en lille update :

jeg venter nu opkald fra sundhedsplejersken omkring hans madvane... håber at høre fra dem snart så jeg kan få nogle råd, og ro i sindet...

jeg skal nok opdatere når jeg ved noget mere....

madglæden er der stadig, og vi spiser stadig meget og tit...

Anmeld

12. december 2012

Masig

Anonym skriver:

er d.d. 6 uger gammel...

spiser hveranden time... mellem 165 og 200 ml.

været på vægten her til aften som siger 5500 gr. (57 cm)

fødselsvægt sagde 4000 gr. (tabte sig de første par uger) (52 cm)

synes i det lyder voldsomt??

min mor sagde idag at hun synes det lød vildt, og hun ville da nok passe på hvis det var hende...

men hvad kan man gøre?? kan jo ikke sulte ham så han først spiser hver 3.-4. time...

tak fordi du læste med...

Synes også det lyder af rigtig meget.... Vores dreng på 5 mdr spiser mellem 150-235 ml pr. gang og der kan gå helt op til 7 timer mellem hans måltider (hvis han sover), og 3-4 timer hvis han er vågen....

Synes også du skal snakke med en SP, det lyder af ret meget, og selvfølgelig skal de tage på og de kan også godt tage sådan nogle spring hvor de bare tager vildt meget på på ingen tid (vores søn tog et kg på på en uge), men det skal jo ikke fortsætte... Så hans overspisning skulle meget gerne stoppes inden han bliver for tyk

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Synes også det lyder af rigtig meget.... Vores dreng på 5 mdr spiser mellem 150-235 ml pr. gang og der kan gå helt op til 7 timer mellem hans måltider (hvis han sover), og 3-4 timer hvis han er vågen....

Synes også du skal snakke med en SP, det lyder af ret meget, og selvfølgelig skal de tage på og de kan også godt tage sådan nogle spring hvor de bare tager vildt meget på på ingen tid (vores søn tog et kg på på en uge), men det skal jo ikke fortsætte... Så hans overspisning skulle meget gerne stoppes inden han bliver for tyk

skriver en update mere.. har snakket med SP nemlig...

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

en lille update mere :

nu har jeg snakket med en SP... og der er en grund til at han spiser så meget... hun mener han må have ondt et sted... og jeg tror det er hans nakke da han har en yndlingside, og kigger meget op i luften når man sidder med ham, så jeg tror det er nakken den er gal med...

vi blev så enige om at jeg skulle prøve at ringe til en kiropraktor, og de kigger på ham, er der noget er det super så han kan blive behandlet, er der ikke noget, er pengene ikke spildte, for man har fået lidt svar...

jeg ringede så til kiropraktor, og han kan allerede komme til om en time...

så jeg kommer med endnu en update når vi har været derinde...

tak for alle jeres råd, i er guld værd

Anmeld

12. december 2012

M (:

er d.d. 6 uger gammel...

min mor sagde idag at hun synes det lød vildt, og hun ville da nok passe på hvis det var hende...

men hvad kan man gøre?? kan jo ikke sulte ham så han først spiser hver 3.-4. time...

Har prøvet at regne lidt på, hvor meget han skal have i døgnet, og en tommelfinger regel er, at de indtil de er tre måneder gamle, skal have ca. 1/6 af deres vægt i MM eller MME. 

Dvs. når han vejer 5.500 g, skal han have 5.500/6= 917 ml/døgn.

Dette skal fordeles på 6-8 måltider dvs. 114-152 ml pr. gang.

Når du giver ham 165-200 ml hver anden time, får han jo x 12 i døgnet (hvilket er MEGET ofte), og det svarer til 1.980-2.400 ml pr. døgn - dvs. LANGT over det dobbelte af hans døgnbehov.. 

Det er nok en god idé, hvis du forsøger at strække måltiderne lidt (og evt. give lidt mindre portioner af gangen) og forsøge at trøste med sutten, for måske er det ikke sult men et stort suttebehov? 

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Har prøvet at regne lidt på, hvor meget han skal have i døgnet, og en tommelfinger regel er, at de indtil de er tre måneder gamle, skal have ca. 1/6 af deres vægt i MM eller MME. 

Dvs. når han vejer 5.500 g, skal han have 5.500/6= 917 ml/døgn.

Dette skal fordeles på 6-8 måltider dvs. 114-152 ml pr. gang.

Når du giver ham 165-200 ml hver anden time, får han jo x 12 i døgnet (hvilket er MEGET ofte), og det svarer til 1.980-2.400 ml pr. døgn - dvs. LANGT over det dobbelte af hans døgnbehov.. 

Det er nok en god idé, hvis du forsøger at strække måltiderne lidt (og evt. give lidt mindre portioner af gangen) og forsøge at trøste med sutten, for måske er det ikke sult men et stort suttebehov? 

jeg har skrevet en update  

og det med at strække den og give ham sut har jeg prøvet... men intet hjælper før han får sin mad...!!

men som jeg har skrevet i min update har både SP og jeg en mistanke om at han har ondt...

og så er det tryghed at han vil have mad...

Anmeld

12. december 2012

M (:

Anonym skriver:

jeg har skrevet en update  

og det med at strække den og give ham sut har jeg prøvet... men intet hjælper før han får sin mad...!!

men som jeg har skrevet i min update har både SP og jeg en mistanke om at han har ondt...

og så er det tryghed at han vil have mad...

Håber at I finder ud af, hvad der er efter den lille mand, og at han snart kan få det bedre, og komme ned på et mere "normalt" døgnindtag.. 

Anmeld

12. december 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

er d.d. 6 uger gammel...

Tror ikke du skal passe på ... 

Da Noel var 6 uger vejde han 5800 og målte 61 cm..
Han vejede 3390 og målte 52 ved fødslen

Anmeld

12. december 2012

morethanperfect

morethanperfect skriver:

Tror ikke du skal passe på ... 

Da Noel var 6 uger vejde han 5800 og målte 61 cm..
Han vejede 3390 og målte 52 ved fødslen

Okay .. Så lige din update .. 

Vi har lige været til kiropraktor med Noel da han havde låst nakke , men han spiser altså stadig ligeså meget .. Tror ik de har noget med det at gøre .. Da Noel var 6 uger spiste han 200 ml. pr. måltid .. Nu hvor han er 10 uger spiser han 235 ml.. Hver 3 time ca.. 

Nogle babyer er bare glade for mad ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.