At ordne daglige gøremål med en baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.975 visninger
24 svar
0 synes godt om
11. december 2012

MorTilEnPrinsesse

Vi kender det vist alle, vi står og skal igang med enten oprydning, opvask, aftensmad eller andet, men så vil baby self hverken sove eller noget som helst. 

Jeg er ikke alenemor, (Heldigvis, hatten af for jer der er, for sikke er arbejde at stå med selv!)

Min kæreste plejer at tage over for mig når han kommer hjem fra arbejde, så jeg kan koble lidt af, men idag er han ude og arbejde i jylland self, kommer først hjem imorgen.... 

Mit spørgsmål til jer, er hvordan klare i det hele i hjemmet? - Jeg føler mig som verdens dårligste mor, hvis jeg smutter i bad mens hun er vågen og ligger i sengen, eller hvis hun skal sidde i en skråstol og "vente på mig", men man kan jo hellere ikke sætte sit liv på pause, stoppe med at gå i bad hvis nu man skal nå noget.?

Ja, hvordan gør i det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2012

Sujan

Altså jeg er alene.

Jeg går i bad når hun er vågen så leger hun imens..har sådan et legebord hun kan side i imens.står så jeg kan holde øje med hende fra bruseren:-) nogle gange venter jeg til hun sover og går så i bad.. ja de fleste ting bliver ordnet når hun sover.. og ellers er hun med... Vil indrømme at jeg ikke når alting hver dag. Er heldig at have et barn der nemt tager 2 timers lur, så der kan man få ordnet en del...

Anmeld

11. december 2012

JS<3

Gå i bad! Så har du mere overskud bagefter.

jeg er heller ikke alene, men et kæmpe rengørings vanvid hæger mig virkelig over hovedet, og nøj hvor er det hård. 

men har lært at lukke øjnene for det, en dag bliver der mere tid til det. Men er hun vågen og IKKE sur, så lader jeg hende gerne kigge og hygge og klare så det der skal klares imens. Du ingen dårlig mor, for så er jeg det også med et stort D

Anmeld

11. december 2012

Giraffen

Put92 skriver:

Vi kender det vist alle, vi står og skal igang med enten oprydning, opvask, aftensmad eller andet, men så vil baby self hverken sove eller noget som helst. 

Jeg er ikke alenemor, (Heldigvis, hatten af for jer der er, for sikke er arbejde at stå med selv!)

Min kæreste plejer at tage over for mig når han kommer hjem fra arbejde, så jeg kan koble lidt af, men idag er han ude og arbejde i jylland self, kommer først hjem imorgen.... 

Mit spørgsmål til jer, er hvordan klare i det hele i hjemmet? - Jeg føler mig som verdens dårligste mor, hvis jeg smutter i bad mens hun er vågen og ligger i sengen, eller hvis hun skal sidde i en skråstol og "vente på mig", men man kan jo hellere ikke sætte sit liv på pause, stoppe med at gå i bad hvis nu man skal nå noget.?

Ja, hvordan gør i det?

min datter har aldrig sovet lange lure, så her bliver både handlen, rengøring, træning på gulvet, madlavning og alt muligt andet ordnet mens hun er vågen

Hun sidder tit i tremmesengen når jeg er i bad (badeværelse og hendes værelse ligger op mod hinanden) ellers er hun med på gulvet, men nu er der både blespand og toiletbørste hun ka gå i (vil jeg ikke risikere)

så jeg ser det kun som hyggeligt at hun "gider" og jeg ser mig på ingen måde som en dårlig mor - hun er heldigvis en lille observant så hun nyder at se på at der sker lidt -  ville også blive BIMS hvis jeg sku sidde og stimulere hende fra morgen til aften -- og det er jeg ret overbevist om at hun også ville

Anmeld

11. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså her går jeg også i bad osv mens alberte endten ligger og leger i sin seng eller sidder i sin vippestol, ude på badeværelset. Jeg syntes nærmest aldrig jeg når at rydde op, før end her roder igen. Thea på 4 år, ka også godt sidde og se en tegnefilm, mens jeg laver mad osv. Må indrømme at jeg for længst har droppet den dårlige samvitighed, for det når jeg ik flere ting ved at ha! Vh stine

Anmeld

11. december 2012

MorTilEnPrinsesse

Sujan skriver:

Altså jeg er alene.

Jeg går i bad når hun er vågen så leger hun imens..har sådan et legebord hun kan side i imens.står så jeg kan holde øje med hende fra bruseren:-) nogle gange venter jeg til hun sover og går så i bad.. ja de fleste ting bliver ordnet når hun sover.. og ellers er hun med... Vil indrømme at jeg ikke når alting hver dag. Er heldig at have et barn der nemt tager 2 timers lur, så der kan man få ordnet en del...

