Første skridt mod hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2012

o1Mutte

Anonym skriver:

Tak for din historie

Hvis ens kæreste skal have testet hans sæd, kan han så bare ringe til lægen og så er det det eller?

Jeg må indrømme, at jeg kan nikke genkendende til meget af det, du skriver med, at man går og håber på, at der snart sker noget, fordi det er forfærdeligt at få at vide, hvis man fejler noget! Og jeg kunne sagtens forestille mig, at det er mig, den er gal med, men alligevel "tør" jeg ikke gå til lægen og kræve at blive udredt

Jeg krydser fingre for jer (og os )

Ja han skal bare ringe til lægen så får han en henvisning. Ved os gik der ikke lang tid før der var et brev fra fertilitetsklinikken. Der var et lille skema som skulle udfyldes (om han har været syg med feber de sidste 3måneder mm.) og så skulle vi bare ringe og aftale en tid med hvornår prøven skulle afleveres

Jeg har nemlig gået i og håbet at der snart ser noget. Og bliver ved med at sige til mig selv : ''Næste gang SÅ er den der.'' Men det har ikke nyttet noget. Har faktisk fået mere ro i sindet efter at jeg er kommet igang nu. For nu er der nogen der kan hjælpe os og som har masser erfaring med det her Så syntes virkelig i skal komme i udredning og så tage den derfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

modesty

Anonym skriver:

Øv vores chancer er vel ikke for gode så  Er også ved at miste håbet..

Pyha, vildt at du sådan kunne mærke, at der var noget galt. Jeg har faktisk også altid haft en fornemmelse af, at jeg ikke vil kunne få børn - aner ikke hvorfor, og det er jo heller ikke sikkert, at det er sådan, men hvor er det bare træls, at der ikke sker noget!

Hvor lang tid gik der, fra du var ved din egen læge, til du kom i IVF-behandling?

Jeg skulle opereres først, så der gik lidt længere tid end sædvanlig. 4-5 mdr. for os, men det typiske vil være en 2-3 måneder tror jeg.

Anmeld

13. december 2012

Pessimisten

Min kæreste og jeg er næsten på samme stadie. Droppede p-pillerne for snart to år siden. Dog måtte vi vente med projekt baby, da han pludselig befandt sig i en dyb depression. nu har vi prøvet; 6 måneder uden ægløsningstests og 11 måneder med. og stadig intet resultat. 

Min kæreste har en enkelt gang indsendt sædprøve, og den anden er på vej. første viste at han havde nedsat sædkvalitet, og vi kan ikke få et endeligt svar om hvor nedsat den er, før vi har fået svar på min endnu en prøve. 

Jeg er blevet henvist til gynækolog og blevet scannet, og alt så umiddelbart fint ud. Jeg er blevet HIV testet, klamydiatestet og taget en prøve for at teste for celleforandringer. samtidig har jeg fået taget to blodprøver på forskellige dage i min cyklus, og venter nu på starten af januar, hvor jeg skal have testet for, og hvorvidt der er gennemgang i æggelederne.

hvs alt er som det skal være (hvilket det garanteret ikke er), så kunne vi komme i fertilitetsbehandling fra februar. Men det kræver at mit underliv fungerer som det skal, hormonprøverne fra 1. blodprøve ikke er for underlige og jeg ikke har celleforandringer.

Men har kun oplevet positive mennesker på min vej

Er spændt på at se hvad behandlingen kommer til at byde på  

Anmeld

13. december 2012

Pessimisten

er også en af de "heldige" mennesker der går og tror der er noget galt. min cyklus har været meget præcis det meste af året, og jeg har tre gange oplevet at bløde en lille smule i en dag præcis 1 uge før forventet menstruation. dette skulle være tegn på at ægget er blevet befrugtet og har transporteret sig videre i systemet. alligevel har  jeg fået kraftig blødning på forventet blødningsdag. 

