Karamel opskrift søges??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2012

Pikku Myy

Prinsessen<3 skriver:

Nåår smart... jeg lavede nogle og hældte det op i de der konfekt folie nogle i farver.

men hænger karamellerne så ik fast i hinanden når de kommer i dåse

Du kan overtrække dem chokolade eller pakke dem enkeltvis ind i fx bagepapir. Virkede det godt med at hælde dem i konfektfolie? For det lyder ret fint

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2012

KittyCatta

Den her er altså også ret nem og kræver kun en dåse, en gryde og 4-5 timer. 

http://www.valdemarsro.dk/cremet-karamel-af-kondenseret-maelk/

Anmeld

11. december 2012

Mor1012

Pikku Myy skriver:

Du kan overtrække dem chokolade eller pakke dem enkeltvis ind i fx bagepapir. Virkede det godt med at hælde dem i konfektfolie? For det lyder ret fint

ja ja det ganske fint jeg havde ikke tænkt man ku klippe det ud så jeg hældte det bare op i

et andet problem jeg har er.. hvordan overtrækkes de med chokolade ? hvis man dypper dem i varm chokolade med fingerne, er der jo et sted på karamellen som mangler

Anmeld

11. december 2012

Pikku Myy

Prinsessen<3 skriver:

ja ja det ganske fint jeg havde ikke tænkt man ku klippe det ud så jeg hældte det bare op i

et andet problem jeg har er.. hvordan overtrækkes de med chokolade ? hvis man dypper dem i varm chokolade med fingerne, er der jo et sted på karamellen som mangler

Måske det vil fungere hvis du lægger karamellen på en gaffel når du dypper. Det har jeg gjort med succes med andre ting

Anmeld

11. december 2012

Carina:-)

KittyCatta skriver:

Den her er altså også ret nem og kræver kun en dåse, en gryde og 4-5 timer. 

http://www.valdemarsro.dk/cremet-karamel-af-kondenseret-maelk/

Der er bare sindssygt meget sukker i sådan noget ,i forhold til en alm opskrift.

Anmeld

11. december 2012

KittyCatta

Carina:-) skriver:

Der er bare sindssygt meget sukker i sådan noget ,i forhold til en alm opskrift.

Når man tænker på al det raffinerede sukker og sirup som man propper i almindelige karameller, er Dulce de leche ekstremt sukkerfattigt.

Anmeld

13. december 2012

sabrina89

Thalia skriver:

Du kan ikke nøjes med et stegetermometer, for karamelmassen skal op på 126 grader for at ramme den rigtige konsistens. Du er derfor nødt til at anskaffe et bolchetermometer før du går i gang

Min favoritopskrift ser sådan her ud:

1/2 l fløde
375 g sukker
340 g sirup
30 g smør
- alt opvarmes i en gryde til 126 grader

- tilsæt evt cacao, lakridspulver, nødder, vanille el lign
- hældes i fad med bagepapir, køler af gerne natten over, skæres og pakkes.

Jeg prøvede din opskrift igår og karamellen har så stået i køleskabet i et døgns tid. Men da jeg ville skærer dem ud er de nærmest flydene i midten og meget klistert.

Har du nogle gode råd til hvad jeg evt har gjort forkert eller hvorfor den bliver sådan. Det smager som rigtig flødekaramel.

TS. undskyld at jeg lige "misbruger" din tråd

Anmeld

13. december 2012

Thalia

sabrina89 skriver:

Jeg prøvede din opskrift igår og karamellen har så stået i køleskabet i et døgns tid. Men da jeg ville skærer dem ud er de nærmest flydene i midten og meget klistert.

Har du nogle gode råd til hvad jeg evt har gjort forkert eller hvorfor den bliver sådan. Det smager som rigtig flødekaramel.

Jeg tænker først og fremmest at du har ladet karamellem køle ned i køleskab. Det må man ikke, den skal bare stå på køkkenbordet. Når du stiller den i køleskabet køler den alt for hurtigt og så skiller ingredienserne.

Anmeld

13. december 2012

sabrina89

Thalia skriver:

Jeg tænker først og fremmest at du har ladet karamellem køle ned i køleskab. Det må man ikke, den skal bare stå på køkkenbordet. Når du stiller den i køleskabet køler den alt for hurtigt og så skiller ingredienserne.

Ja det kan godt være det er det der er gået galt. Jeg må prøve igen. Tak for rådet

Anmeld

13. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
sabrina89 skriver:

Det er bare helt ok! Ka jo sagtens lære af andres fejl! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.