Aflastningsfamilie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.821 visninger
26 svar
0 synes godt om
11. december 2012

Anonym trådstarter

Hej

Sagen er den at jeg er 100% alene med min datter. Hendes far valgt hende fra da jeg fortalte jeg var gravid.

Jeg har mine forældre, som hjælper med at tage hende. Dette er dog mest betinget af når jeg skal arbejde længe eller min arbejdsweekend hver 4 weekend. Dvs at selvom de passer hende, har jeg sjælent alene tid, for når de har hende er det fordi jeg skal arbejde.

Min mor har det ikke pyskisk godt pt og er sygemeldt, derfor er hendes overskud ikke så stort.

Jeg har selv nogen store økonomiske problemer, som fylder meget i mit hoved.

Ellers fungere min datters og mit liv fint. Hun er helt som hun skal være og trives rigtig godt i BH.

...men jeg har overvejet at kontakte kommunen, for at hører om man evt kunne få lidt hjælp. Men jeg tør næsten ikke kontakte komunen, da jeg er vildt bange for at komme i en eller anden kasse, og efterfølgende blive holdt øje med agtigt, hvis i forstår. For mit problem er nu og måske et halvt år frem..

Hvad ville I gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2012

TNBC

Anonym skriver:

Hej

Sagen er den at jeg er 100% alene med min datter. Hendes far valgt hende fra da jeg fortalte jeg var gravid.

Jeg har mine forældre, som hjælper med at tage hende. Dette er dog mest betinget af når jeg skal arbejde længe eller min arbejdsweekend hver 4 weekend. Dvs at selvom de passer hende, har jeg sjælent alene tid, for når de har hende er det fordi jeg skal arbejde.

Min mor har det ikke pyskisk godt pt og er sygemeldt, derfor er hendes overskud ikke så stort.

Ellers fungere min datters og mit liv fint. Hun er helt som hun skal være og trives rigtig godt i BH.

...men jeg har overvejet at kontakte kommunen, for at hører om man evt kunne få lidt hjælp. Men jeg tør næsten ikke kontakte komunen, da jeg er vildt bange for at komme i en eller anden kasse, og efterfølgende blive holdt øje med agtigt, hvis i forstår. For mit problem er nu og måske et halvt år frem..

Hvad ville I gøre?

Jeg tror ikke de sætter dig i en kase og du gør det vel lige så meget for din datters skyld.
hvis du ikke får en pause en gang i mellem bliver du stresset og det vil gå udover din datter.
så hellere at hun får en ekstra familie 1-2weekender om måneden og har en mor der hsr overskud og ny energi.
det er der ikke noget galt i. og din datter vil sikkert elske det.

Anmeld

11. december 2012

B&J

Jeg tror slet ikke kommunen sætter dig i en kasse når man er alene mor har man altså behov for ind i mellem gøre hvad man har lyst til

jeg syntes du skal ringe og se om du ikke kan få en rigtig sød aflastningsfamilie til din datter

Anmeld

11. december 2012

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jeg tror ikke de sætter dig i en kase og du gør det vel lige så meget for din datters skyld.
hvis du ikke får en pause en gang i mellem bliver du stresset og det vil gå udover din datter.
så hellere at hun får en ekstra familie 1-2weekender om måneden og har en mor der hsr overskud og ny energi.
det er der ikke noget galt i. og din datter vil sikkert elske det.

Ja det er nemlig lige så meget for hendes skyld jeg overvejer det, for jeg må indrømme at det kan være svært at finde overskud nogen gange. Og jeg ville så gerne være der en million procent for hende når vi er sammen og ikke kun 80%..

måske jeg bare skulle prøve at kontakte kommunen..

Anmeld

11. december 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Jeg tror slet ikke kommunen sætter dig i en kasse når man er alene mor har man altså behov for ind i mellem gøre hvad man har lyst til

jeg syntes du skal ringe og se om du ikke kan få en rigtig sød aflastningsfamilie til din datter

Tak for din kommentar

Ja måske jeg har skal få taget mig sammen og få ringet..

Anmeld

11. december 2012

Nettemor

Jeg vil sige at jeg så udemærket godt forstår dig.

MEN hvis det kun er et halvt år frem at du har behovet/ ønsket for en aflastnings familie så tror jeg det vil være lidt spildt arbejde. For alle. Det tager tid. Først skal de finde ud af om du er berettiget til aflastningen. Så skal de finde den rette familie som passer til jer og så skal det køres ind. Hvis det er noget du føler kunne være godt for dig og din datter på sigt så ville jeg sige at intet er tabt ved at prøve. For du får det ikke bevilliget hvis du ikke har brug for det. Men hvis ikke så synes jeg det ville være synd for din datter at hun skulle vende sig til disse i starten fremmede mennesker..

Håber dette giver mening?

Anmeld

11. december 2012

TNBC

Anonym skriver:

Ja det er nemlig lige så meget for hendes skyld jeg overvejer det, for jeg må indrømme at det kan være svært at finde overskud nogen gange. Og jeg ville så gerne være der en million procent for hende når vi er sammen og ikke kun 80%..

måske jeg bare skulle prøve at kontakte kommunen..

Det synes jeg du skal.
Jeg tror din datter vil nyde at have en ekstra familie, og ja så kan du lade op og være der 100% for hende.

Anmeld

11. december 2012

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Jeg vil sige at jeg så udemærket godt forstår dig.

MEN hvis det kun er et halvt år frem at du har behovet/ ønsket for en aflastnings familie så tror jeg det vil være lidt spildt arbejde. For alle. Det tager tid. Først skal de finde ud af om du er berettiget til aflastningen. Så skal de finde den rette familie som passer til jer og så skal det køres ind. Hvis det er noget du føler kunne være godt for dig og din datter på sigt så ville jeg sige at intet er tabt ved at prøve. For du får det ikke bevilliget hvis du ikke har brug for det. Men hvis ikke så synes jeg det ville være synd for din datter at hun skulle vende sig til disse i starten fremmede mennesker..

Håber dette giver mening?

hej

Jeg forstår godt hvad du mener.

Og lige pt kan jeg jo heller ikke vide hvor længe jeg ville synes at vi har behov for det. mine økomomiske problemer vil der være noget afklaring på til marts, men jeg har jo ingen ide om hvordan min mors pyskiske siuatation udvikler sig...så der kan jo også være for en længere periode..

og tak for din kommentar

Anmeld

11. december 2012

DitteFisk

Anonym skriver:

Hej

Hvad ville I gøre?

Kan godt forstå dine tanker, men min mor fortalte mig om en mor hun kender, der er alene med sin datter, hun studerer og hun har en aflastningsfamilie. Og det er SLET ikke fordi hun er en dårlig mor - på ingen vis. Man er vel kun en god mor, når man kan se sine børns behov, og hvis barnets behov skal tilgodeses på bedste vis så er det nogle gange en rigtig god ide at få hjælp  

Anmeld

11. december 2012

B&J

Anonym skriver:

Tak for din kommentar

Ja måske jeg har skal få taget mig sammen og få ringet..

det syntes jeg du skal du kan jo altid sige nej hvis i ikke klinger sammen med aflastningsfamilien og skader jo ikke at snakke med kommunen dem om det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.