Anonym skriver:
Hej med jer
Kort fortalt står min kæreste og jeg i den situation, at vi forgæves har forsøgt at blive gravid i 13 måneder, hvorfor jeg nu virkelig er begyndt at overveje, om vi skal have hjælp.. Mit problem er bare, at jeg er noget usikker omkring hele processen, så derfor vil jeg høre jer, om I ikke har lyst til at dele jeres historie? Måske en meget detaljeret forklaring om, hvor længe I har prøvet, hvordan I startede med at få hjælp, hvor lang tid det har taget, hvor I måske står i dag m.m.
På forhånd tak 
Det her bliver nok lidt langt men her kommer det..
Min mand og jeg har prøvet at få barn sammen i over 3 år.
Smed pillerne i 2009. Da der var gået et års tid kontaktede vi lægen eftersom der ikke var sket det mindste.
Kæresten skulle så have tjekket sit sæd for at se hvordan det så ud. Der gik så ca. 14 dage så skulle han ringe til egen læge.
Han ringede og alt så fint ud.
Det var der JEG blev bange. Meget endda!
Har altid haft en fornemmelse af at jeg vil få svært ved at få børn. Siden jeg var helt ung faktisk.
-Og nu var det som om at mine bange anelser blev bekræftet. Men ja, da det ikke var min mand der var noget galt med, så skulle jeg jo undersøges.
Men gik helt i baglås og kom aldrig op til lægen dengang.
Tror slet ikke jeg var klar. Og håbede jo lidt at det ville komme af sig selv. Men det har det ikke gjort.
For ca. en måned siden brød jeg sammen under en fest.
Ved ikke helt hvordan vi kom ind på emnet men i hvert fald gav min mand mig et ''spark i røven'' og sendte mig til lægen.
Der fik jeg en god lang samtale, og så gik det ellers igang.
Jeg fik lavet celleskrab, klamydia test, blodprøver osv. alt sammen undersøgelser som jeg skulle ha lavet ved egen læge inden vi blev henvist til fertilitets klinik.
Ugen efter jeg fik taget de sidste blodprøver skulle jeg ringe og få svaret.
Mit progesteron hormon var for højt. Aner ikke hvad det betyder, men nu er jeg henvist til fertilitets klinikken og går nu og venter på brev fra dem.
Det er sådan det er gået hos os. Håber det hjælper lidt ellers må du meget gerne skrive til mig