Og det har været et kæmpe slag i hovedet hver eneste gang!! Derfor tænker jeg også at det er mit underliv den er gal med. Men har fået fortalt at det sagtens kan være at min krop gør det trigtige; udskiller et æg der ikke har udviklet sig korrekt, hvilket er ret sandsynligt når mandens sædkviletet er nedsat. MEEEN, tror ikke på det, før alle tests er bearbejdet i slut januar. 

har et vennepar der er på sidste forsøg med kunstig befrugtining, og deres vej har godt nok været kringet, lang og rigtig hård. tre år efter projektstart er de stadig ikke gravide. Tilgengæld har jeg de seneste 15 måneder oplevet 3 fødsler og intet mindre end endnu 6 graviditeter i min omgangskreds. Alligevel er det det ene par jeg identificerer mig med.. Tosset, men desværre ikke selvvalgt :/

Jeg er sikker på at I bare skal til lægen og have testet det mest naturlige, og så kommer det. det siges at hver 6. par skal have hjælp, så det er bestemt ikke unormalt ikke at kunne selv  

Anmeld

13. december 2012

Anonym trådstarter

o1Mutte skriver:

Ja han skal bare ringe til lægen så får han en henvisning. Ved os gik der ikke lang tid før der var et brev fra fertilitetsklinikken. Der var et lille skema som skulle udfyldes (om han har været syg med feber de sidste 3måneder mm.) og så skulle vi bare ringe og aftale en tid med hvornår prøven skulle afleveres

Jeg har nemlig gået i og håbet at der snart ser noget. Og bliver ved med at sige til mig selv : ''Næste gang SÅ er den der.'' Men det har ikke nyttet noget. Har faktisk fået mere ro i sindet efter at jeg er kommet igang nu. For nu er der nogen der kan hjælpe os og som har masser erfaring med det her Så syntes virkelig i skal komme i udredning og så tage den derfra

Det lyder godt - hvor længe gik der så til, at I fik svar på prøven?

Tja jeg tror, at du har ret. Det er næsten ikke til at holde det her ud!! Måske det skal være vores nytårsfortsæt at tage os sammen og bede om hjælp  

Anmeld

13. december 2012

Anonym trådstarter

Pessimisten skriver:

Min kæreste og jeg er næsten på samme stadie. Droppede p-pillerne for snart to år siden. Dog måtte vi vente med projekt baby, da han pludselig befandt sig i en dyb depression. nu har vi prøvet; 6 måneder uden ægløsningstests og 11 måneder med. og stadig intet resultat. 

Min kæreste har en enkelt gang indsendt sædprøve, og den anden er på vej. første viste at han havde nedsat sædkvalitet, og vi kan ikke få et endeligt svar om hvor nedsat den er, før vi har fået svar på min endnu en prøve. 

Jeg er blevet henvist til gynækolog og blevet scannet, og alt så umiddelbart fint ud. Jeg er blevet HIV testet, klamydiatestet og taget en prøve for at teste for celleforandringer. samtidig har jeg fået taget to blodprøver på forskellige dage i min cyklus, og venter nu på starten af januar, hvor jeg skal have testet for, og hvorvidt der er gennemgang i æggelederne.

hvs alt er som det skal være (hvilket det garanteret ikke er), så kunne vi komme i fertilitetsbehandling fra februar. Men det kræver at mit underliv fungerer som det skal, hormonprøverne fra 1. blodprøve ikke er for underlige og jeg ikke har celleforandringer.

Men har kun oplevet positive mennesker på min vej

Er spændt på at se hvad behandlingen kommer til at byde på  

Hvor længe har det været undervejs så? Altså fra I tog til lægen og blev henvist? Hvordan tester man, om der er gang i dine æggeledere?

Jeg frygter bare, at jeg er ALT for utålmodig med det offentlige, selvom jeg selv arbejder inden for det  

Håber det bedste for jer

Anmeld

13. december 2012

o1Mutte

Anonym skriver:

Det lyder godt - hvor længe gik der så til, at I fik svar på prøven?

Tja jeg tror, at du har ret. Det er næsten ikke til at holde det her ud!! Måske det skal være vores nytårsfortsæt at tage os sammen og bede om hjælp  

Han skal ringe til egen læge 14 dage efter prøven er blevet afleveret og få svaret over telefonen

Det syntes jeg kunne være en god ide

Anmeld

13. december 2012

Anonym trådstarter

Pessimisten skriver:

er også en af de "heldige" mennesker der går og tror der er noget galt. min cyklus har været meget præcis det meste af året, og jeg har tre gange oplevet at bløde en lille smule i en dag præcis 1 uge før forventet menstruation. dette skulle være tegn på at ægget er blevet befrugtet og har transporteret sig videre i systemet. alligevel har  jeg fået kraftig blødning på forventet blødningsdag. 

