min Oliver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.792 visninger
62 svar
0 synes godt om
11. december 2012

Anonym trådstarter

er d.d. 6 uger gammel...

spiser hveranden time... mellem 165 og 200 ml.

været på vægten her til aften som siger 5500 gr. (57 cm)

fødselsvægt sagde 4000 gr. (tabte sig de første par uger) (52 cm)

synes i det lyder voldsomt??

min mor sagde idag at hun synes det lød vildt, og hun ville da nok passe på hvis det var hende...

men hvad kan man gøre?? kan jo ikke sulte ham så han først spiser hver 3.-4. time...

tak fordi du læste med...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2012

Nettemor

Hvis det er erstatning så synes jeg det lyder af meget. Mener der er noget med at når det er mme så må de ikke spise for ofte?

Det er der helt sikkert nogle andre kloge kvinder herinde der kan svare på.

Anmeld

11. december 2012

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Hvis det er erstatning så synes jeg det lyder af meget. Mener der er noget med at når det er mme så må de ikke spise for ofte?

Det er der helt sikkert nogle andre kloge kvinder herinde der kan svare på.

ja, glemte jeg lige at skrive...

havde ikke nok til ham, nemlig pga. hans store madbehov...

så når jeg tænker over det synes jeg også det lyder af meget, og tit... men kan simpelthen ikke trække den længere tid uden det er et stort skrigeri til han får mad... prøver at underholde ham, skifte ham, gå med ham, har prøvet alt... men gråden stopper først når han får mad...

det skal lige siges vi var til læge i onsdags, og siden da har han taget 600 gr. på...

Anmeld

11. december 2012

LR85

Anonym skriver:

er d.d. 6 uger gammel...

spiser hveranden time... mellem 165 og 200 ml.

været på vægten her til aften som siger 5500 gr. (57 cm)

fødselsvægt sagde 4000 gr. (tabte sig de første par uger) (52 cm)

synes i det lyder voldsomt??

min mor sagde idag at hun synes det lød vildt, og hun ville da nok passe på hvis det var hende...

men hvad kan man gøre?? kan jo ikke sulte ham så han først spiser hver 3.-4. time...

tak fordi du læste med...

Ja jeg synes det lyder voldsomt. 

Hvorfor spiser han hver anden time?? og så meget....?!?

du burde sagtens kunne give mad hver 3. time (4-5. time om natten)

min dreng på 6 måneder spiser kun 150 ml af gangen. 

men ja. Børn er forskellige, men sys det virker lidt vildt

Anmeld

11. december 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Ja jeg synes det lyder voldsomt. 

Hvorfor spiser han hver anden time?? og så meget....?!?

du burde sagtens kunne give mad hver 3. time (4-5. time om natten)

min dreng på 6 måneder spiser kun 150 ml af gangen. 

men ja. Børn er forskellige, men sys det virker lidt vildt

ja, nu du siger det synes jeg det også...

jamen han er sulten hveranden time... og som jeg skrev til en anden hvis jeg prøver at trække den længere tid skriger han sig helt blå i ansigtet indtil han får mad, ligemeget hvad jeg gør...

og hvis jeg giver ham mindre af gangen vågner han efter 20 min. og er sulten igen...

åhh bliver helt bekymret når i skriver sådan

Anmeld

11. december 2012

LR85

Anonym skriver:

ja, nu du siger det synes jeg det også...

jamen han er sulten hveranden time... og som jeg skrev til en anden hvis jeg prøver at trække den længere tid skriger han sig helt blå i ansigtet indtil han får mad, ligemeget hvad jeg gør...

og hvis jeg giver ham mindre af gangen vågner han efter 20 min. og er sulten igen...

åhh bliver helt bekymret når i skriver sådan

Bare rolig. Du skader ikke dit barn. Får højest en tyk én 

Men hvornår kommer sundhedsplejersken? Hende skal du have fat på snart. Den amning skal der være længere imellem, det andet er helt uholdbart for jer begge i længden. 

Tager han sut? 

Mit bedste råd er a hive fat i din sundhedsplejerske og ellers læge. 

Anmeld

11. december 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Bare rolig. Du skader ikke dit barn. Får højest en tyk én 

Men hvornår kommer sundhedsplejersken? Hende skal du have fat på snart. Den amning skal der være længere imellem, det andet er helt uholdbart for jer begge i længden. 

Tager han sut? 

Mit bedste råd er a hive fat i din sundhedsplejerske og ellers læge. 

min mælk gik helt i stå fra den ene dag til den anden, selvom han også spise der hveranden dag... øv øv... og hun sagde at jeg skulle kæmpe indtil det gik mig psykisk på at der ikke kom noget mælk... (det gjorde det så efter en uge, og 20 sugemærker efter brystpumpe)

jeg ringer til dem imorgen og snakker med dem, for hun kommer først d. 7. januar... og så lang tid tror jeg ikke jeg holder til at vente..

ja, han tager sutten.. blev jeg nødt til pga. han heftige suttebehov... men den vil han slet ikke tage imod når han er sulten...

Anmeld

11. december 2012

LR85

Ja, synes virkelig du skal have en tid noget før. 

de plejer a have gode redskaber, råd og vejledning. 

ellers prøv ammenet.dk eller skriv til sundhedsplejersken herinde; Lisbeth Jess. 

Anmeld

11. december 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Ja, synes virkelig du skal have en tid noget før. 

de plejer a have gode redskaber, råd og vejledning. 

ellers prøv ammenet.dk eller skriv til sundhedsplejersken herinde; Lisbeth Jess. 

tusind tak for din hjælp...

har skrevet til sundhedsplejerskene inde på sundhedsvejen.dk... og ellers ringer jeg til min sundhedsplejerske imorgen...

heldigvis spiser han først hver 3. time om natten... men det er ikke hver nat... nogle nætter vågner han også mere...

Anmeld

12. december 2012

Tulle28

Jeg har ikke en dyt forstand på flaskebørn, men min datter vejede 3850 g ved fødslen, tabte sig 200 g på hospitalet og vejede efter 6 uger 5500 g. Hun spiser/spiste hver 2-3 time, ind imellem oftere, men hun er jo så også ammebarn og det er jo noget andet... Men der er jo bare forskel på børn, nogen er mere sultne end andre Men ville da lige høre din SP ad.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.