Hårfarve-forvirring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.012 visninger
33 svar
0 synes godt om
11. december 2012

FrkRaarup

Har læst mig til, at man ikke må farve hår når man ammer ? - at det skulle være farligere end når man er gravid

Kan I hjælpe ? har 90 dage til termin og vil gerne amme.. Skal jeg virkelig vente med at farve hår til jeg stopper med at amme ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2012

Mor til Mike

FrkRaarup skriver:

Har læst mig til, at man ikke må farve hår når man ammer ? - at det skulle være farligere end når man er gravid

Kan I hjælpe ? har 90 dage til termin og vil gerne amme.. Skal jeg virkelig vente med at farve hår til jeg stopper med at amme ?

Jeg vil helt klart fraråde dig at farve dit hår indtil du er stoppet med at amme. Har hørt at det kan være rigtig giftigt..

Men har også hørt om nogen der har gjort det - og deres børn er ikke taget skade.. Man skal vidst bare malke ud og så må man ikke amme i rigtig mange timer efter, tror jeg?

Men jeg ville ikke gøre det.

Anmeld

11. december 2012

Jemion

Personeligt ville jeg vente til jeg var færdig med aT amme, på den anden side kender jeg mange der ikke har lagt så meget i det og farvet hår under graviditeten og mens de ammede Hvor der ikke er sket noget.. Så tror du skal følge din samvittighed 

Anmeld

11. december 2012

Kofoed.

Det bedste vil være at vente. Jeg havde dog selv tænkt mig at farve med økologisk farve (der er en øko frisør nede i kolding midtby) inden barnedåben. Men desværre gik ammingen ikke og fik faktisk heller ikke farvet mit hår, da alt det ødelagte skulle af og det var meget, så jeg ville ikke ødelægge mit hår med alt det møg.

Anmeld

11. december 2012

Victoria2013

Tror det er sundest og vente, der er jo alle mulige farlige stærke/giftige stoffer i sådan noget hårfarve...

Jeg stoppede med at farve hår nogle måneder før jeg smed p-pillerne og har ikke tænkt det skal farves igen før jeg er færdig med at amme barnet... og hvem ved, til den tid syntes jeg måske om min naturlige hårfarve, som jeg ikke "rigtigt" har set i 10 år?

Anmeld

11. december 2012

lycly

Kofoed. skriver:

Det bedste vil være at vente. Jeg havde dog selv tænkt mig at farve med økologisk farve (der er en øko frisør nede i kolding midtby) inden barnedåben. Men desværre gik ammingen ikke og fik faktisk heller ikke farvet mit hår, da alt det ødelagte skulle af og det var meget, så jeg ville ikke ødelægge mit hår med alt det møg.

Lige til Info så er økologisk hårfarve også farligt. Det er stoffet som farver som er giftige og det stof er i alle slags hårfarver

Jeg ville vente, det der med at malke ud osv er lidt risky fordi man jo aldrig ved hvor tit og meget ens barn vil spise så man kan risikere at man ikke har malket nok ud.

Ja, mange har farvet hår hvor der ikke er sket noget. Men det kan man ike bruge til ret meget når man står i en situation hvor det ER gået galt.

Anmeld

11. december 2012

Pernille L

Kofoed. skriver:

Nu arbejder jeg selv som frisør elev og jeg er ked af at skuffe dig, men der er ikke noget farve der ikke er skadeligt..

faktisk så er der bare et andet stof i end ammoniak og det hedder Ppd og det er ligeså skadeligt. (Det har jeg altid lært på skolen og diverse kurser)..

Vi farvede nemlig også med Elumen nede i vores salon og fik afvide at det kunne gravide og ammende sagtens blive farvet med, men nu er det så kommet frem at det slet ikke er mindre farligt end almindelig farve.. 

.. Så du må endelig ikke lade dig narrer af ordet økologisk .. 

Anmeld

11. december 2012

FrkRaarup

Pernille L skriver:

Nu arbejder jeg selv som frisør elev og jeg er ked af at skuffe dig, men der er ikke noget farve der ikke er skadeligt..

faktisk så er der bare et andet stof i end ammoniak og det hedder Ppd og det er ligeså skadeligt. (Det har jeg altid lært på skolen og diverse kurser)..

Vi farvede nemlig også med Elumen nede i vores salon og fik afvide at det kunne gravide og ammende sagtens blive farvet med, men nu er det så kommet frem at det slet ikke er mindre farligt end almindelig farve.. 

.. Så du må endelig ikke lade dig narrer af ordet økologisk .. 

Det gør jeg bestemt heller ikk!

Holder mig væk, hvis der står økologisk

Anmeld

11. december 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min samvittighed ville ikke kunne bære det. Jeg ville hverken farve hår under graviditet eller mens jeg ammer.

Anmeld

11. december 2012

Pernille L

FrkRaarup skriver:

Det gør jeg bestemt heller ikk!

Holder mig væk, hvis der står økologisk

Det var godt..

men jeg vil så sige, du kunne få lagt nogle lyse reflekser da det ikke rammer hovede bunden, det gjorde jeg selv også under min graviditet.. 

knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.