At ordne daglige gøremål med en baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2012

mortilnoahogmelina

JEg har en datter på 6 uger og en dreng på 2 år . Jeg når i bad om morgenen når de begge ligger og vågner , men det er kun bade hvor man lige når at vaske hår og kroppen så max 3 min. Jeg kan love for man bliver ekspert i hurtige bade .

Udover det har jeg en pige som græder rigtig meget , og derfor når jeg heller ikke særlig meget i løbet af dagen , jeg sover faktisk mere end jeg praktisere da hun sover som en bo i rusland pt om natten .

MEn med min søn da han var lille der lavede jeg tingene imens hans sov eller gad lå ude på badeværelset når jeg var i bad men igen var det lyn bade jeg fik. Men jeg kom trods alt i bad .
Jeg handlet når han skulle sove så kom han i barnevognen . Støvsuget ofte når han var vågen og lå og kiggede .

Jeg synes det var noget lettere med 1 barn frem for 2 måske det os hænger sammen med jeg max sover 5 timer om natten og ikke sammenhængende . Så jeg er i - energi overskud ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2012

JS<3

Put92 skriver:

Tak... 

HUn er bare kun ca 10 uger, hun kan ikke rigtigt underholde sig selv endnu, så det gør det lidt svært.. 

Hver morgen ca kl. 9.00 vågner hun og jeg, så får hun mad, skiftet ble og så skal jeg sidde med hende en times tid, så sover hun igen. I ca 4 timer, i de timer prøver jeg så godt jeg kan at få ordnet alt, de dage jeg er hjemme... Men når man så er helt alene om det som idag, så er det svært det med at planlægge aftensmad, osv. 

Jeg ved godt jeg ikke er en dårlig mor, men man føler det altså.. For hvad ville andre ikke tænke hvis de vidste jeg gik i bad mens hun bare lå.

Og jeg kan nu bedst lide at starte dagen med et bad. 

vores hverdag lyder meget ens, min er bare 9 uger. Nogen dage bliver der også kun serveret rugbrød, det hård men det går heldigvis over. Har du ingen aktivitets tæppe der kan underholde lidt?

Anmeld

11. december 2012

MorTilEnPrinsesse

Sujan skriver:

Du er ikke en dårlig mor..
Jeg stod nogle gange op før min datter for at gå i bad og ellers ventede jeg til hun sov igen.. og din baby er så lille så ingen vil klandre dig for ikke at nå det hele. Så ville du jo være super woman..

Her gør jeg ofte klar til mad når hun sover til eftermiddag. Og handler når hun skal sove, så ryger hun i barnevognen.

Det er skide hårdt og man kan bare ikke nå det hele.

Du har ret , det er sku ikke altid skide let det hele.. 

Men jeg gør hvad jeg kan, for at nå det hele.. 

Anmeld

11. december 2012

MorTilEnPrinsesse

JS<3 skriver:

vores hverdag lyder meget ens, min er bare 9 uger. Nogen dage bliver der også kun serveret rugbrød, det hård men det går heldigvis over. Har du ingen aktivitets tæppe der kan underholde lidt?

Okay.  

Jo, har sådan et legetæppe, min mor, kæreste siger også jeg bare kan ligge hende der mens jeg laver mad, går i bad osv, eller sætte hende i skråstolen imens, men hvad nu hvis hun græder, hvis hun føler sig forladt, det bryder jeg mig ikke om?

Tror bare jeg er så bange for der hele tiden sker noget.. 

Anmeld

11. december 2012

MorTilEnPrinsesse

Mortil2tiloktober skriver:

JEg har en datter på 6 uger og en dreng på 2 år . Jeg når i bad om morgenen når de begge ligger og vågner , men det er kun bade hvor man lige når at vaske hår og kroppen så max 3 min. Jeg kan love for man bliver ekspert i hurtige bade .

Udover det har jeg en pige som græder rigtig meget , og derfor når jeg heller ikke særlig meget i løbet af dagen , jeg sover faktisk mere end jeg praktisere da hun sover som en bo i rusland pt om natten .

MEn med min søn da han var lille der lavede jeg tingene imens hans sov eller gad lå ude på badeværelset når jeg var i bad men igen var det lyn bade jeg fik. Men jeg kom trods alt i bad .
Jeg handlet når han skulle sove så kom han i barnevognen . Støvsuget ofte når han var vågen og lå og kiggede .

Jeg synes det var noget lettere med 1 barn frem for 2 måske det os hænger sammen med jeg max sover 5 timer om natten og ikke sammenhængende . Så jeg er i - energi overskud ..

Puha, det lyder hårdt... 

Ja man lærer hvad hurtige bade er, men det er bare svært at tilvænne sig nye rutiner til hvad man kan nå og ikke nå.. Alt skal planlægges & alligevel kan intet planlægges, for alt kan ske med en baby.. 

Men måske om nogle måneder jeg har fundet en rytme der fungere, hun kan jo mange gange endnu ændre sig. 

Anmeld

11. december 2012

Københavnermor

Put92 skriver:

Okay.  