Ja okay, problemet er bare hun er kun ca 10 uger, så sidde selv kan hun ikke, ligge ned i lang tid gider hun ikke, skråstol går maks i 10 min før hun skriger.  

Det er kun hvis jeg sidder med hende at hun kan være stille, smile og vil lære. 

Det er sku pisse hårdt nogen gange, især når man gerne vil ha ordnet lidt, men så vågner hun.

Anmeld

11. december 2012

MorTilEnPrinsesse

JS<3 skriver:

Gå i bad! Så har du mere overskud bagefter.

jeg er heller ikke alene, men et kæmpe rengørings vanvid hæger mig virkelig over hovedet, og nøj hvor er det hård. 

men har lært at lukke øjnene for det, en dag bliver der mere tid til det. Men er hun vågen og IKKE sur, så lader jeg hende gerne kigge og hygge og klare så det der skal klares imens. Du ingen dårlig mor, for så er jeg det også med et stort D

Tak... 

HUn er bare kun ca 10 uger, hun kan ikke rigtigt underholde sig selv endnu, så det gør det lidt svært.. 

Hver morgen ca kl. 9.00 vågner hun og jeg, så får hun mad, skiftet ble og så skal jeg sidde med hende en times tid, så sover hun igen. I ca 4 timer, i de timer prøver jeg så godt jeg kan at få ordnet alt, de dage jeg er hjemme... Men når man så er helt alene om det som idag, så er det svært det med at planlægge aftensmad, osv. 

Jeg ved godt jeg ikke er en dårlig mor, men man føler det altså.. For hvad ville andre ikke tænke hvis de vidste jeg gik i bad mens hun bare lå.

Og jeg kan nu bedst lide at starte dagen med et bad. 

Anmeld

11. december 2012

MorTilEnPrinsesse

Giraffen skriver:

min datter har aldrig sovet lange lure, så her bliver både handlen, rengøring, træning på gulvet, madlavning og alt muligt andet ordnet mens hun er vågen

Hun sidder tit i tremmesengen når jeg er i bad (badeværelse og hendes værelse ligger op mod hinanden) ellers er hun med på gulvet, men nu er der både blespand og toiletbørste hun ka gå i (vil jeg ikke risikere)

så jeg ser det kun som hyggeligt at hun "gider" og jeg ser mig på ingen måde som en dårlig mor - hun er heldigvis en lille observant så hun nyder at se på at der sker lidt -  ville også blive BIMS hvis jeg sku sidde og stimulere hende fra morgen til aften -- og det er jeg ret overbevist om at hun også ville

Tak for svaret, men igen, glemte at informere om at min datter kun ca er 10 uger, dvs. hun kan ikke bare rende rundt og underholde sig selv eller andet, hun gider ikke ligge og ligge uden grund så det kan jeg godt droppe. 

Hver gang jeg går i bad og hun sidder i skråstol ved siden af næsten, kigger jeg hele tiden på hende, undgår at bruge shampoo, og andet, koncentrere mig KUn om balsam, og lige blive skyllet. Og ud igen.. For vil ikke have hun sidder og føler sig forladt. 

Anmeld

11. december 2012

Sujan

Put92 skriver:

Ja okay, problemet er bare hun er kun ca 10 uger, så sidde selv kan hun ikke, ligge ned i lang tid gider hun ikke, skråstol går maks i 10 min før hun skriger.  

Det er kun hvis jeg sidder med hende at hun kan være stille, smile og vil lære. 

Det er sku pisse hårdt nogen gange, især når man gerne vil ha ordnet lidt, men så vågner hun.

Du er ikke en dårlig mor..
Jeg stod nogle gange op før min datter for at gå i bad og ellers ventede jeg til hun sov igen.. og din baby er så lille så ingen vil klandre dig for ikke at nå det hele. Så ville du jo være super woman..

Her gør jeg ofte klar til mad når hun sover til eftermiddag. Og handler når hun skal sove, så ryger hun i barnevognen.

Det er skide hårdt og man kan bare ikke nå det hele.

Anmeld

11. december 2012

lycly

Jeg var meget alene med min datter og jeg tog hende bare med ud på badeværelset i en skråstol når jeg gik i bad, med ud i køkkenet når jeg skulle vaske op og satte hende i sofaen når jeg skulle støvsuge. De dr jo ligeglade, de skal jo ikke underholdes non stop, og hvis de sidder i en stol og har noget at se på, så er de mere end tilfredse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.