Aflastningsfamilie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2012

IT-nørd

Rsa skriver:

HvOrgammelt er din datter og hvilken form for aflastning tæner du, er det en halv dag her og der, en hel weekend eller? Der er også voksenvenner, hvis du kender til det? 

http://www.voksenven.dk/Hvem-er-vi-3.aspx

Det er også en mulighed, og som der står sidst i beskrivelsen af, hvad foreningen er "Det er vigtigt atsigte på, at foreningens grundfilosofi er, at hjælpe Normalt fungerende ikke behandlingskrævede børn med et spinkelt voksennetværk"

Og det er det jeg synes at høre dig sige 

Håber du finder den rette løsning for jer

Lige mine ord . Min mand er ansat i denne organisation som projektleder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2012

Anonym trådstarter

Lenchick skriver:

Nu ved jeg ikke hvor gammel din datter er, men jeg vil helt sikkert anbefale at overveje en frivillig voksen igennem feks "Børns Voksenvenner", fremfor at involvere kommunen.

Der er børn, som i meget højere grad har brug for en aflastningsfamilie, end din datter. Disse familier er desværre en mangel vare hos kommuner.

Jeg håber ikke jeg er for hård, men jeg har erfaring med familier som virkeligt har brug for hjælp. Det er omsorgssvigtede børn vi snakker om her og jeg har dels erfaring som aflastningsfamilie og nu har vi et lille barn i fuldtidspleje som har boet hos os siden fødslen. 

hun er 3år

ja der er helt sikkert familier som har meget mere brug for hjælp end jeg har. Jeg har ingen ide om hvordan det forholder sig i min kommune mht til aflastningsfamilier..

Anmeld

11. december 2012

Rsa

hun er 3år

ja der er helt sikkert familier som har meget mere brug for hjælp end jeg har. Jeg har ingen ide om hvordan det forholder sig i min kommune mht til aflastningsfamilier..

Må desværre sige, at du dn situation nok vil blive nedprioriteret - der er familier med børn der har diverse diagnoser, fysiske som psykiske, som også har behov for aflastning, da deres børns lidelser er meget krævende af forældrene. 

Jeg har selvarbejdet som aflaster for en familie med enautistisk dreng, her var bevilliget 15 timer om ugen til aflastning.

Der er familier, hvor børnene bor hos forældre med misbrug mm. Som også vil blive prioriteret højere end di. Situation - må indrømme, når du snakker om, at det drejer sig om  et halvt års tid, at voksenvenner nok vil være det dels nemmeste (i henhold til varighed af behandlingsprocessen) og nok mere passende til din situation....

Men mener desværre først at oksenvenner er aktuelt når barnet er 6-7 år

Måske en reserve bedste kunne være et alternativ?

Anmeld

11. december 2012

Anonym trådstarter

Rsa skriver:

Må desværre sige, at du dn situation nok vil blive nedprioriteret - der er familier med børn der har diverse diagnoser, fysiske som psykiske, som også har behov for aflastning, da deres børns lidelser er meget krævende af forældrene. 

Jeg har selvarbejdet som aflaster for en familie med enautistisk dreng, her var bevilliget 15 timer om ugen til aflastning.

Der er familier, hvor børnene bor hos forældre med misbrug mm. Som også vil blive prioriteret højere end di. Situation - må indrømme, når du snakker om, at det drejer sig om  et halvt års tid, at voksenvenner nok vil være det dels nemmeste (i henhold til varighed af behandlingsprocessen) og nok mere passende til din situation....

Men mener desværre først at oksenvenner er aktuelt når barnet er 6-7 år

Måske en reserve bedste kunne være et alternativ?

Ja synes også at jeg kunne læse mig frem til at det ikke kunne blive til noget med voksenvenenr, da hun er for lille...det var ærgeligt.

Problemet med resevebeste ordningen er at det koster penge, og sådan nogen har jeg ikke.

Jeg må bare knibe ballerne sammen, der er nok ikke andet for.

Anmeld

11. december 2012

IT-nørd

Anonym skriver:

hun er 3år

Hvor bor du? Min mand siger, at i Aalborg har Børns Voksenvenner noget der hedder familie venskaber, hvor barnet sagtens kan være yngre end de 5-6 år. Han ved dog ikke om andre byer har samme ordning

Anmeld

11. december 2012

Anonym trådstarter

Lenchick skriver:

Hvor bor du? Min mand siger, at i Aalborg har Børns Voksenvenner noget der hedder familie venskaber, hvor barnet sagtens kan være yngre end de 5-6 år. Han ved dog ikke om andre byer har samme ordning

bor i sønderjylland

Anmeld

11. december 2012

Rsa

Anonym skriver:

Ja synes også at jeg kunne læse mig frem til at det ikke kunne blive til noget med voksenvenenr, da hun er for lille...det var ærgeligt.

Problemet med resevebeste ordningen er at det koster penge, og sådan nogen har jeg ikke.

Jeg må bare knibe ballerne sammen, der er nok ikke andet for.

Har hørt om mange der gerne vil gøre det for fornøjelsens skyld, altså i henhold til at være reserve bedste - evt. Sæt et opslag op i diverse supermarkeder... Det er vist den bedste løsning jeg luge kan komme på...

Du har ingen veninder der kan tage lidt over?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.