Jo, har sådan et legetæppe, min mor, kæreste siger også jeg bare kan ligge hende der mens jeg laver mad, går i bad osv, eller sætte hende i skråstolen imens, men hvad nu hvis hun græder, hvis hun føler sig forladt, det bryder jeg mig ikke om?

Tror bare jeg er så bange for der hele tiden sker noget.. 

Hvis du ikke har en slynge så vil jeg råde dig til at anskaffe en. Det er fantastisk!
Tryg baby, nær kontakt, hygge, frie hænder.. Min datter sad rigtig meget i slynge da hun var lille, og gør der stadig væk 1-2 gange om dagen.. Så tager jeg hende f.eks. lige på ryggen når jeg skal i kælderen og ordne vasketøj..

Anmeld

11. december 2012

MorTilEnPrinsesse

EK's Moar skriver:

Hvis du ikke har en slynge så vil jeg råde dig til at anskaffe en. Det er fantastisk!
Tryg baby, nær kontakt, hygge, frie hænder.. Min datter sad rigtig meget i slynge da hun var lille, og gør der stadig væk 1-2 gange om dagen.. Så tager jeg hende f.eks. lige på ryggen når jeg skal i kælderen og ordne vasketøj..

Tak for rådet, jeg tjekker med det samme på nettet efter en..

Har godt fået anbefalet en af Sp, 

Anmeld

11. december 2012

Gardenia

Put92 skriver:

Vi kender det vist alle, vi står og skal igang med enten oprydning, opvask, aftensmad eller andet, men så vil baby self hverken sove eller noget som helst. 

Jeg er ikke alenemor, (Heldigvis, hatten af for jer der er, for sikke er arbejde at stå med selv!)

Min kæreste plejer at tage over for mig når han kommer hjem fra arbejde, så jeg kan koble lidt af, men idag er han ude og arbejde i jylland self, kommer først hjem imorgen.... 

Mit spørgsmål til jer, er hvordan klare i det hele i hjemmet? - Jeg føler mig som verdens dårligste mor, hvis jeg smutter i bad mens hun er vågen og ligger i sengen, eller hvis hun skal sidde i en skråstol og "vente på mig", men man kan jo hellere ikke sætte sit liv på pause, stoppe med at gå i bad hvis nu man skal nå noget.?

Ja, hvordan gør i det?

Måske du skal se det fra en lidt anden vinkel?

Hun kan sagtens sidde der og kigge lidt rundt mens mor er i bad, for når hun så kalder og du kommer så træner du hende jo i svære ting som adskillelse og "der vil altid komme en når jeg kalder"?

Herhjemme hyggede vi vildt, satte musik på og fik en rigtig god snak om alt muligt. Nej der var absolut intet svar de første 4 måneders tid, men derefter blev det et rigtigt hyggeligt ritual for os (Vi er også 2 om banditten) hvor han lå på gulvet og øvede nakke/rulle/kravle øvelser og vi fik noget fornuftigt fra hånden.

Bad bliver du ekspert i. 60 sekunder på en dag med tidlig morgenstart, det kræver bare lidt øvelse. Og finjusteringer må foretages når hjælpen er landet hjemme

Og sålænge jeg er nogenlunde præsentabel inden jeg skal ud i livet, så må mit hjem flyde

Anmeld

12. december 2012

mortilnoahogmelina

Put92 skriver:

Puha, det lyder hårdt... 

Ja man lærer hvad hurtige bade er, men det er bare svært at tilvænne sig nye rutiner til hvad man kan nå og ikke nå.. Alt skal planlægges & alligevel kan intet planlægges, for alt kan ske med en baby.. 

Men måske om nogle måneder jeg har fundet en rytme der fungere, hun kan jo mange gange endnu ændre sig. 

Ja det er drøn hårdt . Jeg er nok en af de eneste som ønsker mere end nogen anden at min baby bliver 3 måneder i idag ..
Jeg synes det er forfærdeligt at have det sådan med det gør endnu mere ondt at ens baby skriger konstant ..

Og ja du finder nye rutiner hen af vejen . Hver dag er anderledes med en lille en.

MEn et bad skal man altså bare have sådan har jeg det ..

Anmeld

12. december 2012

Giraffen

Put92 skriver:

Tak for svaret, men igen, glemte at informere om at min datter kun ca er 10 uger, dvs. hun kan ikke bare rende rundt og underholde sig selv eller andet, hun gider ikke ligge og ligge uden grund så det kan jeg godt droppe. 

Hver gang jeg går i bad og hun sidder i skråstol ved siden af næsten, kigger jeg hele tiden på hende, undgår at bruge shampoo, og andet, koncentrere mig KUn om balsam, og lige blive skyllet. Og ud igen.. For vil ikke have hun sidder og føler sig forladt. 

Husk på at alt er nyt for din baby så der er meget udover dig hun kan observere de 5-10 minutter du er i bad og hvis hun føler sig forladt er babyer jo indrettet så smart at hun ka kalde på dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.