Karamel opskrift søges??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.272 visninger
29 svar
0 synes godt om
10. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nogen der har en nem og god fast karamel opskrift og fremgangs måde de vil dele?? 

Det ska være en fast karamel, som man ka dyppe i feks chokolade, men som også bare ka spises alene! 

Jeg har ik et sukker termometer, som jeg har set beskrevet i de opskrifter jeg har fundet, men jeg har et stege termometer, ka det evt også bruges?? Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2012

Thalia

Du kan ikke nøjes med et stegetermometer, for karamelmassen skal op på 126 grader for at ramme den rigtige konsistens. Du er derfor nødt til at anskaffe et bolchetermometer før du går i gang

Min favoritopskrift ser sådan her ud:

1/2 l fløde
375 g sukker
340 g sirup
30 g smør
- alt opvarmes i en gryde til 126 grader

- tilsæt evt cacao, lakridspulver, nødder, vanille el lign
- hældes i fad med bagepapir, køler af gerne natten over, skæres og pakkes.

Anmeld

10. december 2012

Pikku Myy

Thalia skriver:

Du kan ikke nøjes med et stegetermometer, for karamelmassen skal op på 126 grader for at ramme den rigtige konsistens. Du er derfor nødt til at anskaffe et bolchetermometer før du går i gang

1/2 l fløde
375 g sukker
340 g sirup
30 g smør

Vi prøvede med lakridspulver på et tidspunkt, og de blev simpelthen så fedtede at de var umulige at få ud af deres indpakning. Har du et fif?

Anmeld

10. december 2012

SHERO

Jeg laver tit karameller og har verdens letteste opskrift der tager knap 30 min... er på telefonen, men min tråd om karameller kan vist ses på min profil..

Anmeld

10. december 2012

Pikku Myy

1 1/2 dl piskefløde

100 g smør

250 g sukker

1 1/2 dl lys sirup

Først ved svag-mellem varme, til det hele er smeltet, og så kraftig varme til det bobler. Varmen dæmpes og det simrer indtil det er færdigt. I opskriften står der et kvarter, men vores erfaring siger at det tager længere tid ...

Vi bruger ikke termometer

Anmeld

10. december 2012

StineW79

Thalia skriver:

1/2 l fløde
375 g sukker
340 g sirup
30 g smør

Tusind tak for opskriften! Vh stine

Anmeld

10. december 2012

StineW79

Pikku Myy skriver:

1 1/2 dl piskefløde

100 g smør

250 g sukker

1 1/2 dl lys sirup

Først ved svag-mellem varme, til det hele er smeltet, og så kraftig varme til det bobler. Varmen dæmpes og det simrer indtil det er færdigt. I opskriften står der et kvarter, men vores erfaring siger at det tager længere tid ...

Vi bruger ikke termometer

Tusind tak for opskrift! Hvordan ved du så det er færdigt, hvis i ik bruger termometer? Vh stine

Anmeld

10. december 2012

Thalia

Pikku Myy skriver:

Vi prøvede med lakridspulver på et tidspunkt, og de blev simpelthen så fedtede at de var umulige at få ud af deres indpakning. Har du et fif?

Hvad bruger du til indpakning?

Min erfaring er at bagepapir er det eneste der dur. Det klipper vi i passend stykker og så pakker vi ind så karamellerne ser lidt retro ud

Anmeld

10. december 2012

Pikku Myy

Thalia skriver:

Hvad bruger du til indpakning?

Min erfaring er at bagepapir er det eneste der dur. Det klipper vi i passend stykker og så pakker vi ind så karamellerne ser lidt retro ud

Vi bruger også bagepapir Karamellerne blev simpelthen så klistrede at vi ikke kunne få papiret af igen ... Men det er måske ikke din erfaring at lakridspulver gør karameller klistrede? For så tror jeg at vi vil tilskrive det uheld og prøve igen

Anmeld

10. december 2012

Pikku Myy

StineW79 skriver:

Tusind tak for opskrift! Hvordan ved du så det er færdigt, hvis i ik bruger termometer? Vh stine

Jeg tester karamellen ved at putte lidt i køleskabet. Når det, nedkølet, næsten har den rigtige konsistens, er det varme færdigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.