Pessimisten skriver:
er også en af de "heldige" mennesker der går og tror der er noget galt. min cyklus har været meget præcis det meste af året, og jeg har tre gange oplevet at bløde en lille smule i en dag præcis 1 uge før forventet menstruation. dette skulle være tegn på at ægget er blevet befrugtet og har transporteret sig videre i systemet. alligevel har jeg fået kraftig blødning på forventet blødningsdag.
Og det har været et kæmpe slag i hovedet hver eneste gang!! Derfor tænker jeg også at det er mit underliv den er gal med. Men har fået fortalt at det sagtens kan være at min krop gør det trigtige; udskiller et æg der ikke har udviklet sig korrekt, hvilket er ret sandsynligt når mandens sædkviletet er nedsat. MEEEN, tror ikke på det, før alle tests er bearbejdet i slut januar.
har et vennepar der er på sidste forsøg med kunstig befrugtining, og deres vej har godt nok været kringet, lang og rigtig hård. tre år efter projektstart er de stadig ikke gravide. Tilgengæld har jeg de seneste 15 måneder oplevet 3 fødsler og intet mindre end endnu 6 graviditeter i min omgangskreds. Alligevel er det det ene par jeg identificerer mig med.. Tosset, men desværre ikke selvvalgt :/
Jeg er sikker på at I bare skal til lægen og have testet det mest naturlige, og så kommer det. det siges at hver 6. par skal have hjælp, så det er bestemt ikke unormalt ikke at kunne selv
Jeg tror nogle gange, at vi sætter de mest åndssvage ting i hovedet på os selv, og jeg tror også på, at det påvirker vores krop og chancen for at blive gravid - men gud hvor er det svært at lade være!!
Er det alligevel hvert 6. par? Det er faktisk mange, der skal have hjælp så.. Jeg er bare så pokkers stædig og tænker, at jeg er jo ung, så det skal nok snart ske, men min tålmodighed og håb er bare ved at være opbrugt. Og når jeg hører andres historier, bliver det nok også lidt nemmere at tage imod hjælp. Måske jeg skal gå til lægen i januar, når jeg forhåbentlig har fået ny læge - min nuværende læge mener, at jeg er så ung, at jeg bare skal give det lidt mere tid.
Må jeg spørge om, hvordan din cyklus er? Min er nemlig lang, og jeg har ikke brugt ægløsningsteste, da jeg tror, de vil stresse mig endnu mere, så jeg er egentlig ikke klar over, om jeg har ægløsning! Vil lægen ikke kræve, at jeg skal finde ud af det først?
Er der nogle i din omgangskreds/familie, der ved, at I skal i fertilitetsbehandling?