90 % af tiden er det bare ikke fedt at være mor..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2012

KTP86

http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ECE1836105/90-procent-af-tiden-er-det-bare-ikke-fedt-at-vaere-mor/

Hm..Jeg kan heller ikke gøre det til et direkte blåt link 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2012

Mettefpigen

Jeg er ganske enig i det hun skriver 

Anmeld

11. december 2012

Mettefpigen

isabellasmor skriver:

det er stadig ikke blåt her 

Meen jeg kan da prøve og Google det i stedet  Tak fordi du prøvede 

Jaa prøvede men den ville ikk.... 

Anmeld

11. december 2012

isabellasmor

Mettefpigen skriver:

Jaa prøvede men den ville ikk.... 

Har fået læst det nu

Anmeld

11. december 2012

Tulle28

Åh jamen jeg ved snart ikke... Det er jo sandt, meget af det hun skriver. Dog nyder jeg det dog lidt mere end de 10%

Jeg er ved at være sådan lidt småtræt af "klageindlæggene" - det var SÅ hårdt at få børn og jeg kan ikke sige det højt buhu det er tabu! Nej hold nu op! Alle ved da at det er skidehårdt at få børn, for nogen hårdere end andre, for der er (heldigvis) forskel på børn (og voksne).

"Klageindlæggende" kommer jo også herinde på baby.dk, man må ikke sige det var hårdt (men man må heller ikke sige det var nemt, for så bliver alle dem, der synes det var/er hårdt trådt over tæerne).

Måske er de mennesker bare virkelig uheldige udelukkende at møde folk fra den modsatte lejr. Jeg selv kan kun sige at jeg kun har mødt folk fra begge. Nogen har haft en fantastisk fødsel, andre har ikke. Nogen har syntes det var nemt at få børn, andre at det var drønhårdt. Og hvad så?! Det er sgu da i sidste ende lige meget om man har det ene eller det andet. Der skal da bare være plads til at man kan sige det højt.

Anmeld

11. december 2012

isabellasmor

jeg kan ikke forstå hvordan man kan være så... naiv, som hun åbenbart har været.. det er da synd hun har gået med en fantasi om at det er rosenrødt at få børn.. Men det kan da ikke være alle andres skyld??? 

der er ikke meget jeg kan genkende af det hun skriver.... 

jeg VAR forberedt på ingen søvn, jeg VAR forberedt på ingen MIG /KÆRESTE tid... (som bare 2 eksempler) og så kan man jo kun blive positiv overrasket.. Og det blev jeg da i den grad! 

Det er da først nu hvor min datter har haft sin første fødselsdag, at jeg føler jeg må tælle til 10 engang imellem (hun er er STÆDIGT asen)  

jeg har vel også haft det man kalder et "nemt" barn, meeen.. Nej.. Jeg synes bestemt hun skal tale for sig selv  Jeg har aldrig fortrudt at jeg har fået barn.... Hmm. Men det er måske også fordi at jeg vender tingene mod mig selv.. Jeg påtager mig alt ansvar. Så hvis min datter sidder og skriger i bussen fordi hun vil ha opmærksomhed eller synes det er sjovt fordi man reagere (hvilket jeg prøøøver og lade vær med) så tænker jeg ikke "gid jeg ikke havde fået børn" så tænker jeg nærmere " nu må du se og tá dig sammen kamilla, og Tjaa... Sådan er det altså og ha børn"..... Ja gu løber sveden ned af ryggen og panden, og det er skide pinligt! Men har ikke tænkt at jeg ville ha undværet det... For SÅ vigtigt er det heller ikke hvad andre tænker.... Og har heller aldrig villet smide hende ud af vinduet. ved godt det er meget normalt og få den tanke i et split sekund i desperation, kan sagtens sætte mig ind i det, men jeg kan på ingen måder genkende det. 

efter min Mening skulle hun nok ha forberedt sig lidt bedre under sin graviditet! Det synes jeg også er en af de vigtige ting man som vordende forældre bare bliver nødt til, ligeså vel som man bliver nødt til og købe tøj og barnevogn og alt det sjove...... 

Anmeld

11. december 2012

isabellasmor

... 

Anmeld

11. december 2012

Muffinmus

jeg kan sagtens se hende pointe, men at hun synes livet med børn er så meget værre end livet med børn er da rigtig træls for hende.

Ingen tvivl om at det er hårdt at være mor, man kastes hele tiden ud i nye konfrontationer, om det så er med vaskemaskinene eller barnet der ikke gider have overtøj på er lige meget. Der er altid noget der skal fikses, dukkevognen der ikke vil som datteren vil og det hele ender i hysteri, støvsugningen, et glas mælk der vælter ud over hele sofabordet, incl din nye mobil...alt imens sidder barn nr 2 og råber "jeg er fææææærdig" og så kan du høre barn nr 3 hyle i alarmen ude fra barnevognen. Manden klasker dig i måsen og siger "hvaaa, er du fræk i aften?" 

Jo tak, der er rigeligt at se til med 3 små børn hos os, men jeg vil da heldigvis sige jeg er 90 % lykkelig over at være mor og synes de sidste 10 % KAN være hårde nogle dage.

For nogle dage er bare lidt værre end andre:-)

Fælles for de fleste mødre er det heldgivis at vi gerne ofrer os for vores families skyld. For at alt kan køre på skinner og der er lutter lykke på villavejen.

Men husk mortid og husk kærestetid, ellers vælter børneverdenen dig af pinden

Elsker at være mor, men ja, enkelte dage får man nok "smid-ungen-ud-af-vinduet-syndromet. De dage kan så ringe til en veninde, mor eller ven og få luft:-) Det gør jeg og ville ikke undvære det:-)

For naturligvis er det tilladt at brokke sig over umulige unger,egoistiske partnere, for lidt søvn og for meget vasketøj osv. Kunster er at se det gode hver dag og ikke lade sig forblænde af det dårlige:-)

Anmeld

11. december 2012

Carina:-)

Man er ganske naiv,hvis man regner med alt er som før.

Og synes egentligt at det er skræmmende læsning,at hun synes det er SÅ slemt.

Jeg gad godt der var børnekurser,sådan at folk kunne få et indblik i hvad det er at få børn med skigeture,nattevrøvl osv.

Der er alt for mange forældre der har en blind indgang til det at få børn,og det resulterer i depressioner eller børn der bliver kastet i inst. lige så snart man kan se sit snit til det.

Og der tilbringer de så ,så mange timer som muligt,fordi de har jå åh så meget brug for stimulans af andre grædende børn (yep,det har man helt sikkert brug fro som 10 mdr gammel...)

Jeg har veninder der glæder sig til børnene sover,og til det ikke er weekend.

Der hader deres barsel,og konstant snakker om mig,mig mig tid.

Og jeg sidder og kigger på deres lille mirakel,og tænker at det fanme er godt den lille ikke kan forstå alt det brok.

Synes ikke det er tabu at snakke om hvor slemt man har det,og hvor hårdt hele livet med børn åbenbart er .

Men det er derimod tabu at sige til folk at de burde have erkendt at det self. ikke er en dukke man har fået,men derimod et lille menneske der altså kræver noget af en.

Og måske,ja måske er deres barn så på tværs og så ulykkeligt ´fordi det kan mærke at mor/far ikke orker det-og dårlig opmærksomhed er bedre end ingen opmærksomhed.

Og så kan man ellers se selvsamme folk der lige har kastet op over deres liv,skrive på facebook -at nu er jeg sørme gravid igen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.