Og det har været et kæmpe slag i hovedet hver eneste gang!! Derfor tænker jeg også at det er mit underliv den er gal med. Men har fået fortalt at det sagtens kan være at min krop gør det trigtige; udskiller et æg der ikke har udviklet sig korrekt, hvilket er ret sandsynligt når mandens sædkviletet er nedsat. MEEEN, tror ikke på det, før alle tests er bearbejdet i slut januar. 

har et vennepar der er på sidste forsøg med kunstig befrugtining, og deres vej har godt nok været kringet, lang og rigtig hård. tre år efter projektstart er de stadig ikke gravide. Tilgengæld har jeg de seneste 15 måneder oplevet 3 fødsler og intet mindre end endnu 6 graviditeter i min omgangskreds. Alligevel er det det ene par jeg identificerer mig med.. Tosset, men desværre ikke selvvalgt :/

Jeg er sikker på at I bare skal til lægen og have testet det mest naturlige, og så kommer det. det siges at hver 6. par skal have hjælp, så det er bestemt ikke unormalt ikke at kunne selv  

Jeg tror nogle gange, at vi sætter de mest åndssvage ting i hovedet på os selv, og jeg tror også på, at det påvirker vores krop og chancen for at blive gravid - men gud hvor er det svært at lade være!!

Er det alligevel hvert 6. par? Det er faktisk mange, der skal have hjælp så.. Jeg er bare så pokkers stædig og tænker, at jeg er jo ung, så det skal nok snart ske, men min tålmodighed og håb er bare ved at være opbrugt. Og når jeg hører andres historier, bliver det nok også lidt nemmere at tage imod hjælp. Måske jeg skal gå til lægen i januar, når jeg forhåbentlig har fået ny læge - min nuværende læge mener, at jeg er så ung, at jeg bare skal give det lidt mere tid.

Må jeg spørge om, hvordan din cyklus er? Min er nemlig lang, og jeg har ikke brugt ægløsningsteste, da jeg tror, de vil stresse mig endnu mere, så jeg er egentlig ikke klar over, om jeg har ægløsning! Vil lægen ikke kræve, at jeg skal finde ud af det først?

Er der nogle i din omgangskreds/familie, der ved, at I skal i fertilitetsbehandling?

Anmeld

13. december 2012

Anonym trådstarter

o1Mutte skriver:

Han skal ringe til egen læge 14 dage efter prøven er blevet afleveret og få svaret over telefonen

Det syntes jeg kunne være en god ide

Arh okay, det er jo ikke engang længe, man skal vente på svaret

Anmeld

13. december 2012

IG

Anonym skriver:

Jeg har også fået taget blodprøver ved lægen for at teste for PCO, der var alt også i orden.. Det er bare fordi, min cyklus er på 45-46 dage, synes det er ret lang tid!!

Hvad er en HSG røntgenundersøgelse?  Så du blev gravid på naturligvis?

Tak

Du skal ikke midste håbet! Jeg blev gravid da jeg mindst ventede det, og gad ikke engang rigtigt tjekke (var bange for endnu en skuffelse). Nu er jeg gravid, og er helt paf, for hvad så nu?!!

Kort fortalt er det undersøgelse der viser og der er hul igennem til dine æggeledere, ogI følge de papire jeg fik fra hospitalet står der: "Lægen placere et tyndt kateter i livmoderhulen, hvor igennem der bliver sprøjtet kontrastvæske. Samtidig bliver De gennemlyst, for at følge fordelingen af kontrastvæsken i livmoderhulen og æggelederne."
Sygeplejersken fortalte mig efterfølgende at der var mange der blev gravide efter sådan en undersøgelse, da det ligesom skyllede ud og derfor skabte lettere passage. Om det er videnskabeligt bevist skal jeg ikke kunne sige dig, men min mand og jeg blev gravide i anden cyklus efter undersøgelsen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.