Aflastningsfamilie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2012

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

Kan godt forstå dine tanker, men min mor fortalte mig om en mor hun kender, der er alene med sin datter, hun studerer og hun har en aflastningsfamilie. Og det er SLET ikke fordi hun er en dårlig mor - på ingen vis. Man er vel kun en god mor, når man kan se sine børns behov, og hvis barnets behov skal tilgodeses på bedste vis så er det nogle gange en rigtig god ide at få hjælp  

ja det er jo også lidt det jeg tænker...selvom at jeg også synes at det er sådan lidt øv agtigt....altså at erkende at det måske ville være en god ide, man ønsker vel alle at kunne klare alting selv. Men nogen gange er det bare ikke muligt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2012

Nemesis

Det er en lang process at blive godkendt, så lad det ikke kun være en imidlertidig løsning.

Bliver du godkendt så er der ret lang vente tid på aflastningfamilier, så hvis du har andre i dit netværk der kunne være interesseret er det langt det nemmeste. en veninde, en moster, eller en anden!

Sisse

Anmeld

11. december 2012

DitteFisk

Anonym skriver:

ja det er jo også lidt det jeg tænker...selvom at jeg også synes at det er sådan lidt øv agtigt....altså at erkende at det måske ville være en god ide, man ønsker vel alle at kunne klare alting selv. Men nogen gange er det bare ikke muligt..

Helt sikkert - kan sagtens følge dig. Men du skal ikke påtænke det som et nederlag det er jo ikke tabu at søge hjælp nu om dage, som det måske var i gamle dage. Det hænger bare stadig i os, tror jeg, at - åh nej, hvad tænker andre så om mig? At jeg har givet op? Men det gør folk ikke - og slet ikke dem der ved hvad det handler om. 

Anmeld

11. december 2012

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

Det er en lang process at blive godkendt, så lad det ikke kun være en imidlertidig løsning.

Bliver du godkendt så er der ret lang vente tid på aflastningfamilier, så hvis du har andre i dit netværk der kunne være interesseret er det langt det nemmeste. en veninde, en moster, eller en anden!

Sisse

ja jeg tænker gerne at det er en lang proces...

Jeg har desværre ingen andre i mit nærområde som ville kunne hælpe.

Anmeld

11. december 2012

janne1986

Anonym skriver:

hej

Jeg forstår godt hvad du mener.

Og lige pt kan jeg jo heller ikke vide hvor længe jeg ville synes at vi har behov for det. mine økomomiske problemer vil der være noget afklaring på til marts, men jeg har jo ingen ide om hvordan min mors pyskiske siuatation udvikler sig...så der kan jo også være for en længere periode..

og tak for din kommentar

JegJeg tænker om du har en mormor, farmor, moster, faster, en rigtig god veninde eller andre tæt på somdin datter kender i forvejen, som ku ha din datter på overbatning eller noget?

Anmeld

11. december 2012

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

Helt sikkert - kan sagtens følge dig. Men du skal ikke påtænke det som et nederlag det er jo ikke tabu at søge hjælp nu om dage, som det måske var i gamle dage. Det hænger bare stadig i os, tror jeg, at - åh nej, hvad tænker andre så om mig? At jeg har givet op? Men det gør folk ikke - og slet ikke dem der ved hvad det handler om. 

Tak for dine opløftende ord

Anmeld

11. december 2012

Anonym trådstarter

janne1986 skriver:

JegJeg tænker om du har en mormor, farmor, moster, faster, en rigtig god veninde eller andre tæt på somdin datter kender i forvejen, som ku ha din datter på overbatning eller noget?

Det har jeg desværre ikke, da alle min bedsteforældre ikke levere længere. Og min mor er enebarn, så hellere ingen mostre eller ligende..

Anmeld

11. december 2012

Rsa

HvOrgammelt er din datter og hvilken form for aflastning tæner du, er det en halv dag her og der, en hel weekend eller? Der er også voksenvenner, hvis du kender til det? 

http://www.voksenven.dk/Hvem-er-vi-3.aspx

Det er også en mulighed, og som der står sidst i beskrivelsen af, hvad foreningen er "Det er vigtigt atsigte på, at foreningens grundfilosofi er, at hjælpe Normalt fungerende ikke behandlingskrævede børn med et spinkelt voksennetværk"

Og det er det jeg synes at høre dig sige 

Håber du finder den rette løsning for jer

Anmeld

11. december 2012

IT-nørd

Anonym skriver:

Hej

Sagen er den at jeg er 100% alene med min datter. Hendes far valgt hende fra da jeg fortalte jeg var gravid.

Jeg har mine forældre, som hjælper med at tage hende. Dette er dog mest betinget af når jeg skal arbejde længe eller min arbejdsweekend hver 4 weekend. Dvs at selvom de passer hende, har jeg sjælent alene tid, for når de har hende er det fordi jeg skal arbejde.

Min mor har det ikke pyskisk godt pt og er sygemeldt, derfor er hendes overskud ikke så stort.

Jeg har selv nogen store økonomiske problemer, som fylder meget i mit hoved.

Ellers fungere min datters og mit liv fint. Hun er helt som hun skal være og trives rigtig godt i BH.

...men jeg har overvejet at kontakte kommunen, for at hører om man evt kunne få lidt hjælp. Men jeg tør næsten ikke kontakte komunen, da jeg er vildt bange for at komme i en eller anden kasse, og efterfølgende blive holdt øje med agtigt, hvis i forstår. For mit problem er nu og måske et halvt år frem..

Hvad ville I gøre?

Nu ved jeg ikke hvor gammel din datter er, men jeg vil helt sikkert anbefale at overveje en frivillig voksen igennem feks "Børns Voksenvenner", fremfor at involvere kommunen.

Der er børn, som i meget højere grad har brug for en aflastningsfamilie, end din datter. Disse familier er desværre en mangel vare hos kommuner.

Jeg håber ikke jeg er for hård, men jeg har erfaring med familier som virkeligt har brug for hjælp. Det er omsorgssvigtede børn vi snakker om her og jeg har dels erfaring som aflastningsfamilie og nu har vi et lille barn i fuldtidspleje som har boet hos os siden fødslen. 

Anmeld

11. december 2012

Anonym trådstarter

Rsa skriver:

HvOrgammelt er din datter og hvilken form for aflastning tæner du, er det en halv dag her og der, en hel weekend eller? Der er også voksenvenner, hvis du kender til det? 

http://www.voksenven.dk/Hvem-er-vi-3.aspx

Det er også en mulighed, og som der står sidst i beskrivelsen af, hvad foreningen er "Det er vigtigt atsigte på, at foreningens grundfilosofi er, at hjælpe Normalt fungerende ikke behandlingskrævede børn med et spinkelt voksennetværk"

Og det er det jeg synes at høre dig sige 

Håber du finder den rette løsning for jer

Tror det der ville være bedst ville være en weekend en gang i mellem, eller noget.

tak for link, det vil jeg lige læse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.