90 % af tiden er det bare ikke fedt at være mor..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.982 visninger
22 svar
0 synes godt om
11. december 2012

Risen

http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ECE1836105/90-procent-af-tiden-er-det-bare-ikke-fedt-at-vaere-mor/

Interessant, kan da godt følge hende på mange områder, men synes altså de 10% skygger for at den hårde del af arbejdet som moar..  

Hvad tænker I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2012

Lunae

Jeg synes artiklen er en smule for pessimistisk! Ja gu fanden kan det være hårdt at være forælder, men det meste af tiden er det da fantastisk og giver hele livet mening! Jeg har så også et ganske "nemt" barn, så det har selvfølgelig også noget at sige!

Anmeld

11. december 2012

modesty

Jeg synes ikke at pointen med artiklen er de 10% vs. 90% (for det vil selvfølgelig være individuelt) - men at det ikke er legitimt at snakke problemer og at vi alle skal lade som om at alt er fryd og gammen.

Jeg synes det er synd for de mødre der lever i en eller anden mødre-sekt hvor man ikke må snakke om problemer. Den er jeg heldigvis ikke medlem af. Jeg kan sagtens snakke om hvor hårdt og nederen det kan være - med mine venner/veninder og min mødregruppe. Og jeg var bestemt også forberedt på at det ville blive hårdt inden jeg fødte.

Anmeld

11. december 2012

Mettefpigen

Kan du ikk gøre den blå...

Anmeld

11. december 2012

isabellasmor

Mettefpigen skriver:

Kan du ikk gøre den blå...

Kan heller ikke se det når det ikke er blåt 

Anmeld

11. december 2012

Lise

Jeg synes ikke den er så benhårdt som hun beskriver her, men kan godt følge nogle af pointerne. Jeg har aldrig været ved at kaste nogen baby ud fra 4. sal - dels fordi vi bor i et et-planshus, men også fordi jeg blev velsignede med relativt nemme unger. Tja jo, sov ikke rigtigt de første tre år, men man kan vænne sig til meget, ikke sandt

Men livet er da, nu, en lang række af pligter og en helvedes masse ansvar. Hele tiden!!!! Og man er aldrig alene, og man kan aldrig bare sige "mig først" eller " Jeg SKAL" eller noget som helst. Det savner jeg. Og jeg rydder op hele tiden. Og har altid travlt, og er altid bagud. Men så er det heller ikke værre jo. Måske er det faktisk kun fedt de 10%, men så er de jo virkelig det værd, for jeg har aldrig fortrudt - jeg har set tilbage til mit gamle liv før børn med længsel, men jeg har aldrig fortrudt.

Anmeld

11. december 2012

Mettefpigen

isabellasmor skriver:

Hmm... Så må jeg på com...

Anmeld

11. december 2012

Mettefpigen

isabellasmor skriver:

http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ECE1836105/90-procent-af-tiden-er-det-bare-ikke-fedt-at-vaere-mor/

Anmeld

11. december 2012

KTP86

"At blive mor er som eventyrene med elverpigerne. De har huller i ryggen og lokker dig ind i dit livs skæbnetime.

Som en bølge, der slår benene væk, trækker elvermødrene dig ned under vand. Fra nu af gælder det bare om at kunne holde vejret i lang tid, rigtig lang tid.

Din eneste trøst er mødet med de andre mødres sorte blikke, der med fanatisk, religiøs overbevisning byder dig velkommen i logen af lidelsesfæller, der som du frivilligt har betalt med friheden som valuta for at blive en del af evigheden."

Det kan jeg sagtens nikke genkendene til i min første oplevelse af at være blevet mor. Flot beskrevet ^^

Anmeld

11. december 2012

isabellasmor

Mettefpigen skriver:

det er stadig ikke blåt her 

Meen jeg kan da prøve og Google det i stedet  Tak fordi du prøvede